• Osiris75

    Samla till akten / Litauen

    ♪♪♫ I går fick vi instruktionerna till att börja samla vår akt ! JIPPIE

    Vet inte om man ska skratta eller gråta, va´mycket papper det är vi ska ordna....
    Och allt ska vara på ett visst sätt... Får nog boka träffar med de som ska skriva intygen så att jag kan vara där o "övervaka" så allt blir på rätt sätt

    Naturligtvis kom även första fakturan på 48.000:-..... så den ska vi betala i nästa vecka.

    Är sååå glada ♪♫♫♫

  • Svar på tråden Samla till akten / Litauen
  • Crollan

    Det var roligt att höra!!

    Bra idé att vara med och övervaka! Man får inte glömma att Litauen är ett fd kommuisktiskt land och oerhört byråkratiskt. Det är jätteviktigt att allt stämmer till punkt och pricka och att alla stämplar är på plats. Litauiska myndigheter älskar stämplar... och helst ska de vara runda! Vilket är rätt sällsynt i Sverige, numera är det mesta datautskrivet.

    Vi satt en hel dag på polismyndigheten i Litauen och väntade på att rätt person skulle komma och stämla på pappret. Det gick inte att någon annan tog stämplen och stämplade inte!

    Som tur är lusläser BFA alla intyg och söker efter fel. Men det betyder ju också att pappren kommer i retur och man måste springa till myndighten igen, så det är bäst att allt är bra ifrån början!

    Lycka till med alla intygen!

  • Sally

    Grattis! Snart väntar ni barn på riktigt! Papperssamlandet saknar jag inte ett dugg (ett annat land visserligen), men bara det leder till ett barn, så kommer det gå som en dans!

  • KimKatt

    Grattis!! Det är inte bara i Litauen man gillar stämplar man är även rätt så förtjust i det i Nigeria.

  • Namaste72

    Grattis till pappersamlande!


    KimKatt skrev 2009-10-03 11:42:39 följande:
    Grattis!! Det är inte bara i Litauen man gillar stämplar man är även rätt så förtjust i det i Nigeria.
    Och Indien Gärna stooooora fina
    { Väntar på vår efterlängtade dotter }
  • Kluran

    ....och även i Bulgarien . Där är det väldigt viktigt med stämplar till höger och vänster!

    Osiris75 - Grattis! Vad härligt att börja samla papper - nu är ni ytterligare ett steg närmare barn !

  • Osiris75

    Tack allihopa!

    Idag har jag roat mig med att gå igenom de olika intygen vi ska fixa.
    Skrivit upp vilka vi kan fixa redan nu o vilka som måste göras strax innan vi är klara med samlandet eftersom vissa inte får vara mer än 3 mån gamla....

    Tur att jag har en del timmar på flexen så man kan gå på olika intygsmöten framöver

    Foton vill vi vänta med så långt det är möjligt, ingen av oss gillar att vara med på foton
    Hur många av fotona var ni med på? Det ska totalt vara 10-15 foton....

  • Helle68

    Grattis, vad härligt! Det är väl en av de få gånger i livet man gladeligen betalar en sån saftig räkning...! Lycka till med papperssamlandet och resten!

  • Annwika

    Hej och GRATTIS!

    Det är en hel del att samla ihop men så mycket roligare än att bara vänta...att ha något att göra och att komma ett steg närmare! Du får gärna höra av dig till mig om det är något du undrar över. Det är ju inte så länge sedan vi var i er sits och pratade med oförstående tjäntemän på länsarkiv etc!

    Kramar

  • Osiris75

    Ann i Eslöv skrev 2009-10-08 18:22:43 följande:


    Hej och GRATTIS! Det är en hel del att samla ihop men så mycket roligare än att bara vänta...att ha något att göra och att komma ett steg närmare! Du får gärna höra av dig till mig om det är något du undrar över. Det är ju inte så länge sedan vi var i er sits och pratade med oförstående tjäntemän på länsarkiv etc! Kramar
    Tack!!
    Nog känns det som om vi kommit lite närmare och det är ju skönt
    Va´snällt att vi kan höra av oss, det gör vi säkert.

    Kramis
  • Jezzi72

    GRATTIS! Ang stämplar... så se gärna till att dom är blåa... det tipset fick iaf vi till Litauen :)

    Lycka till nu!

  • Osiris75

    Intygsjakten rullar på, har iallafall fått ihop en del och några är "beställda".

    Är mest orolig för när vi ska få förnya medgivandet och det kommande läkarintyget, men det ska nog gå bra!

    /C

Svar på tråden Samla till akten / Litauen