• Anonym (Tjolahopp)

    Värsta kollegan du haft?

    Ibland måste man få dela med sig av andras idioti. Så jag tänkte att denna tråd blir till för alla som har/haft dryga arbetskamrater.

    Syfte: Dels att inte ens anhöriga ska behöva lyssna på allt på fritiden, dels för att det är skönt att diskutera fritt utan att riskera att få skit på jobbet.

    Jag har tidigare haft en kollega som brukade förstöra för mig, t.ex. genom att medvetet blanda ihop mina medicinlistor, ge pikar inför chefer och patienter, klaga på allt jag gjorde och hela tiden dumförklara mig. Idag slipper jag denna människa tack och lov.

    Ni då?

  • Svar på tråden Värsta kollegan du haft?
  • Anonym (civil)

    Jag har en kollega som är outhärdligt jävla välformad. Kan inte låta bli att tänka mig honom naken. Står inte ut

  • nevermind
    Anonym (L) skrev 2015-03-16 13:53:34 följande:

    Jag hade en fruktansvärt elak kollega, skulle ta flera dagar att skriva ner allt. Men det jag minns mest var när jag kommit tillbaka till jobbet efter lång sjukskrivning pga att min sambo blev ihjälslagen framför mina ögon. Vi satt i fikarummet och de andra diskuterade en resa till Afrika som kollegan skulle göra och pratade om oroligheterna som var där då, gatuvåldet. Då vänder sig kollegan mot mig och skrattar högt 'man behöver ju inte åka till Afrika för att bli ihjälslagen, eller hur -mitt namn-?' och fortsatte skratta.. Ryser fortfarande av att tänka på den människan =/


    Men Gud!!! Vilken jävla dåre!! :-O

    Off topic: Vad hände din sambo? Fy så hemskt.
  • Anonym (Idiots Everywhere)
    Anonym (L) skrev 2015-03-16 13:53:34 följande:

    Jag hade en fruktansvärt elak kollega, skulle ta flera dagar att skriva ner allt. Men det jag minns mest var när jag kommit tillbaka till jobbet efter lång sjukskrivning pga att min sambo blev ihjälslagen framför mina ögon. Vi satt i fikarummet och de andra diskuterade en resa till Afrika som kollegan skulle göra och pratade om oroligheterna som var där då, gatuvåldet. Då vänder sig kollegan mot mig och skrattar högt 'man behöver ju inte åka till Afrika för att bli ihjälslagen, eller hur -mitt namn-?' och fortsatte skratta.. Ryser fortfarande av att tänka på den människan =/


    Vad gjorde de andra kollegerna då?

    Hon måste ju vara psykopat.
  • Anonym (L)
    nevermind skrev 2015-03-16 14:22:09 följande:

    Men Gud!!! Vilken jävla dåre!! :-O

    Off topic: Vad hände din sambo? Fy så hemskt.


    Anonym (Idiots Everywhere) skrev 2015-03-16 14:45:36 följande:

    Vad gjorde de andra kollegerna då?

    Hon måste ju vara psykopat.


    Oprovocerat gatuvåld, hade aldrig sett dom förut, de blev dömda för mord.

    Jag hörde inte vad han sa vid bordet, som tur var! Fick ett samtal ifrån en kollega när jag kom upp i kranen som frågade hur jag mådde och hon berättade då vad han sagt. De andra killarna pratade med mig efteråt, men svårt att göra något när man vet hur människan är.

    Ja, något fel har han allt. Ljög oerhört mycket och älskade att sätta nya anställda i skiten så de verkligen kände sig usla.
  • nevermind
    Anonym (L) skrev 2015-03-16 16:15:23 följande:
    Anonym (Idiots Everywhere) skrev 2015-03-16 14:45:36 följande:

    Vad gjorde de andra kollegerna då?

    Hon måste ju vara psykopat.


    Oprovocerat gatuvåld, hade aldrig sett dom förut, de blev dömda för mord.

    Jag hörde inte vad han sa vid bordet, som tur var! Fick ett samtal ifrån en kollega när jag kom upp i kranen som frågade hur jag mådde och hon berättade då vad han sagt. De andra killarna pratade med mig efteråt, men svårt att göra något när man vet hur människan är.

    Ja, något fel har han allt. Ljög oerhört mycket och älskade att sätta nya anställda i skiten så de verkligen kände sig usla.
    Vad hände med den kollegan? Gjorde ingen nånting??
  • Anonym (Dinah)

    Har henne nu som kollega Elak, hatisk och ond. Hon tycks inte kunna få sparken hur kasst hon ändå gör sitt jobb. Tre anmälningar och inget händer. Gymnasielärare i So. Eleverna hatar henne också. Hon borde gå en kurs i hur man är snäll. Skriker, gormar och är sur på eleverna och personalen,

  • Anonym (Jao)

    Jag har en kollega som jag inte riktigt vet om hon är lat eller bara dum.

    Vi kan sitta i möte med chefen där chefen ger väldigt tydliga direktiv vad han vill att hon ska göra och hon nickar och säger javisst men vid nästa uppföljningsmöte så har hon inte gjort ett skit av de sakerna och hävdar dessutom att ingen har sagt att hon skulle göra det.

    I början tyckte jag synd om henne och började göra sakerna åt henne när jag märkte att de inte blev gjorda och då det hindrade mig att gå vidare med mina arbetsuppgifter men det funkade ju så klart inte länge. Sen testade jag att försiktigt påminna henne men det var som att hälla vatten på en gås, ingen respons alls. Nuförtiden håller jag käft och låter henne ta utskällningar i sittande möten för att hon inte gjort det hon ska och i och med det hindrar oss andra i vårt arbete.

    Frågan är dock om hon fattar hur allvarligt det är, hon sitter bara med munnen lite lätt öppen och håller med. Jävla rikspucko.

  • Anonym (Idiots Everywhere)
    Anonym (Jao) skrev 2015-03-17 18:29:24 följande:

    Jag har en kollega som jag inte riktigt vet om hon är lat eller bara dum.

    Vi kan sitta i möte med chefen där chefen ger väldigt tydliga direktiv vad han vill att hon ska göra och hon nickar och säger javisst men vid nästa uppföljningsmöte så har hon inte gjort ett skit av de sakerna och hävdar dessutom att ingen har sagt att hon skulle göra det.

    I början tyckte jag synd om henne och började göra sakerna åt henne när jag märkte att de inte blev gjorda och då det hindrade mig att gå vidare med mina arbetsuppgifter men det funkade ju så klart inte länge. Sen testade jag att försiktigt påminna henne men det var som att hälla vatten på en gås, ingen respons alls. Nuförtiden håller jag käft och låter henne ta utskällningar i sittande möten för att hon inte gjort det hon ska och i och med det hindrar oss andra i vårt arbete.

    Frågan är dock om hon fattar hur allvarligt det är, hon sitter bara med munnen lite lätt öppen och håller med. Jävla rikspucko.


    Fy vad pinsamt. Jag skriver alltid upp allt så jag inte ska glömma...
  • Anonym (www)

    Genom åren har man ju haft en del märkliga kolleger....
    Vet inte vem som är värst, men här är några av dem:

    Första dagen på en ny arbetsplats.Efter en halvtimmes bekantskap med en ny kollega berättar hon för mig att hon hade 3 olika älskare.Jaha liksom...

    Jobbade ihop med en vårdpersonal som verkade njuta av att plåga patienter. Vi hade en del jobbiga såromläggningar på denna avdelning.Men med rätt smärtbehandling innan så brukade det gå ganska bra.Men denna kollega hade aldrig tid att vänta utan slet av bandagen fort.Med fruktansvärd smärta för patienten.Jävla sadist ! (chefen blev till slut uppmärksammad på detta så hon fick skärpa sig)

    Var med och startade upp en ny vårdenhet.En av de nya kollegerna visade sig vara en mycket besvärlig o obehaglig person.Vissa dagar pratade hon inte alls.Andra dagar fick hon utbrott på allt och alla.Gap o skrik om allt.har nog aldrig stött på en så obalanserad person.usch !

  • Anonym (Idiots Everywhere)
    Anonym (www) skrev 2015-03-17 20:54:38 följande:

    Genom åren har man ju haft en del märkliga kolleger....
    Vet inte vem som är värst, men här är några av dem:

    Första dagen på en ny arbetsplats.Efter en halvtimmes bekantskap med en ny kollega berättar hon för mig att hon hade 3 olika älskare.Jaha liksom...

    Jobbade ihop med en vårdpersonal som verkade njuta av att plåga patienter. Vi hade en del jobbiga såromläggningar på denna avdelning.Men med rätt smärtbehandling innan så brukade det gå ganska bra.Men denna kollega hade aldrig tid att vänta utan slet av bandagen fort.Med fruktansvärd smärta för patienten.Jävla sadist ! (chefen blev till slut uppmärksammad på detta så hon fick skärpa sig)

    Var med och startade upp en ny vårdenhet.En av de nya kollegerna visade sig vara en mycket besvärlig o obehaglig person.Vissa dagar pratade hon inte alls.Andra dagar fick hon utbrott på allt och alla.Gap o skrik om allt.har nog aldrig stött på en så obalanserad person.usch !


    MYSIGT!! Och såna jobbar inom vården?
  • Anonym (Tjolahopp)

    Nyligen har jag haft en annan dryg kollega, men inte lika allvarligt som den jag skrev om i TS.

    Han var sååå dryg och försöker kladda på mig trots upprepade "nej tack". Så i ena minuten pratade han högljutt om hur värdelösa/dumma/fula kvinnor är och i andra minuten försökte han charma in sig hos mig med diverse smicker och smek. Nej, jag faller inte för det... Hand's off!

  • BuoBä

    Min bransch verkar ha fler kontrollfreak än genomsnittet, och det kolliderar med min mer pragmatiska syn, tex:

    * En person som jag skulle samarbeta med, men det gick aldrig för varje gång jag försökte fråga något var personen såååå upptagen och hade inte tid med mig. Om hen hade låtit bli att "i hemlighet" (jag märkte det ju) dubbelkolla precis allt jag gjorde hade hen kanske haft mer tid.

    * En annan person som hade väldigt bestämda åsikter om hur saker skulle göras men talade aldrig om dem för någon. Om man inte lyckades läsa personens tankar och gjorde "fel" hörde man i korridoren hur personen rusade iväg till chefen för att skvallra. Moget beteende...inte. Personen hade bestämt sig för att jag var oduglig och blev så stressad över det att hen blev sjukskriven. Chefen - som också var småmärklig - talade glatt om att det var mitt fel.

  • Anonym (Ssk)

    En kollega till mig ( sjuksköterska) skulle lösa av mig efter mitt kvällspass. Jag tyckte hon betedde sig lite underligt och efter ett tag inser jag att hon är full!?! Jag blev arg och skickade hem henne. Hon jobbar inte kvar längre...

  • Anonym (L)
    nevermind skrev 2015-03-17 18:00:19 följande:

    Vad hände med den kollegan? Gjorde ingen nånting??


    Nä, det hände ingenting och jag tog inte upp det själv heller. Var ung och osäker och blev väldigt chockad när jag fick höra, hade nog inte klarat av att prata om det ens utan att börja storgråta så jag svalde bara. Det var inte ett konstigt uttalande för att komma ifrån honom.

    Min kvinnliga kollega som även var gruppombud hade definitivt rivit upp och ner på stället för att han skulle få en konsekvens, men hon respekterade att jag inte ville prata om det mer.
  • Fjäril Vingad

    Har en kollega (som nu äntligen jobbar på ett annat kontor än den jag sitter på) som har rejäla issues med kvinnor tror jag. Trycker ner, motarbetar, är en allmän mansgris. Han fick en tjej att säga upp sig för han betedde sig så hemskt mot henne när hon var gruppledare. Kommer med kritik hela tiden, ofta så förtäckt att man inte förstår förrän efteråt. Bara man ser honom så får man ångest liksom.

    Han får BTW numera inte tillhöra någon grupp alls, just pga detta. De vågar inte säga upp honom iom att han är delägare. Men han är allmänt känd som en otrevlig typ.

  • tankfull

    En manlig kollega som tog sig själv rätten att kommentera mitt utseende varje dag - om jag såg trött ut eller inte, om jag hade fina kläder eller inte! Tröttsamt.

  • Anonym (Jörgen)

    Hade en kollega som stalkade mig. Värsta jag varit med om

Svar på tråden Värsta kollegan du haft?