• Anonym (Förstabarnet-14)

    Första barnet- här samlas vi som längtar efter vårt första plus!

    Hejsan alla bebislängtande förstagångs-försökare {#emotions_dlg.flower}

    Jag och min sambo har bestämt oss för att skaffa barn, och att vi nu är redo att börja försöka! ÄNTLIGEN kan jag starta en sådan här tråd Har haft en återkommande längtan i över 10 år, och nu äntligen har vi alla praktiska förustättningar och befinner oss mentalt i rätt fas! 

    Jag har ingen ÄL just nu, och misstänker att det dröjer några veckor till. Har i ärlighetens namn dålig koll, men tänker skaffa mig råkoll! Men bara att ha bestämt sig får en att gå in i en helt ny fas i livet! Nu är det bebistankar och bebisplanering som gäller!

    Vore så kul om vi kunde samlas här- vi som skall börja försöka göra bebis för första gången! 
     

    HEJA Gravid 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-22 10:53
    Ett litet tillägg;

    Jag vet att det finns en uppsjö av liknande trådar. Syftet med ännu en till är att jag, och ni andra kanske, skall få möjlighet att få vara med i en tråd från start!

    Så kul att få följa varandra i alla förberedelser, försök och längtan
  • Svar på tråden Första barnet- här samlas vi som längtar efter vårt första plus!
  • Anonym (Också orolig)

    Jag plussade också idag! =D Komiskt att jag har fått höra massa negativa tankar från folk som "vet bäst" om att ÄL tester inte fungerar..... VI körde ÄL tester EN gång och tydligen funkar det eftersom mitt test säger Gravid! =) 

    Och jo jag kommer också följa tråden fram över.=) Lycka till er andra! =)) {#emotions_dlg.flower}

  • Anonym (Emma)

    Grattis till plussen! {#emotions_dlg.flower}

    För min (vår) del verkar det inte hända något, trots regelbundet sexande och ÄL-testande. Jag räknar kallt med att det kommer bli både ett sjunde, åttonde och nionde försök till (sedan hoppas jag att vi lyckats). Är på ÄL+10, och har inga symptom alls. Känner mig rätt tillplattad =/

    Det hade varit lättare att skaka av sig, om man inte från relativt låg ålder får höra att det är viktigt att skydda sig om man inte vill bli gravid, för det är så lätt att bli gravid. Jomen tjena! Och så blir vänner, bekanta och släktingar gravida till höger och vänster *suck*

    Det är väl bara att bita ihop och kämpa vidare antar jag, så småningom måste det väl bli vår tur också? (Och då tänker jag på alla oss som inte plussat ännu ;))

  • Anonym (Också orolig)
    Anonym (Emma) skrev 2014-02-28 10:01:50 följande:

    Grattis till plussen! {#emotions_dlg.flower}

    För min (vår) del verkar det inte hända något, trots regelbundet sexande och ÄL-testande. Jag räknar kallt med att det kommer bli både ett sjunde, åttonde och nionde försök till (sedan hoppas jag att vi lyckats). Är på ÄL+10, och har inga symptom alls. Känner mig rätt tillplattad =/

    Det hade varit lättare att skaka av sig, om man inte från relativt låg ålder får höra att det är viktigt att skydda sig om man inte vill bli gravid, för det är så lätt att bli gravid. Jomen tjena! Och så blir vänner, bekanta och släktingar gravida till höger och vänster *suck*

    Det är väl bara att bita ihop och kämpa vidare antar jag, så småningom måste det väl bli vår tur också? (Och då tänker jag på alla oss som inte plussat ännu ;))


    Ja, jag förstår dig! Bara för att jag har plussat idag så senast igår så såg jag en släkting till(!) som hade världens mage.... INTE KUL! 

    Men jag håller tummarna så hårt jag kan för dig (och er andra!). {#emotions_dlg.flower}
  • Skogsfrun
    Anonym (Också orolig) skrev 2014-02-28 08:21:34 följande:
    Jag plussade också idag! =D Komiskt att jag har fått höra massa negativa tankar från folk som "vet bäst" om att ÄL tester inte fungerar..... VI körde ÄL tester EN gång och tydligen funkar det eftersom mitt test säger Gravid! =)  Och jo jag kommer också följa tråden fram över.=) Lycka till er andra! =)) 

    Jaa!! Underbart, vad roligt att höra! Ja, äl-stickorna tyckte jag också var väldans bra. När är du beräknad nu då? :)
    Anonym (Emma) skrev 2014-02-28 10:01:50 följande:
    Grattis till plussen! För min (vår) del verkar det inte hända något, trots regelbundet sexande och ÄL-testande. Jag räknar kallt med att det kommer bli både ett sjunde, åttonde och nionde försök till (sedan hoppas jag att vi lyckats). Är på ÄL+10, och har inga symptom alls. Känner mig rätt tillplattad =/ Det hade varit lättare att skaka av sig, om man inte från relativt låg ålder får höra att det är viktigt att skydda sig om man inte vill bli gravid, för det är så lätt att bli gravid. Jomen tjena! Och så blir vänner, bekanta och släktingar gravida till höger och vänster *suck* Det är väl bara att bita ihop och kämpa vidare antar jag, så småningom måste det väl bli vår tur också? (Och då tänker jag på alla oss som inte plussat ännu ;))

    Ja, det kan jag också störa mig på. I skolan låg det ju på nivån att det räcker att vifta med ett par kalsonger så kan man bli gravid. Men inget fick man veta om att det kan ta väldigt lång tid också... Håller tummarna för dig! Finnes ej mens finnes hopp... ;)
  • Anonym (Också orolig)
    Skogsfrun skrev 2014-02-28 16:53:34 följande:

    Jaa!! Underbart, vad roligt att höra! Ja, äl-stickorna tyckte jag också var väldans bra. När är du beräknad nu då? :)
    Ja, det kan jag också störa mig på. I skolan låg det ju på nivån att det räcker att vifta med ett par kalsonger så kan man bli gravid. Men inget fick man veta om att det kan ta väldigt lång tid också... Håller tummarna för dig! Finnes ej mens finnes hopp... ;)
    Jadu... Alltså... Hur räknar man ut det?:P Jag har ju inte ringt MVC ännu eller så, tänkte vänta en vecka typ, eller bör jag ringa redan på måndag??
  • Skogsfrun
    Anonym (Också orolig) skrev 2014-02-28 17:02:51 följande:
    Jadu... Alltså... Hur räknar man ut det?:P Jag har ju inte ringt MVC ännu eller så, tänkte vänta en vecka typ, eller bör jag ringa redan på måndag??

    Det finns massor av hemsidor där man skriver in sista mens eller äldatum. Så räknas det ut automatiskt. :) Tror det till o med finns här på Familjeliv. Jag väntade en vecka att ringa, mest för att det kändes så overkligt. Men ska på första samtalet på torsdag.
  • Anonym (Också orolig)
    Skogsfrun skrev 2014-02-28 17:19:51 följande:

    Det finns massor av hemsidor där man skriver in sista mens eller äldatum. Så räknas det ut automatiskt. :) Tror det till o med finns här på Familjeliv. Jag väntade en vecka att ringa, mest för att det kändes så overkligt. Men ska på första samtalet på torsdag.
    Okej, då ska jag prova det, tack! =D 

    Sen tror jag att jag ringer på måndag, så man kan planera mötet så sambon kan följa med, så man är ute i god tid liksom. =) Jag har inte haft några speciella symptom direkt...Förutom att jag är mer virrig än vanligt....:P Och blir trött på eftermiddagarna/kvällarna.. Har du några symptom?=)
  • Anonym (Också orolig)

    Hm...Gjorde jag rätt nu...Så är det 6de Nov... =)

  • Skogsfrun
    Anonym (Också orolig) skrev 2014-02-28 17:28:01 följande:
    Okej, då ska jag prova det, tack! =D  Sen tror jag att jag ringer på måndag, så man kan planera mötet så sambon kan följa med, så man är ute i god tid liksom. =) Jag har inte haft några speciella symptom direkt...Förutom att jag är mer virrig än vanligt....:P Och blir trött på eftermiddagarna/kvällarna.. Har du några symptom?=)

    Har inte haft så mycket symptom, lite gasig och ömma bröst bara. Kanske lite tröttare än vanligt. Däremot har jag de senaste dagarna börjat få väldiga illamåendeattacker som kommer och går. Inte så kul när man är på jobbet... Men nu ska jag av hänsyn till de som fortfarande väntar på sitt plus hålla tyst om grvidprat. Vet att det är jobbigt att lyssna på. Förlåt!
  • Anonym (Också orolig)
    Skogsfrun skrev 2014-02-28 19:20:41 följande:

    Har inte haft så mycket symptom, lite gasig och ömma bröst bara. Kanske lite tröttare än vanligt. Däremot har jag de senaste dagarna börjat få väldiga illamåendeattacker som kommer och går. Inte så kul när man är på jobbet... Men nu ska jag av hänsyn till de som fortfarande väntar på sitt plus hålla tyst om grvidprat. Vet att det är jobbigt att lyssna på. Förlåt!
    Okej. =) Ja du har rätt! =)
  • Anonym (villplussa)

    Plussade idag! 


    Känns så otroligt overkligt och jag är såå glad, väntar på att min sambo ska komma hem från jobbet så jag kan tala om det för honom! :)


     


    Inte varit in här på ett tag, men läste igenom endel av inläggen, stort grattis till er andra som plussat ! <3

  • Anonym (Också orolig)
    Anonym (villplussa) skrev 2014-03-13 13:06:29 följande:

    Plussade idag! 


    Känns så otroligt overkligt och jag är såå glad, väntar på att min sambo ska komma hem från jobbet så jag kan tala om det för honom! :)


     


    Inte varit in här på ett tag, men läste igenom endel av inläggen, stort grattis till er andra som plussat ! <3


    GRATTIS!=D{#emotions_dlg.flower}
  • Skogsfrun
    Anonym (villplussa) skrev 2014-03-13 13:06:29 följande:
    Plussade idag!  Känns så otroligt overkligt och jag är såå glad, väntar på att min sambo ska komma hem från jobbet så jag kan tala om det för honom! :)   Inte varit in här på ett tag, men läste igenom endel av inläggen, stort grattis till er andra som plussat ! <3

    Hurra! Grattis!
Svar på tråden Första barnet- här samlas vi som längtar efter vårt första plus!