• Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp
  • Anonym (LM)
    Anonym (riktig man) skrev 2021-05-16 13:26:27 följande:
    Media är ju bara en del av den s.k "marknaden". Intresset för Paolo är så pass stort att han kommer fortsätta odla sitt kändisskap. Men kan säga att allmänheten är lika korkad som lille Paolo och kvinnorna har ju sällan nåt emot en våldsverkare.

    Snaer står han i tv4 och lagar mat igen i nåt meningslöst inslag. Vill folk ha skit så ska de få skit.
    Menar du att det är kvinnorna som vill ha honom i tv osv, nja visst finns det kvinnor som gillar honom men det är väldigt många män som sett upp till honom genom åren och varit på hans föreläsningar om träning och boxning osv, många män som gillat honom och inte tyckt att hans sexköp varit något speciellt.
    Han är en sådan man som gått hem hos både kvinnor och män på samma sätt som både män och kvinnor tagit avstånd ifrån honom.
    Tror det är fler kvinnor som  tagit avstånd i från honom  än män efter att han åkte fast för sexköp.
  • Anonym (Oscar)

    Vilken obehaglig människa Paolo Roberto är. Han visar ju nu tydligt att han inte alls var ångerfull och att han har en dålig kvinnosyn. Den där snyftintervjun i TV när han blev fasttagen med fingrarna i kakburken var bara ett spel för galleriet för att inte mista sina TV- kontrakt.

    Han har helt klart narcissistiska tendenser.

    Nu försöker den två äpplen höga sexköparen brösta upp sig igen och ta ton. Snälla, släpp kylskåpet och gå och göm dig igen.

  • Anonym (stupido)

    Paolo kommer inte tillbaka till TV på länge, länge än men alla kan förlåtas

    Han försöker idag tjäna en slant på att fungera som PT företrädesvis utomlands och sälja matvaruprodukter, men utan sitt namn på, via internet. Han förlorade ju alla kontrakt han hade så nu söker han återförsäljare i Sverige.

    https://robertos.shop/

  • Anonym (stupido)

    Betalar man tre-fyra gånger mer för pastan så antar jag att det finns en kvalitetsskillnad mot Kungsörnens produkter. Folk jag känner som köpte hans produkter innan de försvann från affären sa att det var mycket bättre.  Kändisnamn på påsen eller inte.

  • Anonym (Jcfr)
    Anonym (stupido) skrev 2021-05-18 04:54:11 följande:

    Betalar man tre-fyra gånger mer för pastan så antar jag att det finns en kvalitetsskillnad mot Kungsörnens produkter. Folk jag känner som köpte hans produkter innan de försvann från affären sa att det var mycket bättre.  Kändisnamn på påsen eller inte.


    Så behöver det inte vara. Det är väl snarare hans namn på förpackningen som gör att man kan sätta ett högre pris.
  • Anonym (Jcfr)
    Anonym (riktig man) skrev 2021-05-18 15:38:13 följande:

    Jag har smakat den pasta som tidigare bar hans namn. Den blev varken bättre eller sämre när namnet togs bort.

    Det är ett vanligt misstag att tro att högre pris betyder högre kvalite. Något som affärsidkare glatt utnyttjar i många sammanhang. Höj priset så går försäljningen upp. Och ingen vill ju tala illa om en produkt man betalat dyrt för.


    Så sant. Jag har smakat på hans pasta och den är inte godare eller bättre än någon annan pasta ifrån något annat märke.

    Förresten så trodde jag tidigare att Paolo ägde restaurangen i Åhléns men han har ju bara lånat ut sitt namn, precis som i alla andra produkter där man ser denne sexköpares ansikte på.
  • Anonym (stupido)
    Anonym (riktig man) skrev 2021-05-18 15:38:13 följande:
    Det är ett vanligt misstag att tro att högre pris betyder högre kvalite.
    Högre pris och högre kvalitet hänger ofta ihop, är min erfarenhet. Sedan behöver det inte alltid vara så. Men ofta.

    Jag har inte provat Paolos pasta, eller något annat han säljer, så jag kan inte säga något om kvaliteten på hans produkter.

    Jag får helt enkelt ta och beställa hem en påse pasta eller två från honom så får jag avgöra själv.
  • Anonym (stupido)
    Anonym (riktig man) skrev 2021-05-18 16:47:59 följande:
    Jag skulle säga att det är ytterst sällsynt att högre pris innebär tydlig kvalitetsskillnad.

    Men du är ju uppenbart lurad eftersom du tror att det är Paolos produkter. Så är inte fallet, han har bara sålt sitt namn till företag med dåliga produkter. Sålt sig som en h-a helt enkelt.

    Pasta är pasta, varken mer eller mindre. Den godaste pastan är nåt helt annat än den Paolo inte har sitt namn på.
    Att det är "hans" pasta begriper nog alla att det inte är, men den pasta han marknadsför och försöker sälja.

    Vi får väl alla göra ett stödköp av honom och testa kvaliteten så vi kan vara säkra. Vet i alla fall att andra var väldigt nöjda med kvaliteten på hans produkter som fanns i affären.
     

    Ytterst sällan? Testat Skoda och Audi? Explorer och Ruskij Standart? 

    Men det är förstås upp till dina smaklökar.
  • Postman
    Anonym (12345) skrev 2021-05-16 11:15:37 följande:
    Ska uppmärksamheten upphöra så måste media och sluta jaga honom, skrivs det inte ens en endaste lite notis så kommer han för eller senare bli relativt bortglömd ingen som någon pratar om i alla fall.

    Sedan för hans barn skull så vore det bäst att låta han gå vidare med vad det nu är han kommer göra.
    Instämmer, alla som ska dra upp hans namn igen i tron att de kräks över honom honom gör honom egentligen bara en tjänst. Bästa är att släppa detta och gå vidare i livet.

    Förstår inte varför en del hela tiden ska älta om och älta om, är folk så tröga så de inte fattar att de gör dessa kändisar till reklampelare igen genom att ständigt dra upp deras namn.
  • Anonym (Patetisk debatt)

    Paulo är väl om något ej pajas som fallit hårt på sitt eget krokben. Det var inte första gången han köpt sex, utan han har gjort detta under en decennium (vilket flera poliser i Stockholm kan verifiera). Hans krishantering borde dock gå till historien som den sämsta någonsin. 

    Det som är patetiskt är debatten och alla dessa tyckomater från vänsterkanten och sådan som i sin enfald tror att alla prostituerade är offer och som regelrätt våldtas gång på gång flera gånger om dagen, av princip alla män som går på jorden (så länge de är vita). 

    Bara det att många på fullaste allvar tror att alla män och kvinnor (gambia-turister till exempel) som köper, köpt eller kommer köpa sex gör det för att förnedra, skada, våldta och misshandla någon annan människa har ju fått det helt om bakfoten. 

  • Anonym (12345)
    Anonym (Patetisk debatt) skrev 2021-05-20 20:33:55 följande:

    Paulo är väl om något ej pajas som fallit hårt på sitt eget krokben. Det var inte första gången han köpt sex, utan han har gjort detta under en decennium (vilket flera poliser i Stockholm kan verifiera). Hans krishantering borde dock gå till historien som den sämsta någonsin. 

    Det som är patetiskt är debatten och alla dessa tyckomater från vänsterkanten och sådan som i sin enfald tror att alla prostituerade är offer och som regelrätt våldtas gång på gång flera gånger om dagen, av princip alla män som går på jorden (så länge de är vita). 

    Bara det att många på fullaste allvar tror att alla män och kvinnor (gambia-turister till exempel) som köper, köpt eller kommer köpa sex gör det för att förnedra, skada, våldta och misshandla någon annan människa har ju fått det helt om bakfoten. 


    Det du säger är helt sant.
  • Anonym (Jcfr)

    Paolo kan ju alltid prostituera sig om hans ekonomi skulle börja gå dåligt, han som talar så gott om prostitution och får det att verka både glamouröst och härligt.

  • Anonym (Jcfr)
    Anonym (Patetisk debatt) skrev 2021-05-20 20:33:55 följande:

    Paulo är väl om något ej pajas som fallit hårt på sitt eget krokben. Det var inte första gången han köpt sex, utan han har gjort detta under en decennium (vilket flera poliser i Stockholm kan verifiera). Hans krishantering borde dock gå till historien som den sämsta någonsin. 

    Det som är patetiskt är debatten och alla dessa tyckomater från vänsterkanten och sådan som i sin enfald tror att alla prostituerade är offer och som regelrätt våldtas gång på gång flera gånger om dagen, av princip alla män som går på jorden (så länge de är vita). 

    Bara det att många på fullaste allvar tror att alla män och kvinnor (gambia-turister till exempel) som köper, köpt eller kommer köpa sex gör det för att förnedra, skada, våldta och misshandla någon annan människa har ju fått det helt om bakfoten. 


    Spelar ingen roll eftersom det är olagligt att köpa sex av prostituerade. Och vad man värjer sig emot är hur han förskönar prostitution överlag med sina uttalanden.
  • Anonym (12345)

    Det kommer forsätta så länge det är lagligt att lyxprostituera sig, ingen kommer åka dit för att ha sålt sex.

  • Anonym (Jens)
    Anonym (Jcfr) skrev 2021-05-21 15:15:08 följande:

    Spelar ingen roll eftersom det är olagligt att köpa sex av prostituerade. Och vad man värjer sig emot är hur han förskönar prostitution överlag med sina uttalanden.


    Nu enligt vad en kvällstidning skriver så har några kvinnliga unga bloggare och influencers som tydligen är förebilder för hundratusentals unga tjejer berättat att de betalat dyra pengar för att köpa underlivsmassage på fritiden. Men det är inget sexuellt i det?

    Ja man häpnar..... På så många plan!
  • Anonym (Jens)
    Anonym (Jcfr) skrev 2021-05-21 15:15:08 följande:

    Spelar ingen roll eftersom det är olagligt att köpa sex av prostituerade. Och vad man värjer sig emot är hur han förskönar prostitution överlag med sina uttalanden.


    Nu enligt vad en kvällstidning skriver så har några kvinnliga unga bloggare och influencers som tydligen är förebilder för hundratusentals unga tjejer berättat att de betalat dyra pengar för att köpa underlivsmassage på fritiden. Men det är inget sexuellt i det?

    Ja man häpnar..... På så många plan!
    Anonym (12345) skrev 2021-07-14 19:11:05 följande:

    Det kommer forsätta så länge det är lagligt att lyxprostituera sig, ingen kommer åka dit för att ha sålt sex.


    Lagen är faktiskt bra tycker jag. Sen kan man diskutera detaljer och straffnivåer osv.
  • Anonym (X)

    Ja, han har gjorde något jävligt dumt. Han har garanterat tagit sitt straff, juridiskt, hans kändisskap och även hans övriga verksamhet.

    Den benhårda lynchmobben kan släppa greppet om honom nu och gå och hata någon annan, för det är typ samma grupp som måste hata och ta avstånd från något för att skapa sig en identitet.

    Släpp, gå vidare.. Paolo är en man som gjorde bort sig. Inte djävulens följeslagare som vissa hysteriska verkar tro.

Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp