• Anonym (!)

    Feminism 2019 nu kör vi!

    Kvinnor och män! Nu ska vi få feminism att funka!
    Det finns ingen annan förklaring än att sex är den största boven i ojämställheten.

    Våldtäkt 
    Sexuella trakasserier
    Bodyshaming
    Prostitution
    Preventivmedel som förstör kroppar

    Så nu föreslår jag att vi för in gamla hederliga hålla på sig - värderingar. Den enda skillnaden är att Män ni slipper inte heller undan!
    Ingen sex = Stor skillnad

    Därifrån kan vi börja. Sedan kan vi ta de andra frågorna.

  • Svar på tråden Feminism 2019 nu kör vi!
  • Anonym (!)
    Anonym (Kromosomert) skrev 2019-01-28 22:43:59 följande:
    Du får sova på saken.
    Jag ska sova när det är dags. 
    Men imorgon när du har tid ser jag gärna en förklaring på det du skrev. 
  • Anonym (!)
    Anonym (femanisten) skrev 2019-01-28 22:44:55 följande:

    När vi män är kastrerade och inte utgör något hot så kommer världen sakta gå under. Det finns en aspekt de så kallade feministerna förbisett:

    Kvinnor i grupp... De kommer förgöra varandra när vi inte längre är ett hot mot dem .  :D


    Män utgör inte mer eller mindre hot om de är kastrerade. Även sett till våldtäktsaspekten, eftersom våldtäkt inte bara handlar om sexuell tillfredsställelse. 
  • Anonym (!!)
    Anonym (!) skrev 2019-01-28 21:21:08 följande:

    Kvinnor och män! Nu ska vi få feminism att funka!
    Det finns ingen annan förklaring än att sex är den största boven i ojämställheten.

    Våldtäkt 
    Sexuella trakasserier
    Bodyshaming
    Prostitution
    Preventivmedel som förstör kroppar

    Så nu föreslår jag att vi för in gamla hederliga hålla på sig - värderingar. Den enda skillnaden är att Män ni slipper inte heller undan!
    Ingen sex = Stor skillnad

    Därifrån kan vi börja. Sedan kan vi ta de andra frågorna.


    Är det här ironitråd eller trolltråd?
  • Anonym (Äkta feminist)
    Anonym (!) skrev 2019-01-28 22:52:40 följande:

    Män utgör inte mer eller mindre hot om de är kastrerade. Även sett till våldtäktsaspekten, eftersom våldtäkt inte bara handlar om sexuell tillfredsställelse. 


    Rätt. Det handlar också om dominans.

    Se på hundar och katter.

    Kastrering löser problemet
  • Anonym (!)
    Anonym (!!) skrev 2019-01-28 23:02:11 följande:
    Är det här ironitråd eller trolltråd?
    Nej och jag hoppas inte att du med frågan vill förlöjliga debatten. 
    Tråden är inte ironisk och jag trollar inte. Det här är ett seriöst förslag på ett allvarligt problem. 
  • Dr Nail

    Ok så du hatar sex. De flesta kvinnor är inte frigida dock. De älskar män och vill ha sex med män. Därför kommer du aldrig att kunna agitera dem.

  • Anonym (!!)
    Anonym (!) skrev 2019-01-28 23:06:02 följande:
    Nej och jag hoppas inte att du med frågan vill förlöjliga debatten. 
    Tråden är inte ironisk och jag trollar inte. Det här är ett seriöst förslag på ett allvarligt problem. 
    Du bör nog sammanställa och förklara dina åsikter. Som det är nu är det bara en massa arga ord som någon kastat ur sig, helt utan sammanhang.
  • Anonym (!)
    Dr Nail skrev 2019-01-28 23:06:22 följande:

    Ok så du hatar sex. De flesta kvinnor är inte frigida dock. De älskar män och vill ha sex med män. Därför kommer du aldrig att kunna agitera dem.


    Jag har inte på något sätt påstått att jag hatar sex, ej heller att kvinnor är frigida. Att älska män och att ha sex med män är två skilda saker. 
  • Anonym (!)
    Anonym (!!) skrev 2019-01-28 23:12:07 följande:
    Du bör nog sammanställa och förklara dina åsikter. Som det är nu är det bara en massa arga ord som någon kastat ur sig, helt utan sammanhang.
    Jag upplever inte mig själv som arg och kan inte se att jag skulle ha på något sätt visat ilska i den här tråden. Jag tycker att jag är ganska tydlig i trådstarten, men ställ gärna en fråga om det du tycker att jag varit otydlig om så ska jag se om jag kan förklara bättre. 
  • Anonym (!)
    Anonym (!!) skrev 2019-01-28 23:12:07 följande:
    Du bör nog sammanställa och förklara dina åsikter. Som det är nu är det bara en massa arga ord som någon kastat ur sig, helt utan sammanhang.
    Jag upplever inte mig själv som arg och kan inte se att jag skulle ha på något sätt visat ilska i den här tråden. Jag tycker att jag är ganska tydlig i trådstarten, men ställ gärna en fråga om det du tycker att jag varit otydlig om så ska jag se om jag kan förklara bättre. 
  • Anonym (!)
    Anonym (!!) skrev 2019-01-28 23:12:07 följande:
    Du bör nog sammanställa och förklara dina åsikter. Som det är nu är det bara en massa arga ord som någon kastat ur sig, helt utan sammanhang.
    Jag upplever inte mig själv som arg och kan inte se att jag skulle ha på något sätt visat ilska i den här tråden. Jag tycker att jag är ganska tydlig i trådstarten, men ställ gärna en fråga om det du tycker att jag varit otydlig om så ska jag se om jag kan förklara bättre. 
  • Anonym (!)
    Anonym (!!) skrev 2019-01-28 23:12:07 följande:
    Du bör nog sammanställa och förklara dina åsikter. Som det är nu är det bara en massa arga ord som någon kastat ur sig, helt utan sammanhang.
    Jag upplever inte mig själv som arg och kan inte se att jag skulle ha på något sätt visat ilska i den här tråden. Jag tycker att jag är ganska tydlig i trådstarten, men ställ gärna en fråga om det du tycker att jag varit otydlig om så ska jag se om jag kan förklara bättre. 
  • Anonym (!)

    Det hakade upp sig när jag skulle klickade. Men det går inte att ta bort  utan att anmäla väl?

  • Anonym (!)

    Nu drar jag mig till sängs! Godnatt och kul att se att några kom till diskussionen! Förhoppningsvis ses vi imorgon igen!

  • annabellelee

    Ja du, sex kan innebära problem om man vill olika. Relationer kan innebära problem om man vill olika. Att bara vistas i närheten av andra människor kan innebära problem om man vill olika.

    Men jag tycker inte att vi ska sluta vistas nära andra människor för det. Är det inte bättre att vi tränar oss på att kommunicera och respektera varandra, även om det är svårt?

    Mvh feminist

  • annabellelee

    Sedan känns det som att det finns många premisser i trådstarten som jag inte håller med om:

    1. Sex är den största orsaken till ojämlikhet. Nej, vad har du för källa på det?

    2. Om vi idkade avhållsamhet skulle mycket ojämlikhet försvinna. Nej, varför skulle tex bodyshaming försvinna om vi slutade ha sex? Själva driften att ha sex skulle ju vara kvar

  • JockeO82
    annabellelee skrev 2019-01-28 23:40:10 följande:

    Ja du, sex kan innebära problem om man vill olika. Relationer kan innebära problem om man vill olika. Att bara vistas i närheten av andra människor kan innebära problem om man vill olika.

    Men jag tycker inte att vi ska sluta vistas nära andra människor för det. Är det inte bättre att vi tränar oss på att kommunicera och respektera varandra, även om det är svårt?

    Mvh feminist


    Jag känner hur misantropen i mig växer för varje dag. Är så trött på den odrägliga individualismen/egoismen som breder ut sig som en farsot i samhället.


    Feminism eller SD känns lika fanatiskt.


    Drivkraften är bara en illa maskerad egoism.

  • JockeO82
    annabellelee skrev 2019-01-28 23:51:23 följande:

    Sedan känns det som att det finns många premisser i trådstarten som jag inte håller med om:

    1. Sex är den största orsaken till ojämlikhet. Nej, vad har du för källa på det?

    2. Om vi idkade avhållsamhet skulle mycket ojämlikhet försvinna. Nej, varför skulle tex bodyshaming försvinna om vi slutade ha sex? Själva driften att ha sex skulle ju vara kvar


    Skulle man ta bort sex skulle man rycka undan mattan för kvinnors makt.
  • LucyStacy

    Jag har startat en ny tråd som heter Feminism 2019 nu kör vi! Del 2. Har fortsatt diskussionen i den. 

    Eftersom den här tråden flyttades till sandlådan

    Välkomna till den andra tråden :)

Svar på tråden Feminism 2019 nu kör vi!