• Dunderochbrak

    Ta ut hormonspiral

    Jag ska i dagarna plocka ut min hormonspiral eftersom vi planerar barn. Min fråga är nu, hur funkar det att ta ut spiralen. Blöder man efteråt? Haft problem med väldigt mkt blödningar under tiden jag haft den, så kommer det fortsätta ytterligare?


    Hur snabbt blev ni gravida efter ni tog ut hormonspiralen?

  • Svar på tråden Ta ut hormonspiral
  • finskatjejen

    Kände inte något när spiralen togs ut och blödde inte heller. Har ingen erfarenhet av graviditet efter spiral och började med p-piller direkt efter spiralen.

  • miamarina84
    Dunderochbrak skrev 2015-06-15 17:52:35 följande:

    Jag ska i dagarna plocka ut min hormonspiral eftersom vi planerar barn. Min fråga är nu, hur funkar det att ta ut spiralen. Blöder man efteråt? Haft problem med väldigt mkt blödningar under tiden jag haft den, så kommer det fortsätta ytterligare?

    Hur snabbt blev ni gravida efter ni tog ut hormonspiralen?


    Jag blödde inger heller, de känns som om de drar ut en kontakt typ. Ont gör det ibte bara lite läskig känsla :)
  • sartei

    Jag fick en blödning 2 dagar efter uttag som varade en vecka, skulle ha mensen i den vevan så det blev en lite längre mens då. Sedan blev jag gravid direkt men som tyvärr slutade i tidigt missfall.

  • Bonusmorsan

    Jag tog ut min för knappt två veckor sedan. Fick en liten blödning som knappt räknas ca två dagar efter och hoppas på att de ska bli ett plus så fort som möjligt iaf. Har börjat få lite ömma bröst och illamående till och från så hoppas de inte är bara kroppen som skojar med en utan att de blir en solskenshistoria.

Svar på tråden Ta ut hormonspiral