• dendär4991

    Ljög för (ex)flickvän om att jag vart med fler än vad jag har

    Hej!

    Jag är en kille på 22 år som kanske ser ut som om han vart med en telefonkatalog (enligt min nu exfickvän)

    När jag träffade henne hade jag bara haft ett enstaka samlag och var osäker på mig själv och att hon skulle tycka det var något fel på mig...

    Jag sa att jag vart med 4 för att låta lite erfaren för hade fått för mig att en oerfaren kille inte var lika attraktivt för en tjej som henne.

    Vi blev förälskade och tillsammans, levde i ett distansförhållande där jag varje helg kom hem och vi spenderade var ända minut tillsammans tills måndagen kom igen... Under hela vår relation (2år) har jag velat berätta men aldrig vågat för att såra henne. Ju längre tiden gick ju ondare gjorde det att försöka säga sanningen.
    och jag fortsatte ljuga tills den dag hon valde att lämna mig för att hon inte var säker på vad hon ville men att hon älskade mig och ville att vi skulle hitta varandra igen...

    Det var då jag kände att jag var tvungen att berätta... jag ville inte tänka tanken att vi kanske en dag skulle hitta varandra igen och fortsätta leva med lögnen.

    Hon tappade förtroendet för mig... jag mår mer dåligt över att jag sårat henne än vad jag gör över att hon lämnade mig.

    Har jag förlorat henne för alltid eller är min lögn inte lika farlig som den känns och att hon kan förlåta mig? hon säger att hon fortfarande älskar mig.

    Och isåfall hur bygger jag upp förtroendet igen?

  • Svar på tråden Ljög för (ex)flickvän om att jag vart med fler än vad jag har
  • Anonym (W)

    Din lögn var dum, men det vet du redan.
    Men nej, så farlig var den inte, den är ju förståelig, du var osäker och kanske lite rädd för att förlora henne.
    Men lögner sliter på tilliten, om du ser tilliten som ett tjockt rep mellan er så gör lögnen att repet slits ner och blir lite sprött och riskerar att slitas sönder helt om man fortsätter ljuga.
    Därför var det mycket bra att du sa som det var, även om hon reagerade med att bli besviken.
    Du kan säkert återuppbygga tilliten igen, men det är en lång process, var beredd på det.
    Du måste visa gång på gång över en lång tid att du är pålitlig, att du inte ljuger och står för ditt ord, det du säger gäller, det ska hon aldrig behöva tvivla på.
    Så inga fler lögner, inga brutna löften, var rakryggad, stå för det du säger och säg alltid sanningen.
    Sen gör tiden resten.
    Men som sagt, din lögn var inte så farlig, den är förståelig och den kom ju ur en önskan om att få vara med henne, att hon skulle tycka du var bra. 

  • dendär4991

    Ska tilläggas att hon gjorde slut för 2 veckor sedan... Vi har haft sporadisk kontakt via sms om praktiska saker, men vid vissa tillfällen har jag skrivit precis som jag känner och även hon. och båda vill att det ska bli vi två i framtiden (vad jag har fått som svar iaf).

    Vi har haft några tomma sms om vardagliga saker utanför det som rör vår relation och då har jag fått positiva svar.

    ska jag sluta höra av mig, även om det är oskyldiga sms och ge henne andrum för att känna efter om hon vill ha tillbaka mig eller fortsätta hålla kontakten och försöka bygga upp förtroendet innan tiden tar ut sin rätt?

  • Anonym (44)

    man gör inte slut för nåt sånt, det hittade hon bara på. skillnad om du hade sagt "jag ljög, jag har legat med 100 st", det är inte alla som kan ta, men tvärtom är nog oerhört svårt tro på som orsak att göra slut 

  • Tecum

    Stort misstag att berätta det när hon redan gjort slut, det är som offret ger en bödel en extra yxa. Nu kan hon motivera att hon gick med att du inte är pålitlig och att hon saknar tillit. En ren bluff förstås, en sån liten vit lögn gör varken från eller till.

Svar på tråden Ljög för (ex)flickvän om att jag vart med fler än vad jag har