• Aniiee

    Sommarlycka

    Att bara stå i gryningsljus.
    Att bara stå i gryningsljus och höra tystnaden.
    Att bara stå i gryningsljus och lyssna på fåglarnas morgonkäbbel.
    Att bara stå i gryningsljus och känna lukten av harsyra och tallkåda och björksav och skogsviol.
    Att gå igenom ett skogsparti, på en stig så gammal och oanvänd att den knappt syns.
    Att gå igenom ett skogsparti och inte ens höra sina egna steg.
    Att gå och nynna på ett gammalt skillingtryck eller Tegner-visa eller Lindgren-sång bara för sommarens skull.

    Det är sommarlycka.

    Att komma hem i morgonsol och barnen redan är ute i trädgården och leker.
    Att komma hem  i morgonsol och känna doften av syren och nybryggt kaffe.
    Att sitta ner i sommargrönska och äta morgonbakta bullar med eget, syrat smör.
    Att inte ha ha vidlyftigare planer för en sommardag än att sitta stilla i grönskan och läsa en bok, lösa A-korsordet med barnen och dricka saft och äta en solbulle.

    Det är sommarlycka.

    Mer sommarlycka?


    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Svar på tråden Sommarlycka
  • Aniiee

    (Jag försökte posta den här under "Glädje" i Kropp och Själ, men det gick inte =/ Om någon moderator får syn på tråden så är det helt ok att flytta på den, även om den säkert passar under Anonyma också....)


    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Aniiee
    Ramborg skrev 2014-06-07 08:02:05 följande:
    Att sitta i skuggan under päronträdet och titta på dotterns glädje i plaskbassängen.
    Solig
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • DJÄVULENS HÖGRA HAND
    Aniiee skrev 2014-06-07 06:13:28 följande:
    (Jag försökte posta den här under "Glädje" i Kropp och Själ, men det gick inte =/ Om någon moderator får syn på tråden så är det helt ok att flytta på den, även om den säkert passar under Anonyma också....)
    Jag skulle kunna inboxa dig en bild min sommarlycka, jag postar inte en bild på detta forum för Google tar ju och tar dom som sin egen.
    Är en helt enkel och vanlig bild...
  • lille Birger

    Att man kan ha fönstret vidöppet, sitta i fönsterbrädet och torka i solen.


Svar på tråden Sommarlycka