• Majestic9

    Dejting 2023

    Ja jag blev singel för strax över 1 år sedan efter 17 år i ett förhållande. 

    Man liksom slungas in i en helt ny värld kring hur man dejtar folk och hur det ses på det. 

    Och nu 1 år med dejting så känns det hopplöst. Allt jag vill är att finna kärlek igen eller åtminstone någon att bygga upp en stabil grund tillsammans med som håller. 

    Men vad har vi?  Vi har krogen och dejtingappar. 

    Krogen - Tvivlar stort på att man kommer finna sin livs kärlek här, dels då de flestas mål är att ha sex men också att majoriteten är små tjejer ite för unga för en som är 36. 

    Dejtingappar - Alltså förstår ni hur värdelöst detta är? Tar jäkligt mycket svajpande för att ens lyckas få till en match och sen krävs lika mycket arbete att försöka ha en vettig diskussion innan det tas vidare. Och tas det vidare och allt känns bra skiter det sig ändå. 

    Varför kan man inte träffa tjejer på stan längre för? Vänder denna frågan till er tjejer/kvinnor

    Hur ser ni på en man som skulle komma fram till er på stan och börja prata och fråga om dejt/nummer/sociala medier?  Och hur startar man bäst en konversation med random på stan utan att fframstå som ett creep.  

  • Svar på tråden Dejting 2023
  • Anonym (Tips från coachen)

    Första misstaget var att försöka dejta alls första året. Du måste ju landa i dig själv först innan du drar in andra!

    Krogen = fyllesex, kanske inte vad du söker.
    Appar = jättesvårt för killar att konkurrera med hundratals andra.

    Irl är bästa stället att träffa någon på ett bra och naturligt sätt, lära känna i lugn och ro. Det gör man alltså inte "på stan" som något sjukt creep utan genom t ex föreningsliv eller gemensamma bekanta. Du frågar INTE en främmande kvinna om en dejt, nummer, sociala medier eller annat!! Fattar du inte själv hur sjukt det är?

  • Majestic9

    För det första har du ingen aning om hur jag har landat i mig själv eller inte. Det har varit en lång resa men hur förhållandet slutade hjälpte till med  hur jag gick vidare med mig själv. 

    Sen kanske det inte är så lätt som att träffa andra genom bekanta och vänner när man inte har en skitstor bekantskapskrets. 

    Och nej jag ser inte varför det skulle vara sjukt att prata med någon man finner attraktiv på stan bara för att allt har hamnat bakom en skärm ska man alltså dra öronen åt sig så fort någon visar lite intiativ till att prata med någon? 

    Däremot mena jag på att OM man skulle göra det så KOMMER det att framstå som du säger som att man är ett "creep" och det i sig tycker jag är SJUKT för det distanserar människor från varandra och skapar ett väldigt tråkigt samhälle. 

    Så summa summarum, hoppa över allt dejtande ändå för det är kvinnornas marknad där man som man har otroligt liten chans att faktiskt finna något vettigt.

  • Anonym (?)
    Majestic9 skrev 2023-12-21 11:00:09 följande:
    Dejting 2023

    Ja jag blev singel för strax över 1 år sedan efter 17 år i ett förhållande. 

    Man liksom slungas in i en helt ny värld kring hur man dejtar folk och hur det ses på det. 

    Och nu 1 år med dejting så känns det hopplöst. Allt jag vill är att finna kärlek igen eller åtminstone någon att bygga upp en stabil grund tillsammans med som håller. 

    Men vad har vi?  Vi har krogen och dejtingappar. 

    Krogen - Tvivlar stort på att man kommer finna sin livs kärlek här, dels då de flestas mål är att ha sex men också att majoriteten är små tjejer ite för unga för en som är 36. 

    Dejtingappar - Alltså förstår ni hur värdelöst detta är? Tar jäkligt mycket svajpande för att ens lyckas få till en match och sen krävs lika mycket arbete att försöka ha en vettig diskussion innan det tas vidare. Och tas det vidare och allt känns bra skiter det sig ändå. 

    Varför kan man inte träffa tjejer på stan längre för? Vänder denna frågan till er tjejer/kvinnor

    Hur ser ni på en man som skulle komma fram till er på stan och börja prata och fråga om dejt/nummer/sociala medier?  Och hur startar man bäst en konversation med random på stan utan att fframstå som ett creep.  


    Om du backa i tiden lite, innan dejtingappar, så lyckades folk hitta varandra då också. Utan att börja prata med någon radom på stan.

    Det var krogen så klart men det har du struktit.

    Tittar jag på min släkt och vänner så har folk hittat varandra på jobbet, resor, via vänner, hemmafester, på fritidsintresssen. Så börja där!
  • Anonym (Tips från coachen)
    Majestic9 skrev 2023-12-21 12:05:16 följande:

    För det första har du ingen aning om hur jag har landat i mig själv eller inte. Det har varit en lång resa men hur förhållandet slutade hjälpte till med  hur jag gick vidare med mig själv. 

    Sen kanske det inte är så lätt som att träffa andra genom bekanta och vänner när man inte har en skitstor bekantskapskrets. 

    Och nej jag ser inte varför det skulle vara sjukt att prata med någon man finner attraktiv på stan bara för att allt har hamnat bakom en skärm ska man alltså dra öronen åt sig så fort någon visar lite intiativ till att prata med någon? 

    Däremot mena jag på att OM man skulle göra det så KOMMER det att framstå som du säger som att man är ett "creep" och det i sig tycker jag är SJUKT för det distanserar människor från varandra och skapar ett väldigt tråkigt samhälle. 

    Så summa summarum, hoppa över allt dejtande ändå för det är kvinnornas marknad där man som man har otroligt liten chans att faktiskt finna något vettigt.


    Efter sjutton år i relation är man inte redo att kasta sig ut och söka kärleken direkt på det sätt som du har gjort. Du gör dig själv och andra en björntjänst. Att du har släppt relationen är en sak men man måste hitta tillbaka till sin egen identitet, och det tvivlar jag på att du gjort särskilt snabbt, kanske inte ens nu.

    Det ÄR sjukt att gå på främlingar och försöka flörta, be om nummer och allt möjligt. Väldigt creepy. Dejting ser inte ut som för 17 år sedan, det är tyvärr bara att konstatera. Världen i stort ser inte ut på samma sätt heller, i samhället och mellan människor.

    Summa summarum, ta av dig offerkoftan så kanske du har en bättre chans hos kvinnor. Den där inställningen kommer kvinnor märka lång väg. Om du vill träffa någon så är det bäst irl men det är klart det händer även online, bara du inte tror att det är lösningen utan mer som att köpa en Trisslott - händer det så händer det men oddsen är låga.
  • Mandel
    Anonym (?) skrev 2023-12-21 12:12:41 följande:
    Om du backa i tiden lite, innan dejtingappar, så lyckades folk hitta varandra då också. Utan att börja prata med någon radom på stan.

    Det var krogen så klart men det har du struktit.

    Tittar jag på min släkt och vänner så har folk hittat varandra på jobbet, resor, via vänner, hemmafester, på fritidsintresssen. Så börja där!
    Vi blir mer och mer ensamma i detta land och sedan me to så vågar ju folk knappt prata med andra och så detta med att alla blir kränkta för allt gör det ju liksom inte lättare att hitta någon "okänd/utomstående".

    Som singel blir jag inte ens medbjuden på tillställningar (oavsett hur många gånger jag bjuder hem andra så blir jag inte tillbakabjuden..) och det vittnar andra singlar jag träffar på om också. Man blir utesluten ur gemenskapen för folk är så insnöade på parmiddagar.
    Jag bytte jobba för att få ett bredare kontaktnät och träffa mer människor, men inget napp alls ens på vän-fronten. Inte ens en AW liksom.
    Jag är aktiv i föreningslivet, men alla andra i alla de aktiviteterna/föreningarna är upptagna redan.

    Så det enda alternativet är ju nätdejting, men det är galet energikrävande pga alldeles för mycket tramsande. 
    Jag har lagt ned letandet för jag orkar inte med det. Börjar med och mer landa i att det blir jag och katten resten av livet. Tragiskt men sant. 
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel

    Jag tror att man ska undvika att gå fram till helt okända människor på stan och börja prata och sedan föreslå "dejt".
    Det är skillnad om det är i något sammanhang eller att man träffar på varandra ofta i vardagen, då kan det väl vara okej att börja konversera och se hur det landar. 
    Om man ex tycker tjejen i kassan på ICA är trevlig så kan man ju börja småprata/flirta lite när man handlar och forska lite så.

    Jag skulle bli väldigt smickrad om någon visade mig intresse.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Malin)

    Att gå fram till en random tjej på stan som du ser som intressant och börja snacka och flirta är dömt att misslyckas 99 ggr av 100.  Passa på i något sammanhang där ni ändå träffas, jobb, föreningsliv, hobby, evenemang. Ta först kontakt genom att prata allmänt och läs av signalerna. Verkar hon intresserad och på så fortsätt, annars lägg det på vänskapsplanet. Även det kan ändras till attraktion.

    Du har ju haft en lång relation, hur träffades ni? Det går fortfarande att träffa någon utan krogen och appar.

Svar på tråden Dejting 2023