• Esmile

    Partner till en Depremerad

    Min kille är deprimerad. Vi har varit ihop i 6,5 år och som alla förhållande har vi haft våra upp och ner dagar.

    Han vill inte prata med någon psykolog eller träffa någon läkaren för eventuellt medicin.

    Jag vet inte vad jag ska göra, jag försöker att inte vara så på han men svårt då jag vill och behöver kärlek ifrån honom. Han tycker det är jobbigt då jag är på han och även då jag pratar om det att han inte mår bra, han säger då att det är jobbigt att jag är på han om det. Jag säger då till han att jag bryr mig om dig ,men svårt när du alltid stöter från mig.

    Jag fick nyligen veta att han har träffat en annan tjej i ca 1år och då jag konfrontera honom om detta säger han att han är svag och det är så att när vi hade en dålig period lagom då skickade hon något till honom och det ena ledde till det andra så hon trodde dem var ihop och han har inte vågat säga till henne att dem inte är det, enligt honom. Jag frågar då om han vill fortfarande vara med mig och det vill han säger han. Jag blir sårad för att han mår dåligt men ändå så kan han vara med en annan och ger henne uppmärksamhet. Efter detta trodde jag på honom men någon vecka efter planera vi att hitta på något, han säger att han måste jobba många sjuka på jobbet okej tänker jag men säger att jag är besviken då vi hade saker planerat.

    Den dagen han "jobbade extra" då ringde tjejens syster mig och frågade mig om min kille och informerade även att han var med hennes syster och åkte iväg för att umgås. Jag ringer hans jobb och dem säger nej han jobbar inte idag okej säger jag då måste jag tagit fel på dag..

    Jag konfrontera honom dagen efter och då förneka han att han har varit med henne. Då jag säger att jag ville kolla hans mobil och sa att han få ringa henne och säga till henne att det inte är något mellan dem då blir han jätte irriterad och säger till mig är du dum eller.

    Kan det vara så att det varit så dåligt mellan oss att han dragit sig till glädje ?

    Är det någon som har varit med om liknande händelse?

  • Svar på tråden Partner till en Depremerad
  • Dumbledore

    Åh, fina du... Han bedrar dig och skyller på att han är deprimerad. Det är naturligtvis inte alls så att det varit så dåligt mellan er att han sökt sig till glädje, han har gjort det av egen fri vilja och nu försöker han slå i dig att det skulle bero på hans depression.

    Gör dig själv en tjänst och lämna aset. Man beter sig inte så ens om man är deprimerad.

    Kram!

  • Esmile

    Tack för snabbt svar.

    Jag känner mig riktigt som en blind idiot. Det sjuka är att tjejen han träffar är syster till min tjejkompis kille. Det är så skönt och får ut denna jobbiga känslan, har inte kunnat prata med någon för har skämts, Inte ens min familj vet något.

    Vi har gjort slut för jag ifrågasatte hela situationen och tillslut sa han vi skiter i detta och så gjorde vi slut. Det sjuka är att jag älskar honom och har intalat mig att det är mitt fel trots att han säger att detta är inte mitt fel.

    Jag känner att jag vet inte om jag kan lita på någon i framtiden.

    Kram

  • Dumbledore
    Esmile skrev 2017-01-21 01:33:41 följande:

    Tack för snabbt svar.

    Jag känner mig riktigt som en blind idiot. Det sjuka är att tjejen han träffar är syster till min tjejkompis kille. Det är så skönt och får ut denna jobbiga känslan, har inte kunnat prata med någon för har skämts, Inte ens min familj vet något.

    Vi har gjort slut för jag ifrågasatte hela situationen och tillslut sa han vi skiter i detta och så gjorde vi slut. Det sjuka är att jag älskar honom och har intalat mig att det är mitt fel trots att han säger att detta är inte mitt fel.

    Jag känner att jag vet inte om jag kan lita på någon i framtiden.

    Kram


    Vad tufft! :( Det är inte så lätt att bara sluta älska någon, det kan ta tid, om det ens någonsin går över. Men du kommer bli starkare och mer självständig, och det kommer att bli bra. Även om det inte känns så nu. Du kommer att lita på någon igen, men låt det ta tid.
  • Esmile

    Ja som det känns nu är livet så piss.

    Det jobbiga är att han ljuger för mig och det gnager inom mig varför han skulle göra så men jag ska nog börja tänka på annat men lättare sagt än gjort. Jag märker att han bryr sig och skäms av vad som har hänt . Han säger att jag känner mig så hemsk, du har varit med om så mycket motgångar i ditt liv och att han ger bara mer problem på det.

    Jag måste börja inse att nu är det min tid för jag tänker alltid på alla andra före mig.

    Ursäkta att jag bombadera med en massa men känns skönt få ut allt som är inom mig just nu.

    Kram

Svar på tråden Partner till en Depremerad