• Svar på tråden Hitta mina nycklar
  • Loet

    Finns det någonstans du brukar lägga dem kolla där en gång till. Kolla alla ytor som bord, bänkar, byråer mm. Glöm inte badrum och fönsterbrädor i badrum. Ligger det andra saker på ytorna lyft på dem så inte nycklarna hamnat under. Om nycklarna inte ligger där titta på golvet under och runt alla ytor ifall de hamnat där.

    Har du suttit i soffan lyft på sittkuddarna och kolla där.

    Gå igenom fickor på byxor och jackor. Har du använt en jacka du inte brukar ha och kanske hängt undan den? Känn även igenom fodret på jackorna. Om det är ett hål i fickan kan nycklar hamna där. Oftast hittar man de då längst ner på jackan.

    Titta igenom alla fack på väskor du använt senast. Kolla även fodret på väskorna.

    Ibland har jag mina nycklar i vanten kanske de ligger i någon vante eller i en mössa om du är lika tankspridd som mig och av misstag lägger undan nyckeln tillsammans med mössan.

    Konstigaste stället jag hittat en nyckel på är under mattan i sovrummet. Jag måste haft nyckeln i byxfickan och nyckeln trillat ur när jag tog av byxorna för att sedan bli "sparkad" under mattan av någon. Så kolla noga på de ställen där du bytt kläder samt tvättmaskin och tvättkorg.

  • Swedman

    Om man letar efter nåt och inte hittar ska man prova att lägga sax och nycklar i fönstret. Fungerar förvånansvärt bra. Ganska otroligt faktiskt. Fattar inte....
    Fick tipset av en släkting och plötsligt hittade jag el-borrmaskinen på det mest otroliga stället. Haha. 

Svar på tråden Hitta mina nycklar