• Snurikat92

    Sambo flirtat med annan och jag är gravid

    Hej! Jag är gravid i veckan 26 och har nyligen fått reda på att min sambo skickat meddelanden till en annan tjej där han skriver att "med den där kroppen du har så kommer du få mig att vara otrogen". Har ringt och pratat med tjejen som var väldigt snäll och förstående som sa att från hennes sida fanns det inget intresse. Jag hittade konversationen på snapchat och det var dagen efter han hade lagt ut en bild på oss två med magen. 
    Blev och är så otroligt sårad och jag skulle verkligen ha gjort slut om det inte vore för vårat barn. 
    Han har bett om ursäkt och påstår att det var en komplimang som blev helt fel. Jag känner mig så sviken och ledsen och mitt självförtroende är i botten. Vet inte hur jag skulle lita på honom igen.
    Vad hade ni gjort? Kan man komma över detta tr? Jag vill bara det bästa för vårat barn och samtidigt inte må dåligt i relationen såklart. 
    Allt känns som en mardröm och vill bara försvinna. Hade detta hänt tidigare hade jag mycket troligt gjort abort.

    Snälla hjälp och ge mig tips på vad jag ska göra. Har hållt mig undan sedan det hände men vi bor fortfarande ihop.

  • Svar på tråden Sambo flirtat med annan och jag är gravid
  • Anonym (Casanova)

    Du hittade bilden på Snapchat? Hur kommer det sig att du undersökte det? Något du hade på känn eller brukar du kolla där och nu fick du napp?

    Nä, förklaringen är ju inte jättebra. Men så bra den kan bli givet situationen.

    Du får väl fundera på hur du vill göra. Han kan ju skärpa till sig när han blev tagen med brallorna nere. Eller så fortsätter han.

    Har du praktisk möjlighet att göra slut om du skulle vilja?

  • Anonym (K)

    Jag skulle ha planerat min flytt vid det här laget. Abort är ju ändå för sent.

  • Snurikat92

    Jag kollade eftersom han var försvunnen när jag kom hem och telefonen låg framme så tänkte kolla om han hade pratat med någon kompis nyligen bara.
    Jag älskar ju honom såklart och vill ju helst glömma detta och att allt ska fungera bra igen och att man slipper må såhär. Men så ser tyvärr inte verkligheten ut.
    Jag har möjlighet att flytta (blir dock mycket dyrare) men känner mig väldigt osäker på att ta hand om barnet ensam, det är vårt första och hade egentligen behövt hans hjälp.
    Han tog ju såklart bort henne och har visat mig det efteråt. Han ber om ursäkt varje dag och säger att det var helt fel av honom och att jag är världen vackraste och det är mig han vill vara med, ja ni vet. Men då skulle han väl inte gjort sådär...
    Har aldrig upptäckt något sånt tidigare eller ens misstänkt honom tills detta.

  • Snurikat92

    Jag har sagt att skulle det hända igen blir det inte ens något snack. Men att jag behöver tid nu att fundera. Sa också till honom att om det inte vore för vårat barn skulle det definitivt varit slut nu.

  • Tow2Mater
    Snurikat92 skrev 2023-12-28 16:47:36 följande:

    Jag kollade eftersom han var försvunnen när jag kom hem och telefonen låg framme så tänkte kolla om han hade pratat med någon kompis nyligen bara.
    Jag älskar ju honom såklart och vill ju helst glömma detta och att allt ska fungera bra igen och att man slipper må såhär. Men så ser tyvärr inte verkligheten ut.
    Jag har möjlighet att flytta (blir dock mycket dyrare) men känner mig väldigt osäker på att ta hand om barnet ensam, det är vårt första och hade egentligen behövt hans hjälp.
    Han tog ju såklart bort henne och har visat mig det efteråt. Han ber om ursäkt varje dag och säger att det var helt fel av honom och att jag är världen vackraste och det är mig han vill vara med, ja ni vet. Men då skulle han väl inte gjort sådär...
    Har aldrig upptäckt något sånt tidigare eller ens misstänkt honom tills detta.


    Så acceptera hans ursäkt att det var en komplimang som blev helt fel. Och sluta snoka i hans telefon. Ni ska båda bli foräldrar, lägg nu fokuset där.

    Varfor skulle du ta hand om barnet ensam vid en eventuell flytt? Han ska väl vara lika mycket pappa oavsett, och inte bara en hjälp for dig.
  • Snurikat92

    Jag funderar på det. Att försöka att inte känna efter så mycket utan som du säger, fokusera på föräldraskap.
    Håller med om att det var fel det jag gjorde fast hade också haft förståelse om han gjorde detsamma om jag plötsligt bara var borta.

    Menade generellt att vara ensam med barnet, det är ju jag som ska amma så kommer ju ha barnet mer till en början och känner att jag skulle behöva mycket stöd. 

    Jag undrar hur lång tid det kan ta tills man gått vidare. Kommer smärtan försvinna helt. Någon som varit med om liknande?

    Tack för alla svar

  • Anonym (O)

    Jag har varit med om liknande fast det var mer än 30 år sedan, vi skulle ha vårt första barn. Kommer ihåg att det kändes väldigt dåligt. Valde dock att gå vidare med min partner. Vi är fortfarande ihop och numera gifta. Jag tänker att mycket hänger samman med att man är ung och kanske inte tänker sig för i alla lägen. Det är ingen ursäkt, men jag tror det är vanligare att man ?gör bort sig? på sånt när man är yngre. Jag kommer ihåg att jag hade väldigt svårt att förlåta när det hände, men man får känna efter om personen är något att lita på helt enkelt. 

  • SmulanFnulan

    Skulle aldrig lita på människan igen. Extremt dålig ursäkt. Sen har han absolut 0 skam i kroppen som dagen efter han postat en bild på er två och låtsas vara lycklig försöker sig på att ragga upp en annan tjej.  

Svar på tråden Sambo flirtat med annan och jag är gravid