• Tummeliten07

    Svårt att bli gravid efter att ha förlorat barn - del 11

    Livet är inte rättvist...

    Här samlas vi som förlorat våra älskade små och som nu kämpar för att få syskon till dem. Vi har av olika anledningar svårt att bli gravida och sorgen över det förlorade barnet blandas med sorgen över barnlösheten.

    Det är hemskt att se hur många vi är som är "dubbelt drabbade" på detta sätt och det enda positiva är att vi inte är ensamma i vår kamp! Här samlas vi för att dela med- och motgångar.

    Varmt välkommen!

    ...alla ni som kämpar och ni som äntligen har lyckats.

    Våra gamla trådar;
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m47158626.html
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m38580899.html
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m41813299.html

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m26463287.html
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m44479135.html
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m29386988.html
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m32881987.html
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m35424384.html

  • Svar på tråden Svårt att bli gravid efter att ha förlorat barn - del 11
  • Brudspirea

    härligt att se hjärtat, Giddy. Även om detta även innebär oro så önskar jag att även glädjen får ta plats... Kram till dig!

    välkommen hit imp. jag är så ledsen för att du förlorade din lille pojke. saknaden är tung och jobbig. jag förösker tänka att sorgen inte ska få ta större plats än kärleken till vår tös. det går ibland och ibland inte. men jag försöker.

    jag ruvar på... ska testa antigen på fredag (men då blir det tjuvtesta två dagar före, td är på sön egentligen) eller på tisdag. anledningen till att vi inte vill testa under helgen är för att vi har besök då. jag vill att oavsett svaret så ska jag och sambon vara dom som får ta ställning till det först, utan några besökare på plats...

    kram på er!

  • violatricolor
    Brudspirea skrev 2011-06-15 16:02:48 följande:
    härligt att se hjärtat, Giddy. Även om detta även innebär oro så önskar jag att även glädjen får ta plats... Kram till dig!

    välkommen hit imp. jag är så ledsen för att du förlorade din lille pojke. saknaden är tung och jobbig. jag förösker tänka att sorgen inte ska få ta större plats än kärleken till vår tös. det går ibland och ibland inte. men jag försöker.

    jag ruvar på... ska testa antigen på fredag (men då blir det tjuvtesta två dagar före, td är på sön egentligen) eller på tisdag. anledningen till att vi inte vill testa under helgen är för att vi har besök då. jag vill att oavsett svaret så ska jag och sambon vara dom som får ta ställning till det först, utan några besökare på plats...

    kram på er!
    Hoppas det blir ett plus

    Ang. sorg och kärlek så tycker jag det var en intressant tanke. För mig är det nog lite ihopblandat dock. Ibland undrar jag om sorgen är ett sätt att uttrycka kärlek. Flummigt kanske. Jag vet inte.... 
  • Brudspirea
    violatricolor skrev 2011-06-15 22:42:27 följande:
    Hoppas det blir ett plus

    Ang. sorg och kärlek så tycker jag det var en intressant tanke. För mig är det nog lite ihopblandat dock. Ibland undrar jag om sorgen är ett sätt att uttrycka kärlek. Flummigt kanske. Jag vet inte.... 
    Inte alls flummigt! Jag tycker det låter vackert! Det ska jag ta och fundera lite mer kring!! kram å tack, för att du vände på mina tankar ett varv till. jag tar verkligen in dom orden nu och funderar kring dem!
  • smultronrt

    Tack för svaren tjejer. Jag har fortfarande inte vågat ta kontakt med dem. Nu ska jag börja plugga med så det känns lite som man kanske ska vänta och se vad som händer. Kanske tar det sig när man har annat än enbart bebisar i huvudet. Har ju varit sjukskriven sen Robin dog, så det ska bli skönt att komma ut och göra något annat än bara tänka på familj lycka.


    saknar min dotter 25/3 - 28/3 09
  • Tummeliten07
    Brudspirea skrev 2011-06-15 16:02:48 följande:
    härligt att se hjärtat, Giddy. Även om detta även innebär oro så önskar jag att även glädjen får ta plats... Kram till dig!

    välkommen hit imp. jag är så ledsen för att du förlorade din lille pojke. saknaden är tung och jobbig. jag förösker tänka att sorgen inte ska få ta större plats än kärleken till vår tös. det går ibland och ibland inte. men jag försöker.

    jag ruvar på... ska testa antigen på fredag (men då blir det tjuvtesta två dagar före, td är på sön egentligen) eller på tisdag. anledningen till att vi inte vill testa under helgen är för att vi har besök då. jag vill att oavsett svaret så ska jag och sambon vara dom som får ta ställning till det först, utan några besökare på plats...

    kram på er!
    Hur har det gått för er? Håller tummarna att det gått vägen!
  • Tummeliten07

    Vi har varit och träffat den pojke vi vill adoptera =D Nu en låååånnggg väntan innan vi får åka och hämta honom (vågar inte tro att det är sant efter allt vi gått igenom...)

  • Giddy
    Tummeliten07 skrev 2011-07-26 08:55:40 följande:
    Vi har varit och träffat den pojke vi vill adoptera =D Nu en låååånnggg väntan innan vi får åka och hämta honom (vågar inte tro att det är sant efter allt vi gått igenom...)
    Åhh härligt! Hur länge måste ni vänta?
  • violatricolor
    Tummeliten07 skrev 2011-07-26 08:55:40 följande:
    Vi har varit och träffat den pojke vi vill adoptera =D Nu en låååånnggg väntan innan vi får åka och hämta honom (vågar inte tro att det är sant efter allt vi gått igenom...)
    Åh vad roligt! Grattis!
  • Hansson83
    Tummeliten07 skrev 2011-07-26 08:55:40 följande:
    Vi har varit och träffat den pojke vi vill adoptera =D Nu en låååånnggg väntan innan vi får åka och hämta honom (vågar inte tro att det är sant efter allt vi gått igenom...)
    Grattis!! {#emotions_dlg.flower}
  • Tummeliten07

    Tack för alla grattis! Väntan kan vara upp till 6 månader och inget är definitivt förrän vi får beskedet, men det närmar sig känns det som...

  • violatricolor
    Tummeliten07 skrev 2011-07-31 20:50:27 följande:
    Tack för alla grattis! Väntan kan vara upp till 6 månader och inget är definitivt förrän vi får beskedet, men det närmar sig känns det som...
    Berätta mer om/när du vill!
Svar på tråden Svårt att bli gravid efter att ha förlorat barn - del 11