• Anonym (Ja)

    Missfall, killen injicerar anabola..

    En bit in i relationen fick jag veta att killen tar anabola steroider, även om det presenterades mer som ?olaglig hjälp för träningsresultat?. 


    Jag har fått två missfall senaste sex månader och utreds kring ökande smärtor i nedre magen, mens som hoppar över och kommer vecktal sent.

    Man läser ju om att steroiderna påverkar spermierna men jag hittar inget om att det skulle öka risken för missfall. Nån som läst annat?


    Blir förbannad när jag tänker på det; min längtan efter barn och extrema smärta under missfallen- så han och hans träning, och ändå utger han sig för att vilja ha barn. 

  • Svar på tråden Missfall, killen injicerar anabola..
  • Anonym (Jo)

    Naturligtvis ökar risken för missfall om man har defekta spermier. Missfall beror många gånger på att kroppen stöter bort foster som inte är livsdugliga, ev. även de som det är riktigt stort fel på.

  • RenLuft
    Anonym (Jo) skrev 2023-03-10 22:18:55 följande:

    Naturligtvis ökar risken för missfall om man har defekta spermier. Missfall beror många gånger på att kroppen stöter bort foster som inte är livsdugliga, ev. även de som det är riktigt stort fel på.


    Jaha? Det visste inte jag! Så kroppen reagerar/märker om det är något fel med fostret/spermien och därför kan det leda till missfall?
    Det visste inte jag! Intressant att kvinnokroppen kan reagera så. Rätt positivt, ändå, kanske.

  • Anonym (Det vettiga är)

    Det vettiga om man vill skaffa barn och använder anabola är att ta ett långt uppehåll från alla preparat utom testosteron i låg dos (eller bli helt ren om han inte förstört sin egenproduktion, det skulle vara ännu bättre), definitivt nej till alla syntetiska steroider. Han kan inte "kura" längre utan bara "cruisa" (Han kommer veta vad detta är)

  • Anonym (Habo)

    Förstår att det är jobbigt med missfallen och smärtan. Kram på dig!!

    Men det var nog något med dessa foster som inte var bra/friskt och din kropp tog hand om på naturligt sätt.

    innan ni försöker igen så måste han lägga av med anabola en längre tid, nästa gång kanske inte kroppen stöter bort ett ev skadat foster och ni kan få ett barn med problem, skador eller liknande. 

  • Anonym (l)

    Du väljer själv att skaffa barn med en kille som injicerar anabola. Varför skulle det vara synd om dig?

  • Anonym (S)

    Det låter som ni har en del att snacka om. Av ditt inlägg så låter det som om du inte gillar att han trycker i sig anabola (vilket jag förstår). Överväg att pausa barnverkstaden ett tag. Prata ut med honom om han tänker göra en förändring då kan det vara värt att vänta. Har hört att mannens spermier förnyas var tredje månad. Annars om detta är något du är emot så bör du nog överväga att antingen fortsätta relationen utan barn med honom eller gå vidare och hitta lyckan på annat håll frammåt. Du gör varken dig själv eller barnet en tjänst om du skaffar ett barn med någon som prioriterar anabola framför sin familj. 

  • Anonym (?)

    Varför vill du ha barn med en kille som tar anabola? 

  • Anonym (Jo)
    RenLuft skrev 2023-03-10 22:21:48 följande:

    Jaha? Det visste inte jag! Så kroppen reagerar/märker om det är något fel med fostret/spermien och därför kan det leda till missfall?
    Det visste inte jag! Intressant att kvinnokroppen kan reagera så. Rätt positivt, ändå, kanske.


    Nej det är många som inte vet, tror det är rätt "ny" kunskap. Jag tog reda på det för några år sedan efter att en kompis fick upprepade missfall och hon klandrade sig själv en del.

    www.umo.se/kroppen/graviditet/missfall/
    Den vanligaste anledningen till missfall är att fostret inte utvecklas som det ska.

    www.kry.se/fakta/fertilitet-och-graviditet/missfall/
    Faktum är att upp till hälften av alla graviditeter avbryts spontant. Ofta beror det på kromosomavvikelser eller andra utvecklingsproblem hos fostret.
  • Anonym (Jo)

    Ts, du behöver verkligen fundera på er framtid dessutom. Att skaffa barn med någon som använder anabola är för mig likställt med att skaffa barn med en knarkare. Många blir beroende av dem (om inte annat mentalt) och det påverkar deras personlighet på ett sätt där man faktiskt inte kan lita på deras reaktioner. Jag skulle inte våga vara tillsammans med en sån kille.

  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Jo) skrev 2023-03-11 10:01:20 följande:

    Ts, du behöver verkligen fundera på er framtid dessutom. Att skaffa barn med någon som använder anabola är för mig likställt med att skaffa barn med en knarkare. Många blir beroende av dem (om inte annat mentalt) och det påverkar deras personlighet på ett sätt där man faktiskt inte kan lita på deras reaktioner. Jag skulle inte våga vara tillsammans med en sån kille.


    Jag var tillsammans med en man som började med anabola. Det ändrade hans personlighet totalt. Han blev fruktansvärt aggressiv efter ett tag, översexuell och t.o.m slog sin egen son. Aldrig mig men jag lämnade honom efter det.

    Skaffa INTE barn med den mannen ts! 
  • Anonym (X)

    Att ha ett förhållande med någon som brukar sterioder är väl som att trivas med någon som har mycket pengar pga kriminalitet. Det är trevligt ett tag, men går 90% av gångarna åt helvete i längden.

Svar på tråden Missfall, killen injicerar anabola..