• Akua

    Filmtips på Netflix!

    Jag skulle önska att folk skrev kommentarer om filmerna på Netflix...Men det görs ju inte så mycket och då tänkte jag att vi kanske kan tipsa om filmer här ist :)


     


    Jag kan börja:
    Serien "Bron" är väldigt spännande och bra om man gillar svensk/dansk thriller-serie. Bra skådespelare.


    Filmen "Buried" är en klaustrofobisk otäck men bra film! Hela filmen utspelar sig i en kista med en skådespelare men ack så spännande den var!!! Blev överrakad över hur bra en film kan bli trots bara en skådespelare och en scen.

  • Svar på tråden Filmtips på Netflix!
  • LillGris
    kvinnan03 skrev 2014-01-12 11:28:06 följande:
    Hur funkar netflix?

    Kan man bara se på datorn? kan man koppla till tv en?



    Vi har i tvn via playstationet.
  • Monstermaker
    kvinnan03 skrev 2014-01-12 11:28:06 följande:
    Hur funkar netflix?

    Kan man bara se på datorn? kan man koppla till tv en?
    Du registrerar dig på netflix på datorn och så kan du koppla den till din Tv med en HDMI kabel så att du får upp datorns skärm på Tv:n

    Du kan också använda samma konto på mobilen och paddan genom att ladda ner appen.
    Det går att ha fler användare på kontot, ex min sambo har ett där hon sparar sina egna favorit filmer/serier
  • kvinnan03
    Monstermaker skrev 2014-01-12 16:30:38 följande:
    Du registrerar dig på netflix på datorn och så kan du koppla den till din Tv med en HDMI kabel så att du får upp datorns skärm på Tv:n

    Du kan också använda samma konto på mobilen och paddan genom att ladda ner appen.
    Det går att ha fler användare på kontot, ex min sambo har ett där hon sparar sina egna favorit filmer/serier
    Okej

    Dock har jag en tio år gammal tv?

    Men jag får fixa en bättre tv kanske

    vart kan man köp en sådan kabel
  • Monchichier
    Jenna0808 skrev 2014-01-12 17:38:52 följande:
    Om du ska köpa ny TV, kolla då på en Smart tv.
    Det behövs ju absolut verkligen inte. Vi kör Netflix via Apple TV och det fungerar alldeles utmärkt, fastän vi inte har en Smart TV
  • LillGris
    Monchichier skrev 2014-01-12 19:42:31 följande:
    Det behövs ju absolut verkligen inte. Vi kör Netflix via Apple TV och det fungerar alldeles utmärkt, fastän vi inte har en Smart TV



    Vi kör via playstationet och boxee-boxen, behövs ingen smart tv för det :)
  • Monchichier
    LillGris skrev 2014-01-12 19:55:20 följande:


    Vi kör via playstationet och boxee-boxen, behövs ingen smart tv för det :)
    Får man fråga om ni även kör Viaplay?
  • LillGris
    Monchichier skrev 2014-01-12 19:56:49 följande:
    Får man fråga om ni även kör Viaplay?



    Nej, vi känner att det blir lite väl.. Vi har com hems största tivo-paket och netflix, det får vara nog så! :)
  • Jenna0808

    Man kanske vill göra andra roliga saker som man kan göra med en smart tv. Nu vet ju inte jag om man kan göra samma saker med t ex appel tv, playstation och boxee-boxen? Man kanske inte går och köper en ny tv enbart för netflix?

  • LillGris
    Jenna0808 skrev 2014-01-12 20:19:05 följande:
    Man kanske vill göra andra roliga saker som man kan göra med en smart tv. Nu vet ju inte jag om man kan göra samma saker med t ex appel tv, playstation och boxee-boxen? Man kanske inte går och köper en ny tv enbart för netflix?



    Vad kan man göra med en smart tv? Jag vet typ inte ens vad det är. Men jag kan ladda ned appar på boxee o ha i tvn. Streama från datorn via den också.
  • Mme

    Jag började kolla på "30 grader i februari", riktigt bra faktiskt, såg tre avsnitt på raken. Om svenskar som skapar sej ett nytt liv i Thailand (inte en dokumentär som jag först trodde utan fiktion).

Svar på tråden Filmtips på Netflix!