• Preggo123

    Gravidbyxor

    Gravid för första gången, och gjorde precis ett konto här. Hopps nån har något bra tips????! Idag skulle jag köp gravidjeans med tyg som går över hela magen. Det satt skönt men frågan är om jag kommer kunna ha dom hela graviditeten? Är gravid i v.16. Ska jag köpa en storlek större i byxorna för att magen blir sörre senare? även att det är stretch? Eller kommer byxorna bara sitta ännu bättre runt magen när den växer? Vill bara inte köpa ett par byxor för att om några veckor behöva köpa 1 stl större? ????

  • Svar på tråden Gravidbyxor
  • Mylilla86

    Köpte ett par som passade den v jag köpte dom, (typ v20 tror jag?) och dom passar fortfarande (v40 hehe). Dom är också stretch dock, oklart om de skulle passar annars. Beror väl lite på hur mkt man går upp i vikt över lag också? Men har gått upp 14 kg denna grav och de passar som sagt. Kör på den stl som passar nu!

  • Finaiona

    Säger som ovan :) Jag svullnade tidigt och fick inte igen mina vanliga byxor så köpte ett par gravidbyxor när jag tröttnade på mjukisar. Detta var runt v.14-15. Nu är jag i vecka30 och kan fortfarande ha dem utan problem. Jag köpte ett par som var lite stora över höfterna för att jag tänkte som du, att jag inte vill köpa ett par som jag bara kan ha en vecka, men de är fortfarande för stora över höfterna och jag vill nästan ha ett skärp ^^ 
    Köpte ett par andra byxor runt v.20 som satt som en smäck då och som fortfarande sitter som gjutna :D älskar mina gravidbyxor, skulle kunna vara gravid i resten av livet bara för att slippa ha på mig vanliga jeans igen. 

    Men det hela beror också på hur mycket du går upp i vikt och vart dina kg sätter sig. Jag har gått upp 9kg totalt och det är nästan bara magen och brösten som har växt.

  • jagjag

    Jag hade innan graviditeten storlek 36/38 och köpte ett par gravidbyxor i storlek 40. De hade jag varje dag från v 14 till några veckor efter förlossningen. :D Jag kunde komma i storleken under men även om de var i stretch så var det skönt att det fanns lite plats att röra sig i ju längre tiden gick. Alla är ju olika så klart, jag växte bara runt magen och höfterna, dvs gick inte upp i klädstorlek. Jag köpte de billigaste på HM, mitt bästa köp. Så ja, det går att ha samma, tyget runt magen tänjs ut.

  • Fia 28

    Det beror ju helt på hur mycket man går upp i graviditeten. Går man upp 25kg så kan man knappast ha samma byxor hela graviditeten. Jag gick upp ungefär 6kg och kunde ha samma hela tiden. 

Svar på tråden Gravidbyxor