• Anonym (Rådlös?)

    Mina döttrar söker kontakt med mig?

    För snart 4år sedan hade vi en lång och svår vårdnadstvist.

    Vårdnadstvisten gällde våra två döttrar,vi gick från familjerätten till tingsrätt och sedan tillbaka till socialtjänsten igen, visa sig att den äldsta dottern absolut ville bo med mamman på heltid vid 10 års ålder, hon visade även tecken på att hon påverkats av vår tvist som på gått i över ett år, socialtjänsten sa klart och tydligt att jag skulle backa och sluta strida annars skulle dom se till att jag aldrig får träffa mina barn igen, detta var i Umeå. Trotts att dom slutet var varannan helg från att vi haft halvtid.
    Efter tingsrättens dom så blev det en vända till hos soc, anledning var att den äldsta dottern som nämnds ovan blivit påverkat och visar reaktion som yttra sig att hon blivit lite tillbaka dragen i skolan, undviker lärarna och faller ofta in i sina egna tankar.svårt och följa med i lektioner, tappa inlärning.

    Jag fråga soc ifall allt bara var mitt fel, fick till svar som det är nu kan det inte fortsätta, sedan la dom stor vikt i att den äldsta dottern verkligen var tydlig i hennes val, hon ville bo med mamma, den yngre dottern var inget problem med, hon valde själv o komma till mig, vi gjorde saker,som eskalera till att göra massor av roliga saker, blev att hon berätta det för sin äldre syster, vilket resulterade till att hon blev mer lessen(den äldre) mamman tar då och stryper all kontakt med den yngre dottern, nu får jag inte träffa henne heller, socialtjänsten säger att det är till det bästa, jag frågar om min äldsta dotter förstår vad hennes beslut om att inte träffa mig mer innebär, soc berättar att hon är mogen/tydlig och förstår.

    Jag packar väskan och lägger företaget i sparlåga, jag flyttar för jag klarar inte av att se mina döttrar, jag kan möta dom vid exempel statoil, tjejerna ropar pappa,pappa, samtidigt som mamman föser in dom i bilen igen, dom fick inte komma fram o hälsa.
    Det här tar hårt på mig, jag säljer villan, säger upp dom anställda, packar väskan och flyttar från Umeå.
    I den nya staden köper jag en tomt,bygger mitt drömhus som jag sett i en inrednings tidning,dom vita sockerbitarna, ett arkitektritat hus, blir hur snyggt som helst,huset tar 2 år och bygga.

    I den nya staden börjar med att söka upp hälsocentralen, förklara för läkaren att jag måste få hjälp, jag är i djup depression, blir att jag får prata med psykolog och vara sjukskriven några månader, får rekommendation att träna fara ut och resa /vara med min familj samtidigt som jag är sjukskriven, samt fortsätta med psykolog, äta antidepressiva piller, tackar verkligen läkaren att hon gav mig den chansen.

    När huset är klart så får jag från februari reda på att jag inte behöver betala underhåll på två år, anledning jag har inte haft någon inkomst, dom första månader var bara sjukpenning och nådde bara 100 tusen drygt och det finns en spärr som gör att man ska ha pengar för eget levende och försäkringskassan betalar ut istället,jag blir inte återbetalnings skyldig heller, ett skydd för dom med låg inkomst för dom oftast hamnar hos kronofogden då, något jag inte visste ens existera, år två byggde jag åt mig själv och hade verkligen noll i inkomst, ingen 0 taxering,

    Nu i Feb ringde mina döttrar upp mig, vi prata i 1,5 timme, var första gången jag hörde av dom, vi prata om allt, hon berätta att hon trodde inte det skulle bli så här, att jag försvann ur deras liv, jag berätta att det var hennes val,(hon vet vad det innebär med hennes beslut att inte vilja träffa mig) hon berätta hur hon brukar be vänner åka förbi huset jag bodde i , bara för och se, hon berätta hur dom nya ägarna byggt om och gjort om på tomten, hur hon saknar kompisarna dom var med när dom var hos mig,att mamma visat var jag bor nu, ett trevligt men ändå sorgligt samtal, nu bor jag långt bort,

    Anledning till tråden är att nu vill mina döttrar träffa mig,mamman skickade ett hatiskt sms till mig efter hon hört om samtalet, hur jag kunde berätta att det var dottens val osv, att jag berätta allt för att få dom o sakna mig,osv

    När jag flytta till den nya staden berätta jag bara för läkaren och psykolog om döttrarna, min nya tjej vet inte om döttrarna , ingen annan för den delen, samhället är så dömande, att förlora umgänget med sina barn är lika med en konstig trög person,var av jag inte berättat om dom.Jag hade en verkligen svår väg tillbaka till livet efter dom, nu är jag tillbaka men tänker ändå på dom, i tanken kommer dom alltid finnas, men vet inte om jag vågar träffa dom mer, vägen tillbaka var verkligen svår för mig,jag är rädd att jag kommer hamna i sorg igen, få träffa dom några timmar som ökar till någon helg då och då, med största sannolikhet kommer barnens mor fortsätta strida och vara jobbig, jag har lämnat det bakom mig nu, var verkligen en svår tid för mig, vill inte hamna där igen, alla känslor finns kvar bara att jag lyckat paketera dom i ett fack som inte ger sorg o depression mer, jag har inte nämnt något till någon för o slippa frågor som på minner mig om sorgen jag gått igenom.

    Den stor frågan ska jag lämna tjejerna bakom och blockera deras samtal?
    Det är vad mitt ex vill att jag ska göra, det är inte ens säkert jag vågar träffa dom igen för all sorg.Just nu avvaktar jag och har inte svarat när dom ringde i går.
    Som sagt rådlös?
    Känns som jag inte känner dom något mer, så mycket har hänt ,på dom här åren, jag har tappat deras övre uppväxt innan tonår ,det är inte samma tjejer jag kommer träffa, jag vet inte vem dom är något mer, tänk om allt går fel, tänk om jag hamnar i depression igen.Jag lever ett annat liv nu, ett liv utan dom, vad jag fått lära mig göra, låter det gå ett tag till innan jag svara igen,eller låter det förfalla,o fortsätter med mitt liv som jag lyckats få igång igen, har nya bonus barn nu, dom vet inget, dom har frågat men jag har berättat att jag inte har barn, för dom skulle inte förstå.

  • Svar på tråden Mina döttrar söker kontakt med mig?
  • Anonym (Rådlös?)
    Kjell2 skrev 2018-03-07 16:42:53 följande:
    Nu handlar länken om något annat  men nu har du i alla fall möjlighet att ha någon form av kontakt med dina barn. Varför stänga den?
    Länken handlar om att mamman vägrar ge umgänge åt pappan, tingsrätten försökte vända så pappan fick ensamvårdnad och umgänge men gick bet ändå, hovrätten plocka bort pappan, allt på grund av att han inte hade fått ha kontakt med sin dotter, pappa dotter känner inte varann mer, därför förlora pappan.

    Kunde pappan gjort något på ett annat sätt? nu får han inte träffa henne alls, allt tvistande har gjort att dottern vänt han ryggen, dottern har påverkats av tvisterna och av mamman, framkommer tydligt.

    Där kommer nog dottern aldrig mer ta kontakt igen.
  • John22

    Det sägs att man vid vägens slut sällan ångrar saker man gjorde, utan saker man inte gjorde. Jag tror du kommer ångra bittert om du inte tar chansen att återetablera kontakten.

    Visst kanske den bara blir sporadisk under några år, men i takt med att tjejerna blir äldre kommer de kunna bestämma mer och mer hur de vill göra utan att mamman kan göra något åt det, och en vacker dag är de myndiga och kan träffa dig hur mycket de vill.

    Även om du inte kan träffa dem fysiskt på regelbunden basis nu så finns det ändå Facebook, Skype, e-post, etc. för att hålla kontakten vid liv.

  • Kjell2
    Anonym (Rådlös?) skrev 2018-03-07 16:59:25 följande:

    Länken handlar om att mamman vägrar ge umgänge åt pappan, tingsrätten försökte vända så pappan fick ensamvårdnad och umgänge men gick bet ändå, hovrätten plocka bort pappan, allt på grund av att han inte hade fått ha kontakt med sin dotter, pappa dotter känner inte varann mer, därför förlora pappan.

    Kunde pappan gjort något på ett annat sätt? nu får han inte träffa henne alls, allt tvistande har gjort att dottern vänt han ryggen, dottern har påverkats av tvisterna och av mamman, framkommer tydligt.

    Där kommer nog dottern aldrig mer ta kontakt igen.


    Svårt att säga vad pappan borde gjort utan att läst domen och följt processen. Direkt yrkat på interimistiskt beslut kanske.

    Sen säger artikeln inte mycket om umgänget och vad som hände sen.
  • Regndamen
    Anonym (Rådlös?) skrev 2018-03-07 16:21:27 följande:

    Det är inget mina barn vet om,kommer dom så får dom komma, min tjej har inget val, hon har barn i samma ålder, skulle jag neka hennes barn?

    Jag berätta om dom kommer, förmodligen kommer den yngsta tjejen komma, vi hade bra kontakt, en fin kontakt. men till dess behöver ingen veta, hur allt är med mina barn.

    Dom har som sagt verktygen, bästa är att dom inte kan ringa och så mer, vet att mitt ex vänder på allt, hon kommer vända på varenda ord som sägs,tror barnen förstått budskapet och jag har sått ett frö och visat vägen. ge det en tid o gro så kommer dom att komma, det är vad min psykolog lärde mig.

    Kanske därför mitt ex skrev psykopatisk , hon har ju socionom utbildning, hon vet vad det handlar om.


    Jag börjar tro det finns en bra anledning att du inte får träffa dina barn. Du verkar inte tro att dina handlingar har några konsekvenser.

    Varför berättar du inte om dina barn för din flickvän, om du är säker på att hon skulle reagera så bra?
  • Anonym (Rådlös?)
    John22 skrev 2018-03-07 17:02:22 följande:

    Det sägs att man vid vägens slut sällan ångrar saker man gjorde, utan saker man inte gjorde. Jag tror du kommer ångra bittert om du inte tar chansen att återetablera kontakten.

    Visst kanske den bara blir sporadisk under några år, men i takt med att tjejerna blir äldre kommer de kunna bestämma mer och mer hur de vill göra utan att mamman kan göra något åt det, och en vacker dag är de myndiga och kan träffa dig hur mycket de vill.

    Även om du inte kan träffa dem fysiskt på regelbunden basis nu så finns det ändå Facebook, Skype, e-post, etc. för att hålla kontakten vid liv.


    Ja ännu en krigare ser jag.

    För att inte hamna i samma sits som länken jag gav så går jag en annan väg, kriga mot mitt ex kommer inte gå bra dom är för smarta och kan rättsystemet, har kontakter inom socialtjänsten, hon jobbar dagligen med dom via sitt jobb.

    Att ge barnen verktyg att själva vända utgången är det starkaste vapen som finns, när tjejerna nu fått kontakt, dom fick verktygen av mig, nu börjar dom och gro, dom kommer fundera på det som sagts, dom kommer söka upp mig och få fler svar, att hon nu vet att det är hennes vilja det hängde på, så kommer hon använda den igen.

    Ju mer mamman bråkar i mot desto mer vinner jag, gå en kamp mot sina egna barn som vet vad som hänt, hon vet att det var hennes egna val som tog bort pappa, nu vet hon att hennes egna val kommer öppna upp för pappa igen.

    Förstår att många inte förstår, utan lättar o förstå länken jag skickade med en man som förlora, trots att allt var bevisat att mamman använde sig av umgängessabotage ,bara läs där hur det gick för han, han försökte den lagliga rättsliga vägen ni alla föreslår! man ska kriga och in i döden, ibland drar man sig själv dit i stället, och vinner ingenting.

    Barnen vet inte om att dom blockerats, det kan lika väl vara mamman som gjort så det inte går o ringa,signalen går fram fast man är blockerad, barnen kommer hitta andra vägar, ringa från en annat telefon, då vet jag att  dom har frågor som kommer göra att vi ses, vare sig mamman vill eller inte, mamman har inget val helt enkelt än att låta dom få kontakt, så stark är en vilja.
  • Regndamen
    Anonym (Rådlös?) skrev 2018-03-07 17:32:54 följande:

    Ja ännu en krigare ser jag.

    För att inte hamna i samma sits som länken jag gav så går jag en annan väg, kriga mot mitt ex kommer inte gå bra dom är för smarta och kan rättsystemet, har kontakter inom socialtjänsten, hon jobbar dagligen med dom via sitt jobb.

    Att ge barnen verktyg att själva vända utgången är det starkaste vapen som finns, när tjejerna nu fått kontakt, dom fick verktygen av mig, nu börjar dom och gro, dom kommer fundera på det som sagts, dom kommer söka upp mig och få fler svar, att hon nu vet att det är hennes vilja det hängde på, så kommer hon använda den igen.

    Ju mer mamman bråkar i mot desto mer vinner jag, gå en kamp mot sina egna barn som vet vad som hänt, hon vet att det var hennes egna val som tog bort pappa, nu vet hon att hennes egna val kommer öppna upp för pappa igen.

    Förstår att många inte förstår, utan lättar o förstå länken jag skickade med en man som förlora, trots att allt var bevisat att mamman använde sig av umgängessabotage ,bara läs där hur det gick för han, han försökte den lagliga rättsliga vägen ni alla föreslår! man ska kriga och in i döden, ibland drar man sig själv dit i stället, och vinner ingenting.

    Barnen vet inte om att dom blockerats, det kan lika väl vara mamman som gjort så det inte går o ringa,signalen går fram fast man är blockerad, barnen kommer hitta andra vägar, ringa från en annat telefon, då vet jag att  dom har frågor som kommer göra att vi ses, vare sig mamman vill eller inte, mamman har inget val helt enkelt än att låta dom få kontakt, så stark är en vilja.


    Vad gör du om de ringer och din flickvän svarar?

    Men du har fel. Om de försöker ringa dig, och du inte svarar, så kommer de tro att du inte vill veta av dem. Du har förlorat dem för evigt. Men du har ju din villa som tröst.
  • Anonym (Rådlös?)
    Regndamen skrev 2018-03-07 18:23:27 följande:
    Vad gör du om de ringer och din flickvän svarar?

    Men du har fel. Om de försöker ringa dig, och du inte svarar, så kommer de tro att du inte vill veta av dem. Du har förlorat dem för evigt. Men du har ju din villa som tröst.
    Gör absolut ingenting ifall hon svarar, sedan brukar vi inte använda varandras mobiler, inget jag oroa mig för.

    Tror inte många gått mot någon som använder umgängessabotage, dom som försökt den lagliga vägen har slutat upp på min pappa.nu o liknande sajter, varit bittra och sörjer systemet.
    deras väg är helt förkastligt, men kan dom inte systemet så kan man inte, ibland funkar inte rättssystemet,vilket jag även sett och upplevt finns tusental som den killen jag la ut länken om.den är sann och en tragisk vanlig sanning.

    Exakt som soc berätta och rättssystemet berättar så vet en 12 åring vad dom gör för val, dom är mogna nog o förstå, tror ingen ifrågasätter det, det är vår lag, annars skulle den ändras.

    Det jag gjorde när dottern fråga varför det blev så här ,är just det, jag berätta vad hennes val innebar, att det är därför vi inte träffas, nu vet hon varför ,ska hon veta om 7-8 år när hon är över 20?, hon är mogen, allt tyder och pekar på det, finns ingen som frågarsätter deras val efter 12 år. ändra lagen skyll inte på individen.

    När jag berätta för vänner och min familj så förstår dom, dom tycker att jag kunde inte berättat bättre, svaret var klockrent, nu vet hon varför, hon behöver inte undra varför. hon är som sagt mogen o förstå enligt alla undersökningar som finns om barnens val.
    Samtalet lyfte även en sten från mitt hjärta, att få berätta vad som hänt och hon förstod, klart jag kan leva mitt liv nu på ett annat sätt, sorgen fick en annan innebörd så mycket lättare o bära, den är delad nu, delad med mina barn, jag är inte ensam om sorgen.

    Självklart är jag glad att jag tog beslutet o bygga nytt, skulle aldrig hänt annars, jag skulle inte träffat min tjej heller,rita med arkitekt och sedan få göra allt själv är en dröm för många, gjorde att jag hitta tillbaka till livet, sjukskrivningen gjorde allt möjligt, var till Cypern med min syrra o familj, var till Spanien med min tjej när vi träffats, allt med sjukskrivning,ligga på en solstol o få livet tillbaka, allt betalt via försäkringskassan, tack till min läkare o psykolog som gjorde det möjligt.

    Första året i Umeå var tungt med allt sedan
    Få två år ledigt från allt drömmer dom flesta om, visst första året var riktigt tungt, men andra kom livet tillbaka, nu tredje ringer döttrarna upp, jag får förklara.
  • Anonym (Rådlös?)
    Regndamen skrev 2018-03-07 18:23:27 följande:
    Vad gör du om de ringer och din flickvän svarar?

    Men du har fel. Om de försöker ringa dig, och du inte svarar, så kommer de tro att du inte vill veta av dem. Du har förlorat dem för evigt. Men du har ju din villa som tröst.
    Gör absolut ingenting ifall hon svarar, sedan brukar vi inte använda varandras mobiler, inget jag oroa mig för.

    Tror inte många gått mot någon som använder umgängessabotage, dom som försökt den lagliga vägen har slutat upp på min pappa.nu o liknande sajter, varit bittra och sörjer systemet.
    deras väg är helt förkastligt, men kan dom inte systemet så kan man inte, ibland funkar inte rättssystemet,vilket jag även sett och upplevt finns tusental som den killen jag la ut länken om.den är sann och en tragisk vanlig sanning.

    Exakt som soc berätta och rättssystemet berättar så vet en 12 åring vad dom gör för val, dom är mogna nog o förstå, tror ingen ifrågasätter det, det är vår lag, annars skulle den ändras.

    Det jag gjorde när dottern fråga varför det blev så här ,är just det, jag berätta vad hennes val innebar, att det är därför vi inte träffas, nu vet hon varför ,ska hon veta om 7-8 år när hon är över 20?, hon är mogen, allt tyder och pekar på det, finns ingen som frågarsätter deras val efter 12 år. ändra lagen skyll inte på individen.

    När jag berätta för vänner och min familj så förstår dom, dom tycker att jag kunde inte berättat bättre, svaret var klockrent, nu vet hon varför, hon behöver inte undra varför. hon är som sagt mogen o förstå enligt alla undersökningar som finns om barnens val.
    Samtalet lyfte även en sten från mitt hjärta, att få berätta vad som hänt och hon förstod, klart jag kan leva mitt liv nu på ett annat sätt, sorgen fick en annan innebörd så mycket lättare o bära, den är delad nu, delad med mina barn, jag är inte ensam om sorgen.

    Självklart är jag glad att jag tog beslutet o bygga nytt, skulle aldrig hänt annars, jag skulle inte träffat min tjej heller,rita med arkitekt och sedan få göra allt själv är en dröm för många, gjorde att jag hitta tillbaka till livet, sjukskrivningen gjorde allt möjligt, var till Cypern med min syrra o familj, var till Spanien med min tjej när vi träffats, allt med sjukskrivning,ligga på en solstol o få livet tillbaka, allt betalt via försäkringskassan, tack till min läkare o psykolog som gjorde det möjligt.

    Första året i Umeå var tungt med allt sedan
    Få två år ledigt från allt drömmer dom flesta om, visst första året var riktigt tungt, men andra kom livet tillbaka, nu tredje ringer döttrarna upp, jag får förklara.
  • Regndamen
    Anonym (Rådlös?) skrev 2018-03-07 20:52:11 följande:

    Gör absolut ingenting ifall hon svarar, sedan brukar vi inte använda varandras mobiler, inget jag oroa mig för.

    Tror inte många gått mot någon som använder umgängessabotage, dom som försökt den lagliga vägen har slutat upp på min pappa.nu o liknande sajter, varit bittra och sörjer systemet.

    deras väg är helt förkastligt, men kan dom inte systemet så kan man inte, ibland funkar inte rättssystemet,vilket jag även sett och upplevt finns tusental som den killen jag la ut länken om.den är sann och en tragisk vanlig sanning.

    Exakt som soc berätta och rättssystemet berättar så vet en 12 åring vad dom gör för val, dom är mogna nog o förstå, tror ingen ifrågasätter det, det är vår lag, annars skulle den ändras.

    Det jag gjorde när dottern fråga varför det blev så här ,är just det, jag berätta vad hennes val innebar, att det är därför vi inte träffas, nu vet hon varför ,ska hon veta om 7-8 år när hon är över 20?, hon är mogen, allt tyder och pekar på det, finns ingen som frågarsätter deras val efter 12 år. ändra lagen skyll inte på individen.

    När jag berätta för vänner och min familj så förstår dom, dom tycker att jag kunde inte berättat bättre, svaret var klockrent, nu vet hon varför, hon behöver inte undra varför. hon är som sagt mogen o förstå enligt alla undersökningar som finns om barnens val.

    Samtalet lyfte även en sten från mitt hjärta, att få berätta vad som hänt och hon förstod, klart jag kan leva mitt liv nu på ett annat sätt, sorgen fick en annan innebörd så mycket lättare o bära, den är delad nu, delad med mina barn, jag är inte ensam om sorgen.

    Självklart är jag glad att jag tog beslutet o bygga nytt, skulle aldrig hänt annars, jag skulle inte träffat min tjej heller,rita med arkitekt och sedan få göra allt själv är en dröm för många, gjorde att jag hitta tillbaka till livet, sjukskrivningen gjorde allt möjligt, var till Cypern med min syrra o familj, var till Spanien med min tjej när vi träffats, allt med sjukskrivning,ligga på en solstol o få livet tillbaka, allt betalt via försäkringskassan, tack till min läkare o psykolog som gjorde det möjligt.

    Första året i Umeå var tungt med allt sedan

    Få två år ledigt från allt drömmer dom flesta om, visst första året var riktigt tungt, men andra kom livet tillbaka, nu tredje ringer döttrarna upp, jag får förklara.


    Vilken lag babblar du om? Men om du nu vägrar prata med dem, hur ska du kunna förklara något?

    Det låter som du är nöjd över att slippa dem mest.
  • Fiona M
    molly50 skrev 2018-05-23 21:17:15 följande:

    Nej,han behöver ingen kram. Snarare en spark i arslet.


  • LFF
    molly50 skrev 2018-05-23 21:17:15 följande:
    Nej,han behöver ingen kram. Snarare en spark i arslet.
    Skulle snarare säga pungspark så det gör riktigt ont!
  • smulpaj01

    Kan inte se på paddan vilket år ts skrev detta? Är det 2014 så stämmer det med nya tråden.

    Extremt vidrig människa som inte borde ynglat av sig en ny stackars unge, så tragiskt

  • LFF
    smulpaj01 skrev 2018-05-24 08:38:25 följande:

    Kan inte se på paddan vilket år ts skrev detta? Är det 2014 så stämmer det med nya tråden.

    Extremt vidrig människa som inte borde ynglat av sig en ny stackars unge, så tragiskt


    Mars i år.

    Saker som är lika:
    *De ses på en bensinmack och barnen tvingas in i bilen av mamman.
    *Äldsta dottern gör ett "val" som påverkar båda barnen
    *Soc säger att TS måste backa
    *TS bygger upp ett nytt liv med en ny fru i en ny stad.
    *Barnen kontaktar TS och vill ses, exet får veta och blir tokig.
    *TS lägger all skuld på att pappa försvann på barnen, i synnerhet äldsta dottern, exet och soc.
  • molly50
    LFF skrev 2018-05-24 08:26:44 följande:
    Skulle snarare säga pungspark så det gör riktigt ont!
    Ja,det med. 
    Carpe Diem
  • molly50
    LFF skrev 2018-05-24 08:47:24 följande:
    Mars i år.

    Saker som är lika:
    *De ses på en bensinmack och barnen tvingas in i bilen av mamman.
    *Äldsta dottern gör ett "val" som påverkar båda barnen
    *Soc säger att TS måste backa
    *TS bygger upp ett nytt liv med en ny fru i en ny stad.
    *Barnen kontaktar TS och vill ses, exet får veta och blir tokig.
    *TS lägger all skuld på att pappa försvann på barnen, i synnerhet äldsta dottern, exet och soc.
    Jsg tror då att det är samma person.
    Men varför skapa en ny tråd om samma sak?
    Hade han hoppats på att få fler sympatier?
    Jag kunde känna sympati för honom i början,men ju mer han skriver desto mindre sympati känner jag.
    Carpe Diem
  • smulpaj01
    LFF skrev 2018-05-24 08:47:24 följande:

    Mars i år.

    Saker som är lika:

    *De ses på en bensinmack och barnen tvingas in i bilen av mamman.

    *Äldsta dottern gör ett "val" som påverkar båda barnen

    *Soc säger att TS måste backa

    *TS bygger upp ett nytt liv med en ny fru i en ny stad.

    *Barnen kontaktar TS och vill ses, exet får veta och blir tokig.

    *TS lägger all skuld på att pappa försvann på barnen, i synnerhet äldsta dottern, exet och soc.


    Tack!

    Ja det är utan tvekan samma person. Men det som skiljer är för 4/8 år sedan och att han tydligen har en 5 åring i den andra tråden. Man vill ju gärna hoppas att hela historien är påhittad och att det inte finns 3 stackars flickor med en sån genomhemsk pappa....
  • LFF
    smulpaj01 skrev 2018-05-24 09:21:06 följande:
    Tack!

    Ja det är utan tvekan samma person. Men det som skiljer är för 4/8 år sedan och att han tydligen har en 5 åring i den andra tråden. Man vill ju gärna hoppas att hela historien är påhittad och att det inte finns 3 stackars flickor med en sån genomhemsk pappa....
    Absolut skiljer åren men det är alldeles för många likheter och åldern/tiden kan man ju ändra för att försöka förvilla och bli svårare identifierad. Men när det kommer till att beskriva vad som skett så blir det svårare att ändra detaljer, lättare att hålla sig nära sanningen och den är alldeles för lika i de två trådarna (även om jag inte tvivlar ett dugg på att det finns fler idioter som både TS och hans ex där ute).
Svar på tråden Mina döttrar söker kontakt med mig?