• Molli

    Uttag av kopparspiral, annorlunda mens - cycel

    Har din menstruation oxå blivit knas efter uttag av kopparspiral ...

    Barnmoskan/läkaren sa att mensen skulle INTE påverkas av kopparspiral osv.

    Min mens har alltid kommit efter 28-31 dgr.

    men efter uttag så var den 47dgr o senaste 38dgr. .

    Är nu inne på dag 36 ingen mens ännu. ..

  • Svar på tråden Uttag av kopparspiral, annorlunda mens - cycel
  • RAM77

    Ja min menscykel blev också några dagar längre första månaderna, sen rättade den till sig.

  • Molli

    Okej, inne på 3e månaden nu o ingen mens än.

    Så dumt att dom säger att mensen ej påverkas, när den uppenbarligen gör de :(

  • happylife

    Dum fråga...men har man ägglossning som vanligt ca två veckor,efter mens trots att man har en cykel på 38 dagar?

  • Molli

    Jag undrar faktiskt det samma. Men de lilla man läst om de så verkar det så...

    iom att man har oregelbunden mens så är ÄL testet nog smart att ha hemma om man vill vara säker på att pricka in.

    För mig är det 41dgr sedan jag hade min senaste mens...

    blir tokig!

  • Molli

    Jag undrar faktiskt det samma. Men de lilla man läst om de så verkar det så...

    iom att man har oregelbunden mens så är ÄL testet nog smart att ha hemma om man vill vara säker på att pricka in.

    För mig är det 41dgr sedan jag hade min senaste mens...

    blir tokig!

  • RAM77

    Jag är ingen expert men det jag har läst är att man oftast har äl 12-16 dagar innan mensen kommer. Dvs, det är tiden mellan mensen och äl som varierar mest.

  • eerica

    Ja minns mens har snart vart borta i 3 månader. Tog å slutade med mina cerazette förra året på hösten. Fick då kratfiga blödningar, fick äta två provera kurer, samt cyklakapron till sista jan. Lite mens första v i feb sedan någon droppe i mars en har jag inte fått något. Å nu är tiden inne för oss att skaffa barn, känns mengslöst då inte mensen kommit igång.
    LESS TJEJ :(

  • Molli

    Hur går de för dig eerica?

    Min mens har ej kommit än, 45dgr sedan nu..

    Har massa känningar, spänningar/stickningar i buken på sidorna.

    Känslosammare än vanligt, gråter till arga snickaren.

    Ännu mer tröttare!

  • eerica

    Hej nää jag har inte fått någon mens ännu... Men ibland gör det som ont typ vid äggstockarna vet inte varför. Ofta som konstig lukt å mest.som vitt o trosan varenda dag. Men ja jag vet inte vad det kan vara. Som känner inget annat. gjort något gravtest molli?

  • Molli

    Gravtest visar negativt, igår.

    Mensen har inte kommit heller.

    Har samma känsla som dig antar jag, men inte direkt ONT, i sidorna av buken (äggstockarna antagligen)

    Känns som mensen ska komma när som, men icke!

    Ska ringa läkaren imon om ett annat ärende så tänkte ta upp detta oxå..

  • eerica

    Hej ok vad trist molli. Jag ska till sjukhuset på onsdag eftersom jag troligtvis har slidkatar.. Vet inte om det kan påverka mensen också men haft en illaluktande lukt i ca 2 v. Så kanske inte slidslidkatarren som påverkar mensen. Men läst om att det kan göra att det är svårare att bli gravid en hade det å efteråt då hon blev bra blev hon gravid. Men ja hon hade ju mens också som inte jag har...

  • Greifing

    Hur har det gått för dig?

    Jag har samma "problem".. Tog ut spiralen och är nu på dag 38 och ingen mens. Enligt digitala ÄL test så hade jag ÄL 4/6 men ingen mens ändå. Skyddade oss under denna ÄL.

    Hopplöst :(

  • eerica

    Hej Molli hur går det för dig? Själv så kom ju min mens i allafall men den varade i ca 15 dagar. Så sedan dess har vi hållt igång. Enligt min mens app ska den komma igen om några dagar men hoppas på att den inte gör det så det kommer något annat positivt annars får den gärna komma när den ska komma. Hade ju lite mens inpå den här månaden så.

Svar på tråden Uttag av kopparspiral, annorlunda mens - cycel