• 928

    Oro/pappa

    Jag är separerad sen 1,5 år och jag är en trygg äldre pappa
    men det har smugit in lite ångest/oro dagen innan jag ska få mitt barn och jag försöker ta in vad det är , vi har varannan vecka.
    varför ska jag få det när jag är fullt kapabel att ta hand om henne ? Känns inget roligt

  • Svar på tråden Oro/pappa
  • LinusPåLinjen85

    Det betyder bara att du tar ditt ansvar. Lite oro innan din barnvecka visar att du tar uppgiften på allvar. Du vill helt enkelt göra ett bra jobb som pappa.

    Min gissning är att det är så enkelt.

  • 928

    Tack , det var ett sätt och se på det så jag suger i mig det och tar en kaffe. 😊👍

  • KimLinnefeldt
    LinusPåLinjen85 skrev 2024-01-14 07:37:48 följande:

    Det betyder bara att du tar ditt ansvar. Lite oro innan din barnvecka visar att du tar uppgiften på allvar. Du vill helt enkelt göra ett bra jobb som pappa.

    Min gissning är att det är så enkelt.


    Tack, Linus, bra kommentar. Jag känner som TS, blir nervös innan barnen ska komma, fortfarande fast de är vuxna nu och inte bor hos mig och mamman. Det kanske är så att jag har för stora förväntningar på mig själv, eller är rädd att de har förväntningar på mig som jag inte kan leva upp till.

    Det kan också handla om problem med närhet. Om någon kommer nära så kan man bli avvisad.
Svar på tråden Oro/pappa