• roband0530

    Är det fel att inte vilja ha bonusbarn?

    Jag är en kille på 27 år, har en grabb på 1 år. Jag och grabbens mamma gjorde slut innan han ens var född (januari 2022 tog de slut). 

    Har viljat försöka dejta ett bra tag nu, har diverse olika dejtingappar. Jag är inte speciellt intresserad av att träffa nån som redan har barn. Innan jag hade skrivit det så fick jag massor av matchningar från ensamstående mammor. Nu får jag inga matchningar överhuvudtaget. 

    Är det dubbelmoral att inte vilja träffa nån som har barn när man själv har barn? Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Är det fel att inte vilja ha bonusbarn?
  • Anonym (r)

    Ja. Jävligt töntigt. För du tar väl ansvar för ditt eget barn? annars sorterar du ut dig själv direkt ändå

  • Anonym (..)

    Nej det får du göra som du vill men ja, det blir lite konstigt när man har barn själv.  Jag vet en kvinna som sade likadant. Hon hade två barn och ville enbart dejta killar utan barn. Till slut hittade hon en som var ok med läget men det tog tid. 

  • Anonym (Ny kvinna bonusmamma till ditt barn?)

    Men du vill ha en bonus mamma till ditt barn i en ny kvinna?

  • Anonym (Siri)

    Absolut inte!
    Du är tydlig med vad du vill och du skriver också att du har barn antar jag?
    Så får den som ser din profil välja själv.
    Jag har stor förståelse för att man inte vill ha ännu fler kockar i soppan så att säga, om man redan har barn.

  • Anonym (Anna)
    roband0530 skrev 2023-10-03 18:18:25 följande:
    Är det fel att inte vilja ha bonusbarn?

    Jag är en kille på 27 år, har en grabb på 1 år. Jag och grabbens mamma gjorde slut innan han ens var född (januari 2022 tog de slut). 

    Har viljat försöka dejta ett bra tag nu, har diverse olika dejtingappar. Jag är inte speciellt intresserad av att träffa nån som redan har barn. Innan jag hade skrivit det så fick jag massor av matchningar från ensamstående mammor. Nu får jag inga matchningar överhuvudtaget. 

    Är det dubbelmoral att inte vilja träffa nån som har barn när man själv har barn? Vad tycker ni?


    Nej, det är inte fel. Tjejerna tycker ju samma sak som du, de vill inte ha bonusbarn, så därför får du inga matchningar. 


    Sedan är det lite dubbelmoral att de inte får ha barn men du får. Och konsekvensen av det märker du nu. 

  • Anonym (Ds)

    Det är inte jättekonstigt om ensamstående mammor inte matchar när du skriver att du inte vill träffa personer som redan har barn. Det är väl helt i sin ordning efter ditt eget önskemål?

    Men det gör utbudet mindre också. Och kommer göra desto äldre du blir.

    Har ingen synpunkter på om du vill träffa någon  som har inga barn eller massor av barn. Är helt upp till dig.

  • Anonym (C)

    Du får välja bort vilka kvinnor du vill. Så länge du inte klagar över att kvinnor väljer bort dig på grund av ditt barn tycker jag inte att det är dubbelmoral.

    Det blir ju bara knas, för alla inblandade, om man inleder förhållanden som man vet redan från början att man inte kommer att trivas i.

  • tankfull

    Jag antar att du själv gärna vill ha fler egna barn då? För om du dejtar tjejer som inte redan har barn så kommer de snart att vilja få det.

  • EnAnonumius
    roband0530 skrev 2023-10-03 18:18:25 följande:

    Är det dubbelmoral att inte vilja träffa nån som har barn när man själv har barn? Vad tycker ni?


    Ja det är dubbelmoral.

    Varför anser du att de som skall vara ihop med dig ska acceptera att du har barn men du skall medan du skall kunna ställa kravet på att kvinna skall vara barnlös annars så är hon inget att ha?

    Mycket märkligt att du inte ser att det är en dubbelmoral så det visslar om det från din sida.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (abc)

    Såklart det är dubbelmoral och såklart inte alls konstigt att du får mycket färre matchningar. 

    Dels så gissar jag att en ensamstående pappa (precis som en ensamstående mamma) är mindre eftertraktad bland personer som själva är barnlösa. Och dels så gissar jag att även barnlösa kvinnor kan reagera på dubbelmoralen och undra vilka andra saker i ett förhållande som du sätter olika krav på dig själv och din partner. 

    Personligen skulle jag om jag separerade absolut inte vilja bli tillsammans med någon som saknar barn då jag inte tror att en barnlös person på riktigt kan acceptera hur man prioriterar barnen. 

Svar på tråden Är det fel att inte vilja ha bonusbarn?