• Anonym (TS)

    Mitt barns pappa berättade att han hade sex med en 17-åring när han var 24

    Nu är vi båda ungefär i 35-årsåldern, jag är 3 år äldre än han. Vi pratade om en kändis som hade blivit anklagad för att hålla på med tonåringar och då sa han det. Fast han sa att hon ljög om sin ålder och sa att hon var 20 , såg mycket äldre ut, var lika lång som han (konstigt när han är över 185) och att han slutade träffa henne när hon sa hur gammal hon var.. är inte 100% säker på att jag tror på det.. Och samtidigt verkade han inte tycka det var så farligt eftersom han var ung. Men en 24-åring är ändå en vuxen man och en 17-åring är inte vuxen. 

    Vet att det är lagligt i Sverige iallafall men jag blir äcklad och önskar jag inte hade vetat om det. Har själv en dotter från ett tidigare förhållande i den åldern. Och när jag själv var 17 låg jag med en 23-åring som hade supit ner mig på nån fest, mådde ganska dåligt efteråt. Har för mig att han hade ljugit om sin ålder men jag fick syn på hans leg. 


    Det har varit ganska skakigt mellan oss pga andra saker och jag känner nästan att jag vill göra slut på grund av det här men det kanske är överdrivet? Som att det var spiken i kistan ungefär .. Vi har ett litet barn tillsammans .. Hur tänker ni? Överreagerar jag? Eller hur hade ni känt? 


    Han har träffat en del ganska mycket yngre tjejer innan mig också (men vuxna så det är ju inget fel egentligen) och han har varit med jämngamla och äldre också. 

  • Svar på tråden Mitt barns pappa berättade att han hade sex med en 17-åring när han var 24
  • Anonym (Linda)

    Låter som att du försöker hitta ett "giltigt" skäl till att göra slut istället för att vara ärlig och stå upp för det du tycker inte fungerar. 
    Känns som att du letar en orsak för att slippa stå för dina egna känslor och åsikter om ert förhållande.  

  • Tecum

    En kraftig överreaktion, antagligen baserad på att du redan är besviken på honom och er relation och nu letar du fel för att motivera en separation. Och på egna dåliga erfarenheter

    17 och 24 är ingen stor åldersskillnad, det var helt frivilligt och det hände innan han träffade dig. Inget skäl att göra slut i ett annars bra förhållande. Men det är väl inte ert...

  • Anonym (TS)
    Tecum skrev 2024-05-06 16:38:14 följande:

    En kraftig överreaktion, antagligen baserad på att du redan är besviken på honom och er relation och nu letar du fel för att motivera en separation. Och på egna dåliga erfarenheter

    17 och 24 är ingen stor åldersskillnad, det var helt frivilligt och det hände innan han träffade dig. Inget skäl att göra slut i ett annars bra förhållande. Men det är väl inte ert...


    Ja kanske , hade allt annat varit bra mellan oss håller jag med om att det inte hade varit anledning att göra slut. Fast hade nog fortfarande önskat att jag inte hade vetat om det.

    Håller absolut med om att 7 år inte är en stor ålderskillnad när båda är vuxna , den yngsta jag har varit med var 7 år yngre (jag 32 han 25) och den äldsta var 22 år äldre (jag 26 han 48) så är inte emot åldersskillnader.. så länge båda är vuxna.. Men nu var ju inte båda det. Hade det t.ex varit i USA (i vissa stater iallafall) hade han kunnat få fängelse för det, det nämnde han själv också och skrattade åt det..

    Men visst , han var ganska ung också och stämmer det att hon ljög om sin ålder har han ju inte gjort fel. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Linda) skrev 2024-05-06 16:35:32 följande:

    Låter som att du försöker hitta ett "giltigt" skäl till att göra slut istället för att vara ärlig och stå upp för det du tycker inte fungerar. 
    Känns som att du letar en orsak för att slippa stå för dina egna känslor och åsikter om ert förhållande.  


    Jo så kanske det är 
  • Anonym (Hh)

    Överreaktion å det grövsta. Men det är dina känslor så känner du att du vill göra slut så ska du det.

  • Anonym (16)

    Jag träffade exmaken när jag var 16, han var 25. Vi var tillsammans i 17 år.

  • Anonym (f)

    Såvida han inte visste hennes ålder och groomade henne är det inte så farligt. Inte ovanligt att ljuga för att komma in på ställen med åldergräns etc.

  • Anonym (TS)
    Anonym (Hh) skrev 2024-05-06 16:50:17 följande:

    Överreaktion å det grövsta. Men det är dina känslor så känner du att du vill göra slut så ska du det.


    Jo så är det kanske .. Kändes lite som att det här var ett tecken eftersom jag har velat fram och tillbaks.. han har hon också det. Men det är jobbigt att separera med ett litet barn , växelvis boende osv .. Vi får se. Ska kanske inte säga nånting mer till honom innan jag har tänkt igenom det.. det är absolut inte bara på grund av det här men just idag kändes det som att det var det här som liksom fick det att tippa över åt det hållet. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (16) skrev 2024-05-06 16:51:47 följande:

    Jag träffade exmaken när jag var 16, han var 25. Vi var tillsammans i 17 år.


    Vet inte när det var men det var nog vanligare och mer accepterat förr i tiden .. Att en 25-åring är tillsammans med en 16-åring är iförsej lagligt nu också men inte direkt så socialt accepterat 
  • Anonym (S)

    Du väljer sjlv om du ska lita på honom eller inte. Ja en tjej kan vara över.185 cm. Har en kusin som är längre än så. Klart tt hon skulle kunna ljuga om sin ålder. Frågar du efter leg när du ska ligga med någon nu? Om nej, släpp hans förslutna och gå vidare bara. 

Svar på tråden Mitt barns pappa berättade att han hade sex med en 17-åring när han var 24