• Anonym

    Mammografi....

    är 26 år och har sedan ett par dagar upptäckt en rodnad punkt högt upp på bröstet. Den gör inte ont,kan väl inte riktigt säga att det känns som en knöl/resistens heller riktigt....

    ska ringa vc här snart och rådfråga....till saken hör att min mamma dog i bröstcancer ...visseerligen hade hon inga såna tecekn men ändå....

    Hur länge har ni som gjort mammografi fått vänta på svar?

  • Svar på tråden Mammografi....
  • En bebis i magen

    Hej!
    Jag är 36 år och har gjort mammografi två gånger då jag kännt förändringar. Båda gångerna fick jag göra mammografi och ultraljud och fick svar på en gång att det inte var någonting. Första gången var det en lymfkörtel som var svullen och andra gången mjölkgångar som var lite fulla i mjölk.
    Lycka till!

  • Pink Muffin

    Där jag bor är man riktigt snabba iaf. Jag har gjort mammografi en gång och fått svar på en gång om att det inte var nåt att gå vidare med och en gång sökt min VC och därifrån fått en tid på bröstmott. och även då fått besked på en gång! Sök på en gång så du slipper gå och oroa dig!


    Var sak har sin tid.
  • Anonym (Orolig...)

    Var själv på mammografi idag och de tog även prover i bröstet. Mina svar skulle skickas till min remiss läkare och de sa det skulle ta en vecka men de ringde 2 timmar efter och bad mig komma imorgon och mår nu riktigt skit ett snabbt svar brukar betyda dåligheter eller???

  • Anonym (hmm)
    Anonym (Orolig...) skrev 2011-04-11 15:19:59 följande:
    Var själv på mammografi idag och de tog även prover i bröstet. Mina svar skulle skickas till min remiss läkare och de sa det skulle ta en vecka men de ringde 2 timmar efter och bad mig komma imorgon och mår nu riktigt skit ett snabbt svar brukar betyda dåligheter eller???
    Ja, det kan det nog göra tyvärr.
  • Anonym
    Anonym (Orolig...) skrev 2011-04-11 15:19:59 följande:
    Var själv på mammografi idag och de tog även prover i bröstet. Mina svar skulle skickas till min remiss läkare och de sa det skulle ta en vecka men de ringde 2 timmar efter och bad mig komma imorgon och mår nu riktigt skit ett snabbt svar brukar betyda dåligheter eller???
    Säkert inget farligt utan dom vill kanske komplettera med ett ultrljud för att helt utesluta malignitet.
  • Anonym (hmm)
    Anonym skrev 2011-04-12 10:42:57 följande:
    Säkert inget farligt utan dom vill kanske komplettera med ett ultrljud för att helt utesluta malignitet.
    Om de tagit prover och gjort mammografi tvivlar jag på att de vill göra ultraljud innan provsvar kommit.
Svar på tråden Mammografi....