• Anonym (Stanna eller gå)

    Vad ska jag göra?

    Hur ska man hantera en partner som ljuger? Hen blir arg när jag ifrågasätter lögnerna (som jag till 100% vet är lögn). Hen säger att om jag inte litar på hen så ska vi skilja oss. Men jag vet ju att det hen säger inte är sant. Jag är elak och dum som inte tror på hens ord. Om jag inte litar på hen så ska vi inte vara gifta. Men hur ska man kunna lita på någon som ljuger?

  • Svar på tråden Vad ska jag göra?
  • MsM84

    Det går inte att lita på någon som ljuger. Om man inte har tillit i relationen, vad har man då?

  • Anonym (Stanna eller gå)

    Jag har förklarat för hen att tillit är en grundförutsättning i ett förhållande och hen håller med. Men hen blir rasande när jag säger att jag inte har någon tillit när hen ljuger. Hen blir aggressiv och hotar när jag bevisar att hen ljugit. Det är alltid mig det är fel på som inte litar på min partner. Det har gått så långt att jag för det mesta undviker att konfrontera hens lögner. Men jag mår inte bra av att låtsas att allt är
    ok. Det är så destruktivt att försöka förtränga saker när man vet sanningen. 

  • Anonym (AB)
    Anonym (Stanna eller gå) skrev 2024-04-04 23:38:36 följande:

    Jag har förklarat för hen att tillit är en grundförutsättning i ett förhållande och hen håller med. Men hen blir rasande när jag säger att jag inte har någon tillit när hen ljuger. Hen blir aggressiv och hotar när jag bevisar att hen ljugit. Det är alltid mig det är fel på som inte litar på min partner. Det har gått så långt att jag för det mesta undviker att konfrontera hens lögner. Men jag mår inte bra av att låtsas att allt är
    ok. Det är så destruktivt att försöka förtränga saker när man vet sanningen. 


    Varför referera till din partner som "hen"? Är du gift med en höna? Drömmer

    Det är inte så svårt. Vi är alla olika. Vill man ha en relation med total öppenhet och utan lögner, så skaffar man en partner som tycker att det är ok eller som önskar detsamma. Om man har gått och kärat ned sig i en total lögnhals så får man antingen acceptera att det är så, eller så får man gå vidare, oavsett hur svårt det är. Finns inte så mycket att välja på, så bara att göra ditt val.
  • Anonym (Man)

    Med tanke på hur många "hen" du lyckas trycka in i ett inlägg så hade jag lämnat dig om du va min partner 🙄

  • Anonym (Snickarn)

    Det första jag kommer att tänka på är om det finns kvar någon glöd och kärlek i ert förhållande. Det är väl ändå grunden till varför ni bor ihop och där ni borde börja nysta?

  • Anonym (Stanna eller gå)
    Anonym (AB) skrev 2024-04-05 10:12:18 följande:
    Varför referera till din partner som "hen"? Är du gift med en höna? // Drömmer

    Det är inte så svårt. Vi är alla olika. Vill man ha en relation med total öppenhet och utan lögner, så skaffar man en partner som tycker att det är ok eller som önskar detsamma. Om man har gått och kärat ned sig i en total lögnhals så får man antingen acceptera att det är så, eller så får man gå vidare, oavsett hur svårt det är. Finns inte så mycket att välja på, så bara att göra ditt val.
    Tja, du har nog rätt. Det är kanske dags att gå vidare i livet. 
  • Anonym (Stanna eller gå)
    Anonym (Snickarn) skrev 2024-04-05 11:22:07 följande:

    Det första jag kommer att tänka på är om det finns kvar någon glöd och kärlek i ert förhållande. Det är väl ändå grunden till varför ni bor ihop och där ni borde börja nysta?


    Lögnerna tog död på min glöd och kärlek, tyvärr. Så jag kommer nog försöka lämna. 
  • Anonym (Stanna eller gå)
    Anonym (Man) skrev 2024-04-05 10:24:27 följande:

    Med tanke på hur många "hen" du lyckas trycka in i ett inlägg så hade jag lämnat dig om du va min partner 🙄


    Gulligt.
  • Anonym (d)
    Anonym (Man) skrev 2024-04-05 10:24:27 följande:

    Med tanke på hur många "hen" du lyckas trycka in i ett inlägg så hade jag lämnat dig om du va min partner 🙄


    Och många hade lämnat någon så töntig som hakar upp sig på en sakOskyldig manligt värre
Svar på tråden Vad ska jag göra?