• Forumvärd

    Familjelivsjulkalender 12/12. Vinn Sängmobil Smurfarna

    Var med och öppna luckan den 12 december i Familjelivs julkalender!

    Idag kan du vinna en söt sängmobil med Smurfarna!


    Sängmobilen inkluderar fem figurer, stadig fästarm och mekaniska speldosa.Mobilen är säkerhetstestad och passar alla typer av barnsängar och spjälsängar.  Läs mer om vinsten här


    För att vinna vill vi att du delar med dig på ditt bästa knep för att snabbt skapa julstämning hemma! Vad gör man om man inte hunnit städa och pynta, men ändå vill skapa julmys? Tänder ljus som doftar kanel, hänger upp dekorerade apelsiner i alla fönster eller sätter tomtar på strategiska ställen?
    Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du vill vinna.

    Tävlingen öppnar 12/12 och pågår fram till midnatt 12/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras den 13/12.

    Vinnaren måste svara inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    Lycka till! Solig

  • Svar på tråden Familjelivsjulkalender 12/12. Vinn Sängmobil Smurfarna
  • Karra1

    Den nya lilla bebisen i släkten skulle nog bli glad för denna!

    Bästa julstämningstipset: koka upp lite glögg och öppna en burk pepparkakkor och en påse skumtomtar!

  • Paola 370

    Jag tar på mig lucialinne och tomteluva, sätter på julmusik och tar en hel påse värmeljus och ställer ut dem överallt. Sedan äter jag pepparkakor och dricker glögg till middag :)

    Mobilen önskar jag vinna till min bästa väninna, hon ska snart bli mamma för första gången och jag vet att hon alltid gillat Smurf-sången!

  • smalljey

    För att skapa julstämning med ont om tid skulle jag springa förbi affären och köpa pepparkaksdeg, färdiga lussebullar, utslagna hyacinter, glögg och granris. Sen hem och stoppa in både pepparkaksdeg och lussebullar i ugnen och hälla i glögg i en kastrull och värma på så det doftar underbart i hela huset. Hyacinterna ska placeras i fler rum så doften sprider sig. Granriset skulle jag lägga lite innanför ytterdörren och lite innanför balkongdörren. Jag skulle tända så många stearinljus det bara gick och släcka ner alla lampor. Och självklart på med min jullista på Spotify. Dofterna, musiken och ljusen är trots allt det absolut viktigaste för att få den riktiga julstämningen i lägenheten.


    Jag väntar min första bebis och har faktiskt dreglat över just den där mobilen ända sedan vi först började fantisera om hur vi vill att det ska ut i bebis hörna. Jag har alltid älskar smurfarna och vill att min lilla skrutt ska få växa upp med dem precis som jag gjorde när jag var liten Hjärta

  • schkog

    Det spelar ingen roll att man varken har städat eller inget julpynt. Så fort en GRAN med massa FÄRGGLADA kulor kommer upp kommer julstämningen som ett brev på posten. Det är just det där skenet på julgranen när man kliver upp varje morgon som får en att ÄLSKA julen.

    Min dotter är HOPPLÖS vid läggdags och har svårt att komma till ro. Denna sängmobil kanske skulle lösa vårt problem :)

  • Frimic

    Börjar med julbaken. Vissa saker ska lagras och andra kan läggas in i frysen så man slipper stress sen. Dels hör ju bakning julen till och många recept doftar rent av jul med kryddning med kanel och sånt.
    Motivering: Vinna vore bra, för lilla Olivia sover i egen säng och har tom en lämplig pinne för att hänga upp en mobil på

  • adrianleon

    Köper ett halv klart pepparkaks hus. Gräddar i någon minut, sätter ihop och låter barnen dekorera. Ta ett par grankvistar oc grenar dekorera med barnens pynt och några julkulor. Tänd några ljus och sätt på glögg. Detta är julstämning tycker jag. Smurfarna är en klar favorit hemma hos oss, med denna sängmobil, skulle bebis i magen ha något fint och färgglatt att kolla på.

  • hejsan01

    glögg är det som jag mest med julen förknippar, 
    fram med lite sånt och julstämningen kommer, jag tippar. 
    till detta lite pepparkakor med ädelost på, 
    och julen är sannerligen här i vårt hus då. 

    denna blir för min son härlig att se på, 
    han börjar vara med mer och mer och försöka saker förstå. 
    denna skulle hänga över hans skötbord så han kan kika på den, 
    istället för att störa mig i blöjbytet och hålla sig i foten. 

  • ccaammii

    tänd lite levande ljus
    nu är det dags för julemys
    i taket vi släcker
    för god stämning det räcker
    i soffan familjen kramas
    iklädd pyjamas
    men även lite julkaffe ska de bli
    det är pricken över i
    barnen får saft eller vatten
    så att de kan sova på natten

    min son har ingen mobil
    här skulle han få en med god stil
    att kolla på när han ska sova
    en bra julklapp vill jag lova

  • TapetKlister

    Leta rätt på alla ljus du har och tänd dem.
    Starta lite julmusik och dansa lite juldans med barnen/sambon/vännerna eller bara själv. Själv kanske är allra bästa, för då kan man släppa loss ordentligt.
    Ät lite köpta lussebullar och pepparkakor.
    Sedan brukar julstämningen ha infunnit sig, åtminstone för mig.

    Det är en ständig kamp då blöjan ska på,
    vi måste nästan alltid vara två.
    Byta blöja är nämligen någonting dottern inte vill,
    därför ligger hon aldrig still.
    Kanske behöver hon någonting att titta på,
    som får tiden att fortare gå.


    Milliam och Nathalie <3
  • kerstinsmide

    Vi är mitt uppe i en flytt och flyttar nästa vecka till en större lägenhet då vi väntar tillökning i april! Iom att vi flyttar den 22a december så är det inte lönt att julpynta i någon av lägenheterna. Tyvärr. :( Men för att ändå skapa lite julstämning här hemma så ska jag och min bonusdotter nu i helgen göra julgodis och kort och slå in som present till farmor och gammelmoster. Spelar lite julmusik och göra julklappar med någon man tycker om är perfekt för de som inte kan julpynta. Godiset äter man upp och klapparna ger man bort. :) att mysa med någon i familjen är ju givet för lite extra julstämning. En ny vagga i rummet stå Vit och fin men naken ändå. Att något saknas, det är uppenbart Ett barn och en smurfmobil, såklart! Barnet kommer i april, Långt efter jansons och sill Smurfmobilen kan bli en klapp Till magen som sedan kommer bli så slapp. Man tänker redan som en mamma Så en ynka julklapp till magen, gör väl detsamma. ;)

  • kerstinsmide

    Ursäkta att det inte blir mellanrum, fungerar inte på mobiler. Hoppas att ni förstår vart motiveringen börjar. Kramar!

  • Marie-anne

    hm hemma pyntar jag bara med en krans på dörren, men destomera HOS mamma, tomtar gran ljustakar och allt därtill. har tre katter och bor själv

  • anitaq

    Filmen Grinchen ger mig julstämning på

    momangen! Vet inte riktigt varför, den är bara jul för mig :) Sen blir det fram med julpysslet och knäckingredienserna!

    Skulle vilja vinna för den sängmobilen vi har nu till lillkillen hänger så långt ner så den är i vägen vid läggningen. Ofta hamnar den i fotändan i ren irritation!

  • Sandra Haglund

    Jag skulle börja med att sätta på julmusik, sedan värma glögg och öppna pepparkaksburken. Där efter kan man efterhand öka julstämningen med att pynta och göra fint, men snabbaste sättet att kickstarta julstämningen är att sätta på julmusik. Jag skulle väldigt gärna vilja vinna denna till min son. Det närmar sig att börja göra i ordning baby/barnrummet och jag tänkte ha smurftema. Då hade det varit suveränt med denna sängmobil med smurfarna. :)

  • Webbredaktör02

    Tack för alla fina bidrag. Bra tips och motiveringar från allihopa. Dagens vinnare är Hejsan01!


    Inboxa din adress, mejladress och mobilnummer så kommer vinsten. Jag behöver ha det inom en vecka annars går tyvärr vinsten vidare.

Svar på tråden Familjelivsjulkalender 12/12. Vinn Sängmobil Smurfarna