• Anonym (En till)

    Skippa Aladdin-asken till jul

    I år köper vi en ask från  Fazer istället. Farmor kommer få spader men det skiter jag i.

    I år igen försvinner en pralin i Aladdin som var helt ok, Kakaokrisp. Den ersätts av jodgubbskrisp. Åter igen en som jag är allergisk emot, men i alla fall inte en nöt eller en äcklig kräm den här gången.

    Hur känner ni om julens populäraste chokladask Aladdin?

  • Svar på tråden Skippa Aladdin-asken till jul
  • felicityporter

    Jag har tröttnat på Aladdin sedan trillingnöten försvann och har aldrig köpt den sedan dess och bett min mamma köpa åtminstone Paradis eller någon annan ask istället. Tar hellre pengarna to be honest.

  • Anonym (MF)

    Jag ska ha en Aladdin i jul. Den som försöker hindra mig gör det på egen risk Tomte

  • Anonym (e)

    Jag förstår inte tjusningen och väljer hellre andra askar.

  • Anonym (Allergi)

    Ser inte problemet. 

    Jag äter inte pga allergi Alladin alls. Däremot köper vi två lådor Fazer istället och blandar i en skål. Ser lite lyxigt ut med lite guld- och silverglänsande papper. 

    Alladin är överskattat. 

  • sextiotalist

    Det gjorde när de plockade bort min favorit, körsbär i likör.
    Det finns ingen kvar som jag gillar numera.
    Däremot finns det andra chokladaskar,  dyrare men mycket godare choklad 

  • Anonym (En till)
    felicityporter skrev 2023-09-30 15:56:56 följande:

    Jag har tröttnat på Aladdin sedan trillingnöten försvann och har aldrig köpt den sedan dess och bett min mamma köpa åtminstone Paradis eller någon annan ask istället. Tar hellre pengarna to be honest.


    Ger ni varandra chokladaskar i julklapp?
  • Anonym (En till)
    Anonym (MF) skrev 2023-09-30 15:57:21 följande:

    Jag ska ha en Aladdin i jul. Den som försöker hindra mig gör det på egen risk Tomte


    Ungefär så är min farmor. Det ska vara så och därmed basta.
  • Anonym (En till)
    Anonym (e) skrev 2023-09-30 16:04:15 följande:

    Jag förstår inte tjusningen och väljer hellre andra askar.


    Ja, lite så ja.
  • Anonym (En till)
    Anonym (Allergi) skrev 2023-09-30 16:20:21 följande:

    Ser inte problemet. 

    Jag äter inte pga allergi Alladin alls. Däremot köper vi två lådor Fazer istället och blandar i en skål. Ser lite lyxigt ut med lite guld- och silverglänsande papper. 

    Alladin är överskattat. 


    Jag håller med. 
  • Anonym (,,,)
    Anonym (En till) skrev 2023-09-30 15:53:26 följande:
    Skippa Aladdin-asken till jul

    I år köper vi en ask från  Fazer istället. Farmor kommer få spader men det skiter jag i.

    I år igen försvinner en pralin i Aladdin som var helt ok, Kakaokrisp. Den ersätts av jodgubbskrisp. Åter igen en som jag är allergisk emot, men i alla fall inte en nöt eller en äcklig kräm den här gången.

    Hur känner ni om julens populäraste chokladask Aladdin?


    Ännu en tråd som enbart skruvs för att starta någon slags diskussioner. Såt rött på de här nu för det är så uppenbart att det är någon/några som "planterar" dessa inlägg. De slutar alla med en fråga liknande den ovan. 

    Jag hänger härinne för att delta i äkta trådar som är skrivna av riktiga människor och inte som någon slags uppdrag. 
Svar på tråden Skippa Aladdin-asken till jul