• logicalmind

    Unga västerås mammor (tråd 9)

    Ja ha ska vi babbla vidare i en till tråd då? hehe denna blir nr 9 =)

    Tidigare trådar!!

    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m36986155.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m25570107-46.h...
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22597286.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m10726576.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m13245282.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m15977646.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m19331471.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m28480115.html

  • Svar på tråden Unga västerås mammor (tråd 9)
  • CrazyFia
    hippiemicka skrev 2009-06-14 14:39:02 följande:
    Sofia: har Tilda blivi smittad oxÅ?  ja vill då inte bli det eller ja får ABSOULT ej bli smittad eftersom graviditeten
    Har du haft vattkoppor kan jag inte smitta dig ... Jag kan inte smitta bältros till någon men smittar vattenkoppor till de som inte har haft det innan. Men tilda har klarat sig. PRatade med sköterska och ingen fara att träffa gravida :)
  • hippiemicka

    Ja pratade med min bm då mistankar om vattenkoppor i närheten o då sa hon att då va de ingen fatra men i sista delen av graviditeten så Är det farligt o bältros kan oxå ge en vattenkoppor och de e inte de att de utbryter på min men ja kan få tidigare o de e jätte farligt för bebise¨n så de e för dens skull ja INTE FÅR va inärheten nu av nån med vattenkoppor/bältros


    Isabell 060711 & liten berälnad 090902
  • CrazyFia
    hippiemicka skrev 2009-06-14 16:45:36 följande:
    Ja pratade med min bm då mistankar om vattenkoppor i närheten o då sa hon att då va de ingen fatra men i sista delen av graviditeten så Är det farligt o bältros kan oxå ge en vattenkoppor och de e inte de att de utbryter på min men ja kan få tidigare o de e jätte farligt för bebise¨n så de e för dens skull ja INTE FÅR va inärheten nu av nån med vattenkoppor/bältros
    Konstigt! För jag ringde sköterskan för vi har kompisar som är gravida som vi umgås ofta med och de sa att de inte var någon fara.
  • hippiemicka

    de e ingen fara för mamman men för barnet om de finns risk för att den kommer snart o så... ett nyfört barn med vattenkoppor bältros de säger juh sig själv.
    ja riskerar iaf inget så


    Isabell 060711 & liten berälnad 090902
  • CrazyFia
    hippiemicka skrev 2009-06-15 09:38:08 följande:
    de e ingen fara för mamman men för barnet om de finns risk för att den kommer snart o så... ett nyfört barn med vattenkoppor bältros de säger juh sig själv. ja riskerar iaf inget så
    men barnet kan inte få bältros.... den kan bara få vattenkoppor, bältros kan man bara få om man redan haft vattenkoppor en gång :) men ja jag förstår, vi kommer ju inte träffas ändå! Mina har för den delen redan börjat torka ut!
  • sööt

    bröllop idag då... =) fredriks jobbarkompis ska gifta sig.... ska bli lite kul..
    fast jag saknar att åka till min farfar i rimbo som vi gör varje år annars.. men men

    nej ni får ha en glad midsommar alla.... :)
    jag ska iallafall hoppas på att ida inte föder idag hehehe...

  • hippiemicka

    glad midsommar=)
    har vart hos min mamm ap¨ middag o så=) sedan blev issa så trött så somna ca halv7 danne gick hem med henne o ja kom nyss innan för dörren har spelat tv spel med mamma o små syskonen SKOJS=) hahah de va så länge sedan man spela=)
    nu ska ja käka mi kräm o sova=)


    Isabell 060711 & liten berälnad 090902
  • festis kaktus

    Sommar sommar sommar. kan vi ha härligare väder just nu?

    jaja jag vet det är inte kul när man är gravid eller har små bebisar men annars är det ganska skönt med denna värme inte behöver man klä på sina barn massa kläder och inte sig själv heller för den delen...
    Och man kan sitta ute och de allra flesta är på glatt humör och har ett leende på läpparna och några svettdroppar i pannan haha.

    själv sitter jag ute på altan hos mamma och pappa, trött satan men det är ju gudomligt härligt, vill aldrig att denna sommar ska ta slut inte värmen i alla fall, även om resten skulle kunna få vara annorlunda.

  • hippiemicka

    aa så jobbigt med värmen men man står ut o JA HOPPAS DEN H^LLER I SIG HELA SOMMAREN=) man måste ju tänka på alla andra allas skollov o så=)

    har juh poolen ja kan svalka mig i på baksidan så överlever iaf=)  framsidan min kan man inte va på typ de blir ca 40Grader där men men har juh hela baksidan så de e lugnt=)
    1 veckas jobb kvar sedan blir det semester iaf


    Isabell 060711 & liten berälnad 090902
  • logicalmind

    nu har jag plockat ur och städat klart hela lägenheten så nu är de bara lämna in nycklarna.. känns skönt att de är klart. nu får man ta de lugnt ett tag. men vi har ju kvar denna lägenheten. vi ska vara ute er denna den sista augusti... hoppas de inte är lika varmt då för de va en plåga att städa och packa i de här vädret.. de är ingen som vill köpa att data bord av mej?

  • CrazyFia
    logicalmind skrev 2009-06-29 11:48:17 följande:
    nu har jag plockat ur och städat klart hela lägenheten så nu är de bara lämna in nycklarna.. känns skönt att de är klart. nu får man ta de lugnt ett tag. men vi har ju kvar denna lägenheten. vi ska vara ute er denna den sista augusti... hoppas de inte är lika varmt då för de va en plåga att städa och packa i de här vädret.. de är ingen som vill köpa att data bord av mej?
    Vart flyttar ni?
  • hippiemicka

    aa nettan så går det när man e ute i sista sekund ni harj uh haft tid på er=) men lider med er iaf=)

    jobbar sista veckan nu inför min LÅÅÅÅNNNNGGGA semester=) klarar ej av värmen allst annars nu e de en riktig plåga TUR ATT VI HAR EN STOR POOL o svalka sig i=)
    O sofia man får ha en sådan pool så länge man har skydd på den o straket o vil har tillock med lås på grinden så=)


    Isabell 060711 & liten berälnad 090902
  • CrazyFia
    hippiemicka skrev 2009-06-29 21:56:26 följande:
    aa nettan så går det när man e ute i sista sekund ni harj uh haft tid på er=) men lider med er iaf=)jobbar sista veckan nu inför min LÅÅÅÅNNNNGGGA semester=) klarar ej av värmen allst annars nu e de en riktig plåga TUR ATT VI HAR EN STOR POOL o svalka sig i=)O sofia man får ha en sådan pool så länge man har skydd på den o straket o vil har tillock med lås på grinden så=)
    Ja men jag har hört att mimer inte tycker om att fylla upp dom och så....blir så mycket när många har det.
  • hippiemicka

    men de s*iter ja i får dem väl ta betalt för att fylla upp dem då.. dem tar juh så överbetalt för hyran endå så o särskilt nu när elen man får beta oxå ÖVERDRIVET mycket..  Ja betalar juh ca 7000Kr för min TREA så att ha pool SKA ja iaf=) haha


    Isabell 060711 & liten berälnad 090902
  • CrazyFia
    hippiemicka skrev 2009-06-30 06:32:59 följande:
    men de s*iter ja i får dem väl ta betalt för att fylla upp dem då.. dem tar juh så överbetalt för hyran endå så o särskilt nu när elen man får beta oxå ÖVERDRIVET mycket..  Ja betalar juh ca 7000Kr för min TREA så att ha pool SKA ja iaf=) haha
    Ha ha :) Kan jag hålla med om.
  • logicalmind

    vi ska flytta till norrland... har köpt hus där.. flyttar i höst

    förra grannen hade en pool ,lika stor som gräsmattan och så länge man har staket och lås så får man ha de. vattnet spelar ju ingen roll micka har ju inte så stor pool så de skulle störa med vattnet... grannen min fick fylla sin på natten för att hon behövde så mycket varmvatten... hahah

  • hippiemicka

    min pool rtymer lite mer en 2000liter aa de kanske e mycket så men SKiter ja i dem säger juh endå att mans ka få börja med att betala för vatten så då kan ja lika väl fylla min pool om ja vill.. o grannarna har pratat med mimer o man får ha..
    men men

    imorron e iaf sista jobbardagen sedan minst 2månade o 1 års ledighet=) Wii


    Isabell 060711 & liten berälnad 090902
  • logicalmind

    micka vem bryr sig om grannarna =) .. nu duschar man ju endå inte med så mycket varmvatten hehe.... skönt med semester =) de får jag om 2 veckor =)

    haha jag vaknade i morse va åskan, fy fan vilken smäll de va.. haha

    nu ska jag smörja vicke med solkräm sen vänta på mor min som ska ta med honom ut till stugan medans jag jobbar...

Svar på tråden Unga västerås mammor (tråd 9)