• annroll

    Ni som fått igångsättning innan v 39..

    Hur gjorde ni? 
    Argument? Känns som man får kämpa för att få det beviljat? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-12 20:18
    Jag vill uppdatera min tråd o skriva att vi förlorade vårat första barn och det är därför jag frågar hur i gjort då de nu inte verkar vilja sätta igång mig ännu på grund av att jag inte är öppen ngt, men när jag födde vårt första barn i v 42 så var jag öppen mindre än 0.5 cm.. Så anser inte att det är argument nog.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 17:06
    Hej alla som ser detta!

  • Svar på tråden Ni som fått igångsättning innan v 39..
  • starbright
    annroll skrev 2011-02-15 17:13:29 följande:
    Jag blir glad för dina inlägg, räcker så gott för mig. Att veta att du tänker på mig gör mig gladare, och får lite hopp på ngt sätt. 
    Ja, på måndag är jag i v 39. 38+4. Jag tror oxå jag kommer svara bra, magkänslan säger det. Litar mkt på min magkänsla sen Tyra dog. Jag ska nog kräva att de sätter igång mig på måndag. Kanske ska jag ringa läkaren o säga det redan nu? Kan man det? ;)  
    har du ingen kurator/psykolog som kan gå i god för dig? eller vad man ska säga..
    Innan min son dog skulle jag få en utvärdering av en psykiatriker för att bestämmas om igångsättning i vecka 35+.. för jag orkade inte.

    Du borde ju få hjälp nu!
  • annroll
    Vet inte hur många som ser detta nu, men ni som skrivit i tråden, hur många av er har fött i Gbg? Mölndal eller Östra?? 
  • annroll
    starbright skrev 2011-02-16 10:16:48 följande:
    har du ingen kurator/psykolog som kan gå i god för dig? eller vad man ska säga..
    Innan min son dog skulle jag få en utvärdering av en psykiatriker för att bestämmas om igångsättning i vecka 35+.. för jag orkade inte.

    Du borde ju få hjälp nu!
    Nej tyvärr. O ja, jag borde verkligen få hjälp nu. Jag är helt förstörd. =(
  • nettan

    Jag blev igångsatt med en av mina pojkar i v 37+0. Han låg i säte och högt upp. Men dom sjunker ner när dom tar hål på hinnorna. Dom gjorde också vändningsförsök som misslyckades. Men han lade sig till rätta ändå i tid.
    Men min minsta tjej blev jag också igångsatt i v 37+6. Hon låg också högt upp och i säte. Men det fixade också sig. Hon hade även navelsträngen ivägen, men på något sätt ordnade dom även det,innan dom tog hål på hinnorna.
    Kan du inte prata med din barnmorska om att du vill bli igångsatt NU?
    Jag gjorde så med mina igångsättningar. Jag hade så ont och kunde inte sova. Jag sa att jag orkade inte längre.
    Hon ringde till läkaren på kk och förklarade.
    Jag var inte öppen något och tappen var helt omogen båda gångerna!
    Förklara din oro och säg att du orkar inte längre att nu får det vara nog!

    Önskar dig all lycka till.

  • annroll

    Hej alla som ser detta! <3

    Jag har fått en tid imorrn kl 830.. jag var där idag o de kände, är öppen ca 2.5 cm men tappen är ff lång. Tydligen kan det vara så på omföderskor. Att det går i "fel" ordning..
    Men förutsatt att huvudet ligger kvar som det ska så kommer de sätta igång imorrn.
    Jag hoppas verkligen!! Dessutom ligger huvudet högt upp tydligen men det har jag sett på förlossningskliniken att det ska nog inte vara ngt problem..

    Tänk på mig imorrn! Jag ska försöka uppdatera här om jag får tillgång till ngt internet. Om inte så kommer jag göra det så fort jag kan.

    Stor kram till er alla, o tack för ert stöd o alla fina tankar!!  

  • Fama123

    Vad skönt! Inte ska du uppdatera här i morgon inte, då ska du ju föda barn. Strunta i oss och fokusera på det som är viktigt nu  

  • annroll
    Fama123 skrev 2011-02-21 17:41:42 följande:
    Vad skönt! Inte ska du uppdatera här i morgon inte, då ska du ju föda barn. Strunta i oss och fokusera på det som är viktigt nu  
    haha, ja kanske så man ska tänka. Men vill ju dela med mig oxå. =) 
     
  • Fama123
    annroll skrev 2011-02-21 17:44:39 följande:
    haha, ja kanske så man ska tänka. Men vill ju dela med mig oxå. =) 
    Jaaa men det kan du ju göra när du kommer hem igen, med bebis utanpå magen istället för inuti. Lycka till i morgon nu
  • snorppan

    Åh jag trodde faktiskt att du skulle få tid, dagen efter. Det kommer att gå bra, det känner jag.
    Kommer att tänka på dig och längtar tills du uppdaterar och den lille är ute Baby
    Kram


    Älskar dig för evigt min dotter, du är så saknad.
  • Vilja 71

    Jag förlorade min son 7 timmar efter förlossningen i juli -08. Han föddes i vecka 38+5 - för mig var det super viktigt att inte gå över 38+5 nästa graviditet. Så jag blev lovad i gångsättning innan det. Utan att behöva tjata, läkaren tog mig på allvar och förstod min oro.
    Dagen innan igångsättnings datumet gjordes en hinnesvepning och då vi kom in för igångsättning kom min kropp igång av sig själv. Min yngsta son föddes sen i september -09.

    Jag hoppas verkligen att du får den hjälp du behöver och att de lyssnar på din oro och rädsla.

    Kramar

  • snorppan

    Grattis!
    Hoppas att ni är hemma och njuter för fullt nu och att du inte har tid att komma in här Glad
    Kram


    Älskar dig för evigt min dotter, du är så saknad.
  • annroll

    Jo nu är vi hemma! Han föddes efter ett tolvtimmars värkatbete med snitt. Han ville inte Halka ner så de hände inget alls efter jag öppnat mig tio. Så de Besluta om snitt.skriver mer när tid finnes! Kram till er alla från mig o Elliot!

Svar på tråden Ni som fått igångsättning innan v 39..