• Bajjelen

    Vi som försöker få syskon till våra änglar

    Välkommen alla gamla och nya till fortsättningen!

    Här får man tycka och känna och säga vad man vill utan att det blir fel.
    Ingen här inne klandrar någon annan för dess tankar.
    Alla har vi gått igenom samma hemska öde som gjort att vi kommit hit till denna tråd...

    Men nu är det dags för våra underbara änglar däruppe att få bli storasystrar/storebröder

    Så nu kör vi så det ryker

    + PLUS ÅT OSS ALLA +

    Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m26901686.html
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m29786350.html
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m35155057.html
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m38102012.html
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m41097915.html
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m43619812.html
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m46146859.html

    Startar en ny BIM-lista så vi har koll på varandra:
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m48514282.html

  • Svar på tråden Vi som försöker få syskon till våra änglar
  • Jerci

    Hej!

    Ville bara skriva att i tisdags fick jag ett {#lang_emotions_plus}!
    Är glad men ändå orolig och rädd. Är ju inte så långt gången än men jag hoppas sååå att det ska gå bra den här gången!

    Ville bara skriva det!

    Kram till er alla!


    Många säger sig sett en ängel, men jag har hållit en i min famn!
  • Minimalla

    Grattis Jerci!! Vilka härliga nyheter! Blir så glad för er skull! Då kan jag väl passa på att avslöja att även jag plussat, men det var ett tag sen. Går in i v.14 idag. Av någon anledning är det väldigt jobbigt att dela med sig av nyheten den här gången. Håller tummarna för att allt går bra nu, kram!

    Jag är så hemskt ledsen för er som fått missfall. Jag hoppas ni har mycket stöd omkring er. Det är alltid ledsamt med ett missfall, men när det drabbar änglaföräldrar så känns det extra tungt i hjärtat. Många varma kramar!


    ♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Minimirakel BF 100813 ♥
  • Tummeliten07
    Skrutt74 skrev 2010-02-05 12:15:47 följande:
    Hej!Nu är jag tillbaka på ruta ett. Skrapad, och tom både fysiskt och psykiskt. Bara att igen försöka ställa om sig till att det inte blir ngn bebis i september. Tack och lov har jag träffat bara underbar personal på gyn.avd., och "min" gyn som haft hand om mig hela hösten kom idag och pratade med mig. Hon sa att jag var välkommen att ta kontakt i april igen, om jag ville fortsätta behandlingarna. Nu ska jag även kontrollera en massa blodprover eftersom detta var mitt tredje missfall, bl.a. trombosprover.Ja, ja detta livet. Ska försöka tänka framåt på vår skidresa till fjällen i mars. Nu kan jag ju i alla fall åka slalom tillsammans med barnen. Måste försöka se det som en tröst.
    Åh, känner med dig vännen *kram* Skönt med omtänksamma människor runt en och att de tar tag i att utreda orsaken. Ja, man får försöka se ljuspunkterna i tillvaron, trots att man är ledsen!
  • Tummeliten07
    Minimalla skrev 2010-02-06 11:25:42 följande:
    Grattis Jerci!! Vilka härliga nyheter! Blir så glad för er skull! Då kan jag väl passa på att avslöja att även jag plussat, men det var ett tag sen. Går in i v.14 idag. Av någon anledning är det väldigt jobbigt att dela med sig av nyheten den här gången. Håller tummarna för att allt går bra nu, kram!Jag är så hemskt ledsen för er som fått missfall. Jag hoppas ni har mycket stöd omkring er. Det är alltid ledsamt med ett missfall, men när det drabbar änglaföräldrar så känns det extra tungt i hjärtat. Många varma kramar!
    Grattis Minimalla! Hur har det gått hittills?

    Håller med dig om att man inte vill att någon ska drabbas, men allra minst en änglaförälder!
  • Cat79

    Grattis till plussen i denna tråd. Ja det känns extra tungt att få missfall när man redan är änglaförälder... livet är grymt ibland.

    Kram

  • Skrutt74
    Cat79 skrev 2010-02-06 13:23:45 följande:
    Grattis till plussen i denna tråd. Ja det känns extra tungt att få missfall när man redan är änglaförälder... livet är grymt ibland. Kram
    Jag håller med dig. Tycker att det borde vara lite rättvisa i livet. Har man redan drabbats en gång så grymt som vi alla har, så önskar man ju och tror att gången efter bara måste gå bra. Men tydligen är vi en grupp som ska drabbas hårt hela tiden. Vet inte om vi försöker igen genast, men en bebis till vill vi ju gärna ha...
  • Cat79
    Skrutt74 skrev 2010-02-06 13:29:17 följande:
    Jag håller med dig. Tycker att det borde vara lite rättvisa i livet. Har man redan drabbats en gång så grymt som vi alla har, så önskar man ju och tror att gången efter bara måste gå bra. Men tydligen är vi en grupp som ska drabbas hårt hela tiden. Vet inte om vi försöker igen genast, men en bebis till vill vi ju gärna ha...
    Jag inväntar min mens innan vi försöker igen, känns bäst så för vår del. Givetvis måste vi ju våga igen men vilken kamp det kommer att bli.

    Kram och trevlig helg.
  • Minimalla

    Tummeliten: Tack, hittills har det gått bra men jag vågar ännu inte tro (om man nu någonsin gör det igen) att det kommer gå bra hela vägen. Jag har haft två pyttesmå blödningar och varje gång tror man ju det är kört. Hittills har jag gjort två vul och två ul (inkl KUB) och allt har sett bra ut. Jag har väldigt bra uppbackning med kurator, ny bm och en läkare som suttit ner med mig och gjort upp en planering för graviditeten. Det var egentligen ingenting som var fel på Lilly och man anser inte att det finns något som talar för risk för upprepning av det som hände så egentligen behövs det inte några särskilda förebyggande insatser men de har lovat oss extra kontroller och stöd för att "göra graviditeten mer uthärdlig" och oron mindre. Får se hur det går.


    ♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Minimirakel BF 100813 ♥
Svar på tråden Vi som försöker få syskon till våra änglar