• jejo91

    tips mot höst/vinterdepression?

    Är det någon där ute, liksom jag som känner sig mer nedstämd och trögstartad under hösten och vinterhalvåret? Har ni några bra tips att dela med er utav?

    Jag vet att tex träning ska hjälpa, men jag har fruktansvärt svårt för att komma igång och när jag väl gör det så håller jag igång bara några gånger och sedan tröttnar jag.. Jag äter d-vitamintillskott men känner inte att det hjälper speciellt. Även testat järntillskott mot min trötthet som infinner sig...

    Alla tips är välkomna! :)

  • Svar på tråden tips mot höst/vinterdepression?
  • IsDimma

    Men då ska D-vitaminet tas i stor dos. Överdosera dagsintaget. Själv äter jag 5000 ie om dagen under vinterhalvåret

  • Dina08

    Var utomhus varje dag, tex en promenad på lunchen eller em. Ta någon dag ledigt då och då och gör något roligt. Gå på behandlingar om du har råd. Håller med om rosenrot, jag brukar behöva det runt december.

  • jejo91
    Orkide skrev 2014-08-19 18:43:51 följande:

    Rosenroot


    Har länge velat prova men aldrig gjort! :) Kanske värt ett försök.. Vet att jag har provat olika örtpreparat mot stress och oro.. funkade sådär. Men jag ska se över det, absolut! tack! 
  • jejo91
    Orkide skrev 2014-08-19 18:43:51 följande:

    Rosenroot


    Dock står det att man enbart ska dosera i max två månader med rosenrot per behandlingstillfälle. Hur länge kan/ska man ha uppehåll innan man tar igen? ifall det behovet finns menar jag :)
Svar på tråden tips mot höst/vinterdepression?