• Anonym (Ebba)

    Blir "rädd" av tinder

    Jag vet inte om det är våren eller vad det är. Jag har haft tinder ett tag men inte varit speciellt aktiv där. Nu i vår bär vädret blivit bra tänkte jag att det var dags att byta bilder och göra en nystart på appen. Inga utlämnade bilder alls! Absolut inte! Står att jag söker seriöst. Så är inga frågetecken där. Men så börjar det plinga i telefonen. Inte mindre än 5 män har letat upp mig på Facebook och instagram. Där har jag meddelande förfrågningar från dessa män. Jag har inte matchat med dem på tinder så dom har alltså valt att leta reda på mig på andra plattformar och skriver där. Och jag blir faktiskt förnärmad. Jag lider av ptsd. Jag har inte svarat någon av dessa men tycker det är väldigt oförskämt. 2 av dem har skrivit att de sett mig på tinder. De övriga gissar jag bara. Utifrån ett förnamn och skola som ligger i en liten stad letar dom upp en och skriver mitt i natten i vissa fall. Överreagerar jag? Har fler varit med om detta? 

  • Svar på tråden Blir "rädd" av tinder
  • Anonym (Tjej)

    Japp samma här. Då kan dom skriva ?vi har inte matchat på tinder men jag hittade dig på Facebook?
    Det finns en anledning att vi inte matchat liksom?.

  • Mandel

    Har råkat ut för samma både på messenger och sms ☠️
    Han skickade alltså sms till alla med liknande namn och ålder på samma ort...
    Är det inte du som är xx på match kan du bortse från detta meddelande...

    Lägg sedan till hur män betersig i chatten på dejtinsidor och så sitter ensamma män här på fl och beklagar sig om ett utbrett mansförakt/ manshat.
    Märkligt när alldeles för många män beter sig rövhattar så man blir helt förstummad.

    Jag orkar inte nätdejtingtramset längre och lever hellre ensam än utsätter mig för skiten i försöken att hitta guldkornet i gödselhögen.
    Sedan klagar män på att det går 100 män per kvinna i dejtingsvängen. Konstigt när männen själva skrämmer bort alla kvinnor. Och sedan är det kvinnornas skyldighet att hjälpa alla dessa stackars ensamma män 🤮


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Ebba)
    Anonym (Tjej) skrev 2024-05-02 20:13:08 följande:

    Japp samma här. Då kan dom skriva ?vi har inte matchat på tinder men jag hittade dig på Facebook?
    Det finns en anledning att vi inte matchat liksom?.


    Ja det är så underligt... finns det tjejer som blir smickrade? Jag menar får dom napp när dom gör så? Märkligt tänkt...
  • Anonym (Ebba)
    Mandel skrev 2024-05-02 21:14:01 följande:

    Har råkat ut för samma både på messenger och sms ☠️
    Han skickade alltså sms till alla med liknande namn och ålder på samma ort...
    Är det inte du som är xx på match kan du bortse från detta meddelande...

    Lägg sedan till hur män betersig i chatten på dejtinsidor och så sitter ensamma män här på fl och beklagar sig om ett utbrett mansförakt/ manshat.
    Märkligt när alldeles för många män beter sig rövhattar så man blir helt förstummad.

    Jag orkar inte nätdejtingtramset längre och lever hellre ensam än utsätter mig för skiten i försöken att hitta guldkornet i gödselhögen.
    Sedan klagar män på att det går 100 män per kvinna i dejtingsvängen. Konstigt när männen själva skrämmer bort alla kvinnor. Och sedan är det kvinnornas skyldighet att hjälpa alla dessa stackars ensamma män 🤮


    Håller med!! Tragiskt. Kan inte tänka mig att en kvinna skulle göra såhär. Finns väl undantagsfall men det är nog isf ovanligt. Jag upplever att vissa män har väldigt svårt att ta ett nej också om man svarar vänligt men bestämt. 

    Visst jag uppskattar män som jagar men gör det snyggt för detta skrämmer bara iväg... tyvärr finns det många som du skriver... Så osmakligt 
  • Anonym (Rob)
    Mandel skrev 2024-05-02 21:14:01 följande:

    Har råkat ut för samma både på messenger och sms ☠️
    Han skickade alltså sms till alla med liknande namn och ålder på samma ort...
    Är det inte du som är xx på match kan du bortse från detta meddelande...

    Lägg sedan till hur män betersig i chatten på dejtinsidor och så sitter ensamma män här på fl och beklagar sig om ett utbrett mansförakt/ manshat.
    Märkligt när alldeles för många män beter sig rövhattar så man blir helt förstummad.

    Jag orkar inte nätdejtingtramset längre och lever hellre ensam än utsätter mig för skiten i försöken att hitta guldkornet i gödselhögen.
    Sedan klagar män på att det går 100 män per kvinna i dejtingsvängen. Konstigt när männen själva skrämmer bort alla kvinnor. Och sedan är det kvinnornas skyldighet att hjälpa alla dessa stackars ensamma män 🤮


    Fast det är ju just pga mansöverskottet det blir sådär. Många män som aldrig får matchningar eller blir ghostade som blir desperata.  
    I de bästa av världar skulle det varit 50/50 eller ännu hellre fler kvinnor än män för ett bättre klimat.
  • Anonym (Mia)
    Mandel skrev 2024-05-02 21:14:01 följande:

    Har råkat ut för samma både på messenger och sms ☠️
    Han skickade alltså sms till alla med liknande namn och ålder på samma ort...
    Är det inte du som är xx på match kan du bortse från detta meddelande...

    Lägg sedan till hur män betersig i chatten på dejtinsidor och så sitter ensamma män här på fl och beklagar sig om ett utbrett mansförakt/ manshat.
    Märkligt när alldeles för många män beter sig rövhattar så man blir helt förstummad.

    Jag orkar inte nätdejtingtramset längre och lever hellre ensam än utsätter mig för skiten i försöken att hitta guldkornet i gödselhögen.
    Sedan klagar män på att det går 100 män per kvinna i dejtingsvängen. Konstigt när männen själva skrämmer bort alla kvinnor. Och sedan är det kvinnornas skyldighet att hjälpa alla dessa stackars ensamma män 🤮


    +1
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-02 21:42:45 följande:
    Fast det är ju just pga mansöverskottet det blir sådär. Många män som aldrig får matchningar eller blir ghostade som blir desperata.  
    I de bästa av världar skulle det varit 50/50 eller ännu hellre fler kvinnor än män för ett bättre klimat.

    Skitsnack. Det går inte 100 män på en kvinna i samhället. 


    Och har dessa män lyckats? Varför fortsätta skriva skit till kvinnor om det inte hjälper, är de intelligensbefriade?


     

  • Mandel
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-02 21:42:45 följande:
    Fast det är ju just pga mansöverskottet det blir sådär. Många män som aldrig får matchningar eller blir ghostade som blir desperata.  
    I de bästa av världar skulle det varit 50/50 eller ännu hellre fler kvinnor än män för ett bättre klimat.
    Och hur tror de att bete sig som en gränslös mansgris ska minska ratandet av dem?
    Hur hjälper det beteendet gruppen män i dejtingsvängen som vill ur ensamheten?
    Om konkurrensen är hård hade väl det normala vettiga varit att koppla på charmen och visa sig från sin bästa sida. Inte bevisa sin brist på socialkompetens och icke logiska tänkande...

    Nej just det! Män ska ju inte hjälpa andra män eller ens sig själva.
    Det är ju kvinnans uppgift här i livet att rädda män från att dö pga sexbrist...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Mia) skrev 2024-05-02 22:00:37 följande:

    Skitsnack. Det går inte 100 män på en kvinna i samhället. 


    Och har dessa män lyckats? Varför fortsätta skriva skit till kvinnor om det inte hjälper, är de intelligensbefriade?


     


    På ex Tinder går det 3 män per kvinna i snitt. På mindre orter är balansen förmodligen ändå sämre.
  • Anonym (Rob)
    Mandel skrev 2024-05-02 22:01:21 följande:
    Och hur tror de att bete sig som en gränslös mansgris ska minska ratandet av dem?
    Hur hjälper det beteendet gruppen män i dejtingsvängen som vill ur ensamheten?
    Om konkurrensen är hård hade väl det normala vettiga varit att koppla på charmen och visa sig från sin bästa sida. Inte bevisa sin brist på socialkompetens och icke logiska tänkande...

    Nej just det! Män ska ju inte hjälpa andra män eller ens sig själva.
    Det är ju kvinnans uppgift här i livet att rädda män från att dö pga sexbrist...
    Charm hjälper inte om du aldrig blir vald.  Dejtingsidor är främst utseende och det är 5% av männen som får leka med flera kvinnor medan resterande får resterna eller blir utan.
Svar på tråden Blir "rädd" av tinder