• Anonym (Asexuell man)

    Vad är egentligen det fantastiska med att ha sex?

    Jag är asexuell och har ingen sexlust alls. Därför är jag väldigt nyfiken på vad om någon med sexlust kan förklara för mig vad du egentligen ser i att ha sex? Vad är det som är så underbart med det? Jag förstår ju givetvis att ni ser det på ett helt annat sätt än vad jag som asexuell gör, jag undrar bara av nyfikenhet.

  • Svar på tråden Vad är egentligen det fantastiska med att ha sex?
  • Anonym (Jonna)

    Har du alltid varit asexuell? Om jag får fråga :)
    Sex för mig är en livsnödvändighet, jag känner mig levande och kvinnlig och njuter i min kropp. Sedan tror JAG att det är en av våra starkaste drivkrafter som människor pga fortplantning, men för egen del handlar det 100% om njutning.

  • Anonym (Kompensera för annat)

    Utöver de vanliga uppenbara svaren på varför det är trevligt med sex vill jag komplettera med en rätt störd: för att kompensera för annat. Nuvarande man skulle aldrig säga såna saker men det sitter kvar från en tidigare relation och i mitt eget huvud. Jag är tråkig, dum, jobbig, gnällig, krävande, duger ingenting till, kan inte erbjuda något i en relation. Han är lyckligare utan mig, jag sabbar hans liv osv osv. Jag är jobbigt svartsjuk och störd. Jag är kliniskt störd, EIPS och det blir betungande för en partner.

    Men när jag då ger sexuell njutning, gör honom kåt för att sedan tillfredsställa honom så känns det väldigt bra för mig. De här känslorna lättar, jag känner mig attraktiv, bekräftad, älskad och duktig. Jag kanske inte världens lättaste att ha att göra med annars men det här är något jag kan och gärna ger. 

     

  • Anonym (Malin)
    Anonym (Asexuell man) skrev 2023-03-31 23:35:32 följande:
    Vad är egentligen det fantastiska med att ha sex?

    Jag är asexuell och har ingen sexlust alls. Därför är jag väldigt nyfiken på vad om någon med sexlust kan förklara för mig vad du egentligen ser i att ha sex? Vad är det som är så underbart med det? Jag förstår ju givetvis att ni ser det på ett helt annat sätt än vad jag som asexuell gör, jag undrar bara av nyfikenhet.


    Det fantastiska med sex är passionen och lusten man får med tillsammans med en annan människa. När han tar i mig och bara ser just mig och både berättar och visar med hela sin kropp att det är just jag som gäller för just honom. 

    Först är det attraktionen när man möts. Man känner ganska omgående om det finns något mellan. Det kan vara en känsla eller att ögonen fastnar några sekunder längre än vanligt när man möter en ny människa. När man sedan umgås med denna person är det små saker som gör att man inte kan slita sig ifrån varandra. Om båda sedan är öppna för en fortsättning är man framme vid delen där passionen tar över. 

    För mig är kyssarna det som avgör hur fortsättningen ska bli. Kyssen ska vara mjuk men krävande och djup. Hans händer ska vara bestämda och det får inte finnas någon tvekan att han vill ha mig. När man väl är framme vid sexet i sig går det på känsla och begär. Jag är ganska klar med vad jag gillar och inte och har inga problem med att protestera eller hänge mig total njutning. 

    När och hur märkte du att du är asexuell? Känner du ingen attraktion alls? Lever du ensam eller med någon annan som är asexuell? 
Svar på tråden Vad är egentligen det fantastiska med att ha sex?