• Markolabor

    Har två extra barn, varav en med psykiska problem.

    Hej, jag har precis blivit extra pappa till två tonårstjejer, en av dom gillar mig jättemycket medans den andra tycker att jag går för fort fram med min relation med hennes mamma, de har nu gått 3 månader o vi träffas bara två dagar i veckan men måste nu p.g.a hennes psykiska hälsa gå tillbaka till att inte ses alls igen för hon klarar inte av min närvaro, jag vet inte va jag ska göra eller hur jag ska tänka på våran framtid ihop om de ens finns hopp om en framtid, då denna unge saknar att ha både sin biologiska mamma o pappa i ett förhållande, jag har själv psykiska problem som GAD, ADHD och PTSD samt Anoxisk Hjärnskada, jag är verkligen lost hur jag ska gå tillväga för att nånsin kunna flytta hem till personen jag älskar o se en framtid ihop med henne, barnen är 12 år och 17 år, den som är 17 år den somm inte vill ha mig där. Kan nån ge mig tips på hur jag ska tänka o agera eller om jag bara ska ge upp, gå vidare eller bara lägga känslorna på hyllan i de här, för mig känns de bara hopplöstt då jag måste hitta boende innan oktober o tjejen tror absolut inte jag kommer kunna flytta hem till henne så tidigt, o kanske inte alls om jag analyserar hela situationen, va ska jag göra?

  • Svar på tråden Har två extra barn, varav en med psykiska problem.
  • Jemp

    Nej du bör absolut inte räkna med att flytta ihop i oktober. 


    Håller med 17åringen om att det verkar gå väldigt fort. Det rimligare är väl att hon hinner flytta hemifrån först oavsett.

Svar på tråden Har två extra barn, varav en med psykiska problem.