• Dodisens mamma

    Pergopinglor med barn version 13

    Pergopinglor med barn version 13


    Välkomna hit alla gamla som nya föräldrar som fått barn med hjälp av Pergotime
    Version #10:
    Version #11:
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m39864754.html
    Version #12   www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html



    Pergopinglor som kämpar
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m44930708.html

    Pergopinglor som är gravida just nu
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

    Listtråd kopierat från pergopingletråden där vi ser de flesta av våra medlemmar och barnens födelsedagar
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m36930253.html
    Douglas -00 Doris -07 Della -09
  • Svar på tråden Pergopinglor med barn version 13
  • Jeanette
    I´m back!
    Haft lite klydd med minnet till datan...
    Fyllde den väl med för många bilder på mina underverk!

    Klickbara tror jag...

    PICT0022.JPG

    Emil 14 dagar!

    PICT0033x.JPG
    Tre av mina underverk!

    Kramiz
    ?:*¨¨*:?. Mina mirakel.... -90, -92 (ängeln Alexander), -04, -07, -09. ?:*¨¨*:?
  • Jeanette

    Tyvärr blir det lite ego då jag inte är så uppdaterad om vad som hänt här...

    Liten uppdatering...

    Jag blev till slut feberfri o fick komma in till Neo där jag o Emil bodde tills i lördags då vi fick åka hem!!

    Allt funkar kanon o vi mår så bra att äntligen få vara en familj!
    Flickorna är så hjälpsamma o underbara o ännu har vi inte märkt av nån svartsjuka!
    Att man kan uppskatta vardagen så mycket!

    Emil var ju lite trött efter förlossningen o påvisade vissa symtom på Downs syndrom o efter en kromoson test, fick vi förra onsdagen beskedet att vår lille grabb är en magisk kille med en extra kromoson...

    Som gubben uttryckte det...
    Vi har blivit utvalda o fått en underbar liten "solskenspojke"!!

    Emil har en "lindrigare" variant av DS.
    Hjärta, tarmar, mage är kollade o allt ser kanon bra ut!

    Han äter bra o övrig tid går åt att sova, skita o blända alla i sin omgivning!

    Som sagt, en liten uppdatering...
    Vi mår superduperkanonbra!!

    Och... Jag är rullandes igen!
    Min "nye" bil blev besiktigad igår så nu kan vi ut o åka igen med hela vår underbara familj!

    Kramiz


    ?:*¨¨*:?. Mina mirakel.... -90, -92 (ängeln Alexander), -04, -07, -09. ?:*¨¨*:?
  • gbg30plus

    Jeanette: Men å vilken sötis han är, och så stolta systrar man kan ha då . Jättegrattis igen till lille Emil och vad spännande att få uppleva livet med en extra speciell pojke med lite bonuskromosomer . Väldigt skönt att höra dock att hjärta etc såg bra ut, det är väl annars största skräcken när det gäller DS; att behöva utsätta sin älskling för komplicerade operationer odyl.

  • Jeanette

    Gbg: Tack!
    Precis. Bonuskromosoner...
    Ja han är verkligen speciell o unik. Men vilket barn är iof inte det?

    Men ja, det är så skönt att han inte har något fel på de inre organen för som du säjer kan det vara missbildningar just vid DS.

    Vi har kontakt med habiliteringen o ska göra några till uppföljande undersökningar, som tex syn, hörsel o sköldkörtelprov. Men det blir nog bra!

    Ha det så bra!
    Kramiz


    ?:*¨¨*:?. Mina mirakel.... -90, -92 (ängeln Alexander), -04, -07, -09. ?:*¨¨*:?
  • 9Kärleken6

    Välkommen tillbaka Jeanette. Har som sagt saknat dig massor här. Vi behöver dig. Skönt att barnen inte är i luven på varandra, även om det kan komma sen. Nina va ju jättegullig med My hela bäbis tiden men nu så ryker de ihop titt som tätt, mest Nina som är ego och då slutar det ofta med bråk. Men är väl faser de ska igenom antar jag.

    Jag beundrar er som tar allt så bra med Emils ds. Jag tror jag hade gjort en betydligt djupare dykning med det beskedet för att sedan så klart gå vidare vad har man för val? Men som sagt all creed till er. Så klart han är speciell, som alla barn som precis börjat sitt liv, som du beskriver.

    Massa kramar och nallar till Emil och din familj!

    Kram


    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
  • Jeanette

    Kärleken: Tack för kramar, grattis o presenter!

    Men det finns ju så mycket som är värre än DS!
    Inget o deppa ihop över!
    Han lever ju o kommer att få världens bästa liv med oss!
    (Du vet vad jag menar...)

    Känns som om detta var meningen på nåt vis.
    I vecka 12 såg jag på ett program om just DS-barn o fick en sån stark känsla av att bebis hade DS...
    Prata med mina närmaste om det men ägnade det sen inte en tanke...
    Men nu undrar jag om jag inte trots allt "visste"!?
    Skumt. Men skummare saker än så har hänt!

    Tack för allt ditt stöd dessa veckor!! Du är en klippa!
    Är så härligt att jag kunde "prata" med dig om "allt" som hände!
    Du är värd din vikt i guld!

    Kramiz


    ?:*¨¨*:?. Mina mirakel.... -90, -92 (ängeln Alexander), -04, -07, -09. ?:*¨¨*:?
  • Meja1
    Jeanette skrev 2009-10-02 11:05:56 följande:
    Gbg: Tack! Precis. Bonuskromosoner... Ja han är verkligen speciell o unik. Men vilket barn är iof inte det? Men ja, det är så skönt att han inte har något fel på de inre organen för som du säjer kan det vara missbildningar just vid DS. Vi har kontakt med habiliteringen o ska göra några till uppföljande undersökningar, som tex syn, hörsel o sköldkörtelprov. Men det blir nog bra! Ha det så bra! Kramiz
    GRATTIS igen Jeanette och vad skönt att lille Emil verkar må bra! Människor med DS är verkligen helt fantastisk roliga och mysiga att vara med (utifrån den lilla erfarenhet som jag har) alla barn är som sagt unika och speciella, men med ett barn med ds får man nog lära sig än mer att njuta av livets här och nu, för de är så närvarande i stunden och sprider så otroligt mycket glädje.
    Vilken stark kvinna du verkar vara som ser på livet så positivt, det beundrar jag. Hoppas ni njuter avatt va hemma, av varann och familjen. Varm kram
  • Skräpis

    Har saknat dig Jeanette!!! Välkommen hem så här i efterskott och vad skönt att Emil klarat sig så bra hitills... och dsbarn är ju underbara av det lilla jag har sett.

    Nu är lilleman jättearg så nu ska han få mat...

  • Mumzzan

    jeanette: Så härligt att höra dig berätta om lillponken! Det är föräldrar som ni som förtjänar ett barn med ds! Man hör så många hemska diskussioner. Jag såg på en av de första bilderna du la upp att han hade lite ds-drag. Han är verkligen helt underbar! Om han sen slipper alla de jobbigaste bitarna som ds-barn brukar få så är det ju kanon! Jag har många kompisar med ds och dom är underbara och härliga individer allihop! Grattis till er alla och skönt att se att ni är hemma!!!
    kramar

  • Mumzzan

    jeanette: som förtjänar.. du vet vad jag menar hoppas jag.. såg när jag skickat att det såg lite konstigt ut men menar det i de positivaste ordalag!!!

  • Jeanette

    Mumzzan: Förstår precis vad du menar!

    Meja: Man blir ju gladare av att vara positiv! Tack allihop för grattis o "sånt"!
    Och att ni saknat mig...
    Känner mig väldans "välkommen" tillbaka!!


    Nu har Gubben stuckit till en kompis med Tinja, de skulle ev köra o titta på en bil.

    Matilda hade inte tröttnat på farmor o fastrarna så hon ville dit eftersom "bonuspojkarna" oxå var där denna helgen.
    Fast hon var lite velig... Ville inte lämna Emil...
    Sa "jag älskar dig Emil o jag kommer o sakna dig sååå mycket"!

    Emil sover gott efter ett skrovmål.

    Så här sitter jag...
    Egentligen skulle jag varit inne på sjukhuset o fött barn idag!
    Beräknad nedkomst idag ju...

    Ha en härlig kväll!
    Kramiz


    ?:*¨¨*:?. Mina mirakel.... -90, -92 (ängeln Alexander), -04, -07, -09. ?:*¨¨*:?
  • MariaK

    Härligt o höra att ni kommit hem jeanette!!!!!!!

    O du har så fina barn{#lang_emotions_heart}


    Moa & Måns & Milo mina älsklingar!!!!
  • Lisamatilda

    Stort grattis till underverket Jeanette!! Härligt att ni är hemma igen.

    Såg ett program på Doctors på TV4 som handlade om DS. Det var verkligen ett jättebra program där man ser vilken glädje barn med DS skänker sin omgivning.

    Stor kram
    LM

  • Simben

    Underbara barn du har Jeanette och vilken kärleksfull familj ni är allihop Härligt med sådan syskonkärlek och att ni är verkligen en förebild på hur man ska tackla saker som kommer i ens väg. Ska verkligen försöka ha er i tankarna då det kommer nåt jobbigt i ens väg och försöka se allt positivt istället...och såååå söt lille Emil är. Och vad skönt att allt i övrigt ser bra ut. Kram och välkommen hem från oss oxå!!!

    Här jobbar jag en del och springer på af en del och sen kämpar jag än en gång med vikten Dagis eller förskola som det heter går bättre och bättre för Maja så det känns som det vänt lite...hoppas det fortsätter så

    Annars går allt sin gilla gång här hemma.

    Kram på er alla!!! 


    Älskar min två små tjejer Agnes och Maja över allt annat!
  • Skräpis

    Idag har min man typ sovit HELA dagen. Han är inte sjuk eller så utan har legat i soffan och sovit iofs med Victor på bröstet mellan 12 och 1 men sen bara själv... Daniel har feber och jag känner mig bara grinig och ledsen för att det känns som om jag får göra allt vad det gäller våra barn.

  • 9Kärleken6

    Jeanette: jag vet att du gjort det samma för mig om det var ovänt. Så fantastiskt att ha en vän som du. Även om vi aldrig setts irl så står vi varandra så nära. Det som gjorde mig mest ledsen när ni fått beskedet var att jag tycker att du/ni redan måsta gått igenom så mycket, med främst Alexander i minnet. Men jag håller med Mumzzan och Simben, vilken fantastisk familj lilla solskenskillen Emil hamnat i, beundrar er styrka. Och allt har ju en mening. Stor kram du finns alltid i mitt hjärta! Klart vi saknat dig! Skönt ändå att få andrum bara du och Emil, ni ska ju äntligen få lära känna varandra på era vilkor!

    Här är det kaos med nätterna för My så det är bäst jag kryper ner nu, får berätta mer en annan dag.

    Kram på er alla


    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Pergopinglor med barn version 13