• Anonym (S)

    Pappa skjuten framför sin 12årige son

    Så i Skärholmen igår var en pappa på väg till simhallen med sin 12årige son men han kom aldrig dit för han blev skjuten av ett ungdomsgäng på vägen. Sonen blev vittne och pappan dog.

    Hur fan kan det ha blivit såhär? Hur kommer sonens liv bli nu? Vad kommer inte han växa upp och känna för skräck och hat mot andra människor. Hur kunde vi, hela samhället, tappa bollen såhär och vad ska vi göra för att åtgärda det samhälle vi fått idag?

  • Svar på tråden Pappa skjuten framför sin 12årige son
  • Anonym (Pragmatiker)

    En eskalerande kriminell utbredning på olika sätt är väl den främsta förklaringen. Hur sonens liv blir har vi ingen aning om.

  • Anonym (Tragiskt)

    Ändå kommer folk hävda att det inte är ett importerat problem. Till dom säger jag: Kyss mig där bak!!

  • Anonym (So)

    Hur det blev så här? Vi skulle öppna våra hjärtan sa de. Sen fick vi straffet. Har svårt att förstå hur folk kan fråga sig hur det blev så här. Vi har inte klarat av att ta emot och integrera så många människor på så kort tid. Res runt i svenska förorter och fundera på varför det blev som det blev. 

  • Anonym (Tragiskt)
    Anonym (So) skrev 2024-04-11 19:06:21 följande:

    Hur det blev så här? Vi skulle öppna våra hjärtan sa de. Sen fick vi straffet. Har svårt att förstå hur folk kan fråga sig hur det blev så här. Vi har inte klarat av att ta emot och integrera så många människor på så kort tid. Res runt i svenska förorter och fundera på varför det blev som det blev. 


    Alla andra länder har gjort det bättre än oss. Vi är mer ett exempel för andra länder hur illa det kan gå.

    Det som är så svårt att förstå är hur folk fortfarande tycker att det är en bra ide att fortsätta förstöra landet ännu mer, när man tom har facit på hur det blivit.
  • Anonym (Malin)

    Det kommer behövas ta i med hårdhandskarna på ett sätt som inga svenska politiker kommer våga för att vända det här tror jag. Det har gått såpass långt. Minns för några år sedan hur de som sa att de var oroliga över utvecklingen blev hånade. "Sverige har aldrig varit tryggare" och sån smörja fick man höra. 

  • Anonym (C)
    Anonym (Malin) skrev 2024-04-11 19:12:16 följande:

    Det kommer behövas ta i med hårdhandskarna på ett sätt som inga svenska politiker kommer våga för att vända det här tror jag. Det har gått såpass långt. Minns för några år sedan hur de som sa att de var oroliga över utvecklingen blev hånade. "Sverige har aldrig varit tryggare" och sån smörja fick man höra. 


    Ta in militären som åkesson säger, sen så är det över.
  • Anonym (Blåklocka)

    Enligt våra makthavare behöver vi ha längre öppettider på fritidsgårdarna, så löser sig allt.

    Vi som växte upp i ett annat Sverige än det 2024, vet att då fanns det inga kriminella tonårsgäng i varenda kommun och som kunde skjuta civila helt oprovocerat. Oavsett om de gick på fritids eller ej.

    Vi vet alla vad detta förfall av samhället beror på. 

    Rösta rätt.

  • Anonym (Lisa)

    Ja det är ju svårt att säga hur hans sons liv blir...

    Jag säger inte att detta inte är en fruktansvärt hemsk händelse som ägt rum för både pappan, familjen och främst sonen som fick vara med om det..
    Självklart är det fruktansvärt.

    Men att sonen har varit med om en sån här hemsk händelse behöver ju inte betyda att han inte i slutänden kan omvandla det han har varit med om till någonting positivt för andra.

    Hur många är det inte som försöker lära andra personer hur dom ska klara av hemska situationer, händelser, osv som dom själva har gått igenom som yngre, osv

  • Anonym (Tragiskt)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-04-11 19:19:30 följande:

    Ja det är ju svårt att säga hur hans sons liv blir...

    Jag säger inte att detta inte är en fruktansvärt hemsk händelse som ägt rum för både pappan, familjen och främst sonen som fick vara med om det..
    Självklart är det fruktansvärt.

    Men att sonen har varit med om en sån här hemsk händelse behöver ju inte betyda att han inte i slutänden kan omvandla det han har varit med om till någonting positivt för andra.

    Hur många är det inte som försöker lära andra personer hur dom ska klara av hemska situationer, händelser, osv som dom själva har gått igenom som yngre, osv


    Det är möjligt att sonen efter mycket kämpande får ett någorlunda vettigt liv ändå, men det ska inte behövas. 

    Nu får vi ta skiten för att folk inte vågar stå upp, kanske främst politiker, men även andra. Dessa konsekvenser kommer tyvärr inte delas ut jämt i samhället, utan vissa, som detta barn, fick ta en enorm konsekvens av många andra personer många felaktiga beslut.
  • Anonym (C)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-04-11 19:19:30 följande:

    Jag säger inte att detta inte är en fruktansvärt hemsk händelse som ägt rum för både pappan, familjen och främst sonen som fick vara med om det..
    Självklart är det fruktansvärt.

    Men....


    Herregud.. Ibland är det bättre o vara tyst...
Svar på tråden Pappa skjuten framför sin 12årige son