• Olgabilbo

    CB digitalt

    Hej,

    jag är orolig att graviditeten inte utvecklar den som den ska. Enligt min app är jag i vecka 5+5 idag men får endast Gravid 2-3 på clearblue graviditetstest.

    Min senaste mens första dag 30 juni. 
    Fick positivt ägglossningstest 18 juli (vilket var 3 veckor sen). Är detta normalt, för vad jag kan läsa mig till visas veckorna från den veckan man befruktades. Då bör jag h fått det vid detta laget? De vanliga stickorna är väldigt starka.

  • Svar på tråden CB digitalt
  • Fjäril kär

    Ja men gravid 2-3 veckor + mens/ägglossning ger dig ju vecka 5 . Man lägger ju på två veckor för mens 

  • Olgabilbo
    Fjäril kär skrev 2023-08-10 16:11:25 följande:

    Ja men gravid 2-3 veckor + mens/ägglossning ger dig ju vecka 5 . Man lägger ju på två veckor för mens 


    Hej och tack för ditt svar! 
    Så skönt att höra, då borde jag kunna ta ett test om en vecka och hoppas på +3 då.
  • cutepenguin

    När CB visar 2-3 veckor menas att det är 2-3 veckor sedan befruktning. Och det verkar ju stämma i ditt fall. Skulle tro att det slår om till 3+ för dig om någon/några dag/ar. 🥰

  • Olgabilbo
    cutepenguin skrev 2023-08-10 18:23:14 följande:

    När CB visar 2-3 veckor menas att det är 2-3 veckor sedan befruktning. Och det verkar ju stämma i ditt fall. Skulle tro att det slår om till 3+ för dig om någon/några dag/ar. 🥰


    Nu äntligen fick jag +3👏🏼❤️
  • cutepenguin
    Olgabilbo skrev 2023-08-12 16:09:23 följande:
    Nu äntligen fick jag +3👏🏼❤️

     


    Härligt att höra! Grattis ❤️

Svar på tråden CB digitalt