• Anonym (Mamma till D)

    Snälla hjälp

    Hej! 
    Det har hänt saker i min sons liv, b.la. att hans pappa åkt i fängelse. Min son är 6 år nu. Han är super ledsen såklart.. Han backar lite i utvecklingen märker jag, b.la. han kissar och bajsar på sig. Detta har gjort att jag satt på han blöja för det hände olyckor hela tiden.. Nu bajsar och kissar han i blöjan hela tiden. Han vill inte vara utan blöja.. Han hade precis slutat suga på tummen men nu är det tillbaka att han tutta på tummen. Det blir bara skrik och utbrott när jag säger att vi ska ta av blöjan. Ska jag låta han ha kvar blöjan ett tag till? Vad är bäst, ska jag lägga han på skötbordet och byta eller byta ståendes? Nu lägger jag upp han på skötbordet och byter där. Han ska gå tillbaka till förskolan nästa vecka med.. Är det tillåtet för en 6 årig att ha blöja på förskolan? Vill bara göra livet bra för min lille son.. Nu när det är tillräckligt tufft så känner jag att blöjan inte är så stort bekymmer för mig men kanske för förskolan .. 
  • Svar på tråden Snälla hjälp
  • Anonym (Nej)

    Ingen blöja!! Du förstärker hans beteende! Låt ungen prata med någon på BUP som kanske kan hjälpa honom med tankarna kring hans livssituation.

    SLÄNG BLÖJORNA OCH GÖR DIG AV MED SKÖTBORDET!

  • Anonym (Bgbg)

    Det där borde nog snarare kollas upp på direkten, än att man tar det som att det beror på det som hänt. Det kan ju inte du veta. Kan lika gärna vara något kroppsligt. Prata med vårdcentralen på direkten

  • Anonym (Bgbg)

    Helt otroligt att man gissar på det där sättet 

  • Anonym (Lis)

    Byt ståendes tills du har varit och kollat upp det. Hur får du ens upp en 6-åring på ett skötbord?
    känns ju förnedrande nog för barnet utan att behöva ligga som en bebis.
    Hoppas han mår bättre snart.

Svar på tråden Snälla hjälp