• Mirrell

    Mens efter cerazette

    Hej. Jag har googlat massor och hittat en hel drös gamla inlägg från familjeliv i detta ämne men vill fråga ut egen synvinkel.

    Jag tog mitt sista piller cerazette 4/1 och gick över till att använda kondom. Sambon och jag planerar att försöka börja skaffa barn runt mars och därav ville jag sluta i tid för att låta kroppen komma ikapp innan. Jag har ätit cerazette i nästan 2 år och sedan 1,5 år tillbaka har jag inte haft mens eller ngn liten blödning.

    Jag har ännu inte fått tillbaka min mens och har snart varit utan minipiller i en månad. Jag förstår att flera kvinnor fått vänta länge på sin mens efter de slutat med cerazette. Jag har dessutom tappat matlust, sockersuget (är väl bra dock), ont i bröstvårtorna, är extremt trött etc. Jag har förstått att det kan förekomma liknande symptom efter man slutat med minipiller. För 10 dagar sedan släppte en riktig geléklump från underlivet som var ganska stor och helt genomskinlig.

    När fick ni som slutat med cerazette er första Mens? Vad kan den stora geléklumpen vara?

    Jag är så orolig för att kroppen inte ska komma igång till mars...Är 28 år och längtar innerligt till att få börja försöka i babyverkstaden...

  • Svar på tråden Mens efter cerazette
  • Mirrell
    Dexter dot com skrev 2018-01-29 17:59:46 följande:

    Det tog ca 6 månader innan jag fick normal och regelbunden mens efter jag slutade med mina minipiller.


    Vet du om du hade ägglossning ändå under den perioden?
  • Dexter dot com
    Mirrell skrev 2018-01-29 18:09:16 följande:
    Vet du om du hade ägglossning ändå under den perioden?
    Ingen aning eftersom jag inte försökte bli gravid.
  • stragge

    Har inte ätit cerazette men mini-pe som är ett annat minipiller, jag fick min första mens ca 1.5 månad efter jag tog sista pillret. Innan mensen kom hade jag gravsymtom mådde fruktansvärt illa, känslig för lukter och trött. Men läste att det va vanligt att känna så efter man slutat med piller. Tänkte det kunde va skönt att veta :) slutade själv med piller i december (12/12) men min mens kom igång relativt snabbt (22/1) vet dock inte hur regelbunden den tänker att bli..

  • Mirrell
    stragge skrev 2018-01-29 18:20:53 följande:

    Har inte ätit cerazette men mini-pe som är ett annat minipiller, jag fick min första mens ca 1.5 månad efter jag tog sista pillret. Innan mensen kom hade jag gravsymtom mådde fruktansvärt illa, känslig för lukter och trött. Men läste att det va vanligt att känna så efter man slutat med piller. Tänkte det kunde va skönt att veta :) slutade själv med piller i december (12/12) men min mens kom igång relativt snabbt (22/1) vet dock inte hur regelbunden den tänker att bli..


    Tack för ditt svar :) skönt att läsa att det är fler som känt samma sak. Hoppas min mens väljer att komma tillbaka hyfsat snabbt precis som din och att din blir regelbunden. Men tack igen för svaret :)
Svar på tråden Mens efter cerazette