• Liisa21

    Hur söka jobb? Ge mig tips!

     Hej! 


    Jag vill byta jobb . Har varit föräldraledig i 3 år nu och känner att jag behöver byta jobb till ett socialt jobb. 


    Under min föräldraledighet har jag pluggat upp mina gymnasiumbetyg men känner inte att jag har råd att fortsätta plugga just nu. 


    Jag tänker ett butiks jobb.  Lager eller vad som , jag är inte kräsen. bara jag får vara med vuxna Haha! 

    Men hur gör man nuförtiden när man söker jobb? 


    Jag har ett cv och personligt brev som jag fått hjälp med att skriva ihop. 


    Då jag inte har någon utbildning men en bra personlighet. Social , driven pratglad och har lätt för mig att lära mig nya saker så tänker jag om det inte är bättre att jag går direkt till stället . ?


    Eller hur söker man jobb nu för tiden? Skicka en ansökan och vänta lär inte vara så smart då jag inte har butik erfarenhet. Då lär alla andra gå före. Jag vill ju visa min personlighet. 


    Hjälp mig gott folk : ) 

    KRAM   

  • Svar på tråden Hur söka jobb? Ge mig tips!
  • Decemberskytt

    Du kan skicka spontanansökan direkt till butiker du är intresserad av. Det brukar inte vara så populärt att bara dyka upp, handlarna/cheferna finns oftast inte heller på plats på större ställen.

    Annars platsbanken (af?s sida) blocket jobb t ex. Har du vänner som jobbar på ställen du känner intresse för, be dem rekommendera dig. Det är nog bland det bästa sätten att komma in. Så fick jag min förra tjänst.

  • Tow2Mater

    Butiker söker kanske en del extra tillfällig personal nu till julen, det kan ju vara ett sätt att få lite erfarenhet även om det bara är tillfälligt.

  • Anonym (walky)

    Ja gå direkt till ställena och har du en lika bra personlighet som du tror du har kommer du få anställning inom några besök.

  • Hyllemor

    Om du vill ha ett socialt jobb, så kanske förskola kan passa? Jag arbetar i en storstad och det är alltid brist på folk. Skriv direkt till cheferna så är det lättare att få jobb på "riktigt" än att få jobb via vikariebanker.

  • Anonym (KC)

    De senaste tre åren, vad har du skrivit i CV:t att du gjort?

Svar på tråden Hur söka jobb? Ge mig tips!