• AgnetaR

    Längtan gör mig knäpp

    Hej!

    Det är så att vi är i ivf snurran. Efter ett missfall och ett nyligen misslyckat FET (6dagars) börjar kropp o knopp bli knäpp.

    Om jag bortser från alla känslor, som jag trycker bort så är kroppen en aning förvirrad.

    Som sagt va så vart det ett misslyckat återföring, jag visade negarivt 10/9 och det var väntat eftersom jag fick min mens den 7/9.

    Men nu till min fråga; igår fick jag otroligt ont i magen, var tvungen att sätta mig. Smärtan kom o gick under dagen/kvällen. Sedan på kvällen (ursäkta äcklig detalj) när jag gick på toan fick jag en slemig flytning m blod i på papperet.

    Var det en klassisk mellanblödning (vilket jag aldrig haft), var d ägglossning, bör jag kolla upp d?

    Jag har nu som mensvärk...

    Jag blir helt snurrig nu när man tänker för mycket... Vill inte att något ska va fel...!

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Längtan gör mig knäpp
  • AgnetaR

    Ja, jag tog både ett ägglossningstest och ett graviditetstest idag. Det jag även glömde skriva var att jag och sambon hade sex i tisdags, alltså 1dag efter att min mens avstannat. Men d e väl för tok för tidigt att ha nidblödning igår?

    Känns som kroppen är i uppror...

  • UndrandeSökare
    AgnetaR skrev 2018-09-16 09:27:39 följande:

    Hej!

    Det är så att vi är i ivf snurran. Efter ett missfall och ett nyligen misslyckat FET (6dagars) börjar kropp o knopp bli knäpp.

    Om jag bortser från alla känslor, som jag trycker bort så är kroppen en aning förvirrad.

    Som sagt va så vart det ett misslyckat återföring, jag visade negarivt 10/9 och det var väntat eftersom jag fick min mens den 7/9.

    Men nu till min fråga; igår fick jag otroligt ont i magen, var tvungen att sätta mig. Smärtan kom o gick under dagen/kvällen. Sedan på kvällen (ursäkta äcklig detalj) när jag gick på toan fick jag en slemig flytning m blod i på papperet.

    Var det en klassisk mellanblödning (vilket jag aldrig haft), var d ägglossning, bör jag kolla upp d?

    Jag har nu som mensvärk...

    Jag blir helt snurrig nu när man tänker för mycket... Vill inte att något ska va fel...!

    Tack för svar!


    Kroppen kan bli konstig i några månader efter missfall eller liknande. Vid FET tillsatte du troligtvis mycket östrogen och progesteron och det kan ta lång tid för kroppen att komma tillbaka till det normala.

    Vänta i några månader tills kroppen lugnat ner sig.

    På min klinik måste man alltid vänta minst 3 månader efter missfall innan man får försöka igen, för att kroppen ska hinna normalisera sig.
  • AgnetaR

    Ok, tack för svar!

    Jag fick göra ett FET efter mens 2 efter missfallet, då jag gjorde det utan hormoner.

    Ja, det kan ju vara så att kroppen spelar mig ett spratt!!!

Svar på tråden Längtan gör mig knäpp