• Anonym (Shamead för min lust)

    Moralkakor och kink-shame

    Lever med min sambo sedan 10 år tillbaka. Båda i 40-års åldern. Vi har barn och lever helt vanligt familjeliv. Sexet slutade fungera efter vårt första barn och det är 8 år sedan. Sedan dess har vårt sexliv varit ett sluttande plan. Räknade ut att vi haft sex totalt 20 gånger de tre senaste åren. Om jag tar upp ämnet sex för samtal börjar hon moralisera precis som min gamla lärarinna i högstadiet gjorde när jag blev påkommen i skogen med att läsa en porrtidning med några kompisar när min lärarinna på sin fritid gick en promenad med sin hund. Vi har försökt allt, gått i terapi, testat att bara mysa nakna i sängen men hennes lust uteblir. Jag har frågat allt, om hon slutat tända på mig, om jag är äcklig på något vis, luktar illa, är ful, gör fel, om hon träffat någon annan men Nej, det är inte det.   Hon har bara ingen lust och det finns inget jag kan göra. Det går inte att kompromissa för då kommer moralkakorna. Då är jag oförstående, tänker bara på sex osv.. Föreslog att hon kunde kissa på mig i duschen bara för att få igång lite humor och lätta upp stämningen men det var otrevligt tyckte hon och det blev awkward. Kände mig smått desperat och fick för mig att hon kanske hade massa förtrycka Kinks eftersom hon alltid kissar i duschen när vi duschar tillsammans. Men så fel jag hade. Nu har jag nått min gräns för vad jag klarar av. Pallar inte att gå en vecka, månad, år utan sex och intim närhet. Jag måste söka det här hos någon annan kvinna. Åren går och jag vill inte bli bitter. Någon mer som känner igen sig i min situation?

  • Svar på tråden Moralkakor och kink-shame
  • Anonym (Gör slut)

    Finns inget o göra, gör slut, kommer inte komma igång

  • Tobben
    Anonym (Gör slut) skrev 2023-09-30 10:37:57 följande:

    Finns inget o göra, gör slut, kommer inte komma igång


    Jag håller med, avsluta! Ju förr desto bättre!
  • Maac
    Anonym (Shamead för min lust) skrev 2023-09-30 10:16:13 följande:
    Moralkakor och kink-shame

    Lever med min sambo sedan 10 år tillbaka. Båda i 40-års åldern. Vi har barn och lever helt vanligt familjeliv. Sexet slutade fungera efter vårt första barn och det är 8 år sedan. Sedan dess har vårt sexliv varit ett sluttande plan. Räknade ut att vi haft sex totalt 20 gånger de tre senaste åren. Om jag tar upp ämnet sex för samtal börjar hon moralisera precis som min gamla lärarinna i högstadiet gjorde när jag blev påkommen i skogen med att läsa en porrtidning med några kompisar när min lärarinna på sin fritid gick en promenad med sin hund. Vi har försökt allt, gått i terapi, testat att bara mysa nakna i sängen men hennes lust uteblir. Jag har frågat allt, om hon slutat tända på mig, om jag är äcklig på något vis, luktar illa, är ful, gör fel, om hon träffat någon annan men Nej, det är inte det.   Hon har bara ingen lust och det finns inget jag kan göra. Det går inte att kompromissa för då kommer moralkakorna. Då är jag oförstående, tänker bara på sex osv.. Föreslog att hon kunde kissa på mig i duschen bara för att få igång lite humor och lätta upp stämningen men det var otrevligt tyckte hon och det blev awkward. Kände mig smått desperat och fick för mig att hon kanske hade massa förtrycka Kinks eftersom hon alltid kissar i duschen när vi duschar tillsammans. Men så fel jag hade. Nu har jag nått min gräns för vad jag klarar av. Pallar inte att gå en vecka, månad, år utan sex och intim närhet. Jag måste söka det här hos någon annan kvinna. Åren går och jag vill inte bli bitter. Någon mer som känner igen sig i min situation?


    Har man tappat det så har man. När det gått så långt har hon förmodligen börjat se dig mer som ett syskon. Om ni delar på er kommer ni förmodligen få ett bra sexliv på varsitt håll istället. Livet är för kort för att bli bitter, se till att må bra. 
  • Anonym (Hum)

    Ja de e bara gå vidare snabbt, så du känmer nu kommer bara växa å sen går de över på andra saker.

  • AndreaBD

    Om man inte har samma kinks så har man inte. Jag kan inte bedöma om just din tjej brukar "moralisera", men när det gäller kinks/fetischer, så är det så att antigen har man en sån eller inte. Du försöker pressa henne. Det är DU som försöker "shaming" här, inte hon! 

    Du har bara två alternativ - hitta en annan partner som delar dina kinks eller lev med att hon inte  delar dem. Och försök inte pressa henne till att göra det ändå. Då finns det risk att hon drar sig tillbaka från all sex. 

  • Anonym (Dualcore)

    Stackars dig TS, Jag hade lämnat efter bara ett år av det där och jag tycker du är värd mer kärlek än så i ditt liv.

    Jag har själv dubbla sexuella personligheter och nu är mitt problem att den undergivna verkar falla bort mer och mer medan den dominanta blivit starkare under ett par års tid.

    Så jag är helt enkelt inte riktigt kompatibel med min man längre. Däremot lyser min nya personlighet igenom i vardagen och en (sexuellt sett) lätt undergiven man har "avslöjat sig" för mig och bett att jag ska göra det han vill att en kvinna ska göra med honom. 

    Vi kan båda ha vanligt sex också, vi är inte bara avvikande. Men det där extra kan man inte spela, det blir fejk. Varken jag eller han kan njuta av vårt gemensamma intresse med någon som inte har den läggningen på riktigt och våra partners kan/vill inte följa med i detta. Det vore fel för dem.

    Så här står jag, och vet inte vad jag ska göra. Inte för att det kanske hjälper dig TS men du är verkligen inte ensam.

  • Anonym (S)

    Vissa har liten eller ingen sexlust. Så länge hon inte själv vill hitta glöden igen så kommer det i vart fall inte att ske. Det kan ju också bero på att hon inte tänder på dig sexuellt längre.


    Det är nog att acceptera läget eller gå vidare som gäller..

  • Anonym (Dualcore)
    Tobben skrev 2023-09-30 12:04:29 följande:

    Alternativet är att fråga henne om du får ha sex med någon annan.


    Ja det kan man göra men något svar fick jag inte.
  • Tecum
    Anonym (Dualcore) skrev 2023-09-30 13:12:57 följande:
    Ja det kan man göra men något svar fick jag inte.
    Det tolkar jag som att hon accepterar det bara du sköter det snyggt och hon inte får veta något.

    Men det bästa är ändå att lämna, du behöver en kvinna som älskar dig på riktigt, inte som ett syskon.
Svar på tråden Moralkakor och kink-shame