• Anonym (mamma)

    Dejta eller inte?

    Vi separerade för ca 2 år sedan, och alla tre barnen är snart tonåringar. Jag har barnen lite mer än varannan vecka. Nästan varje dag är ett eller flera barn här. Är jag nån gång barnfri passar jag på att träna eller träffa vänner. Visst kan jag sakna en partner nån gång, men det är inte så att jag har svårt att fylla mina dagar. Dessutom känner jag inte att det skulle gynna barnen om jag träffade nån ny. Så än så länge har jag inte övervägt att dejta nån. Men jag börjar tänka tanken att jag kanske kommer göra det nån gång i framtiden när barnen börjar flytta hemifrån. 

    Är det det "normala" i min situation att man dejtar eller inte?

  • Svar på tråden Dejta eller inte?
  • Anonym (mamma)
    Anonym (Donna) skrev 2024-01-23 09:42:39 följande:
    Fast om det pirrar lite så kanske lusten får sig en kick också!  // Flört
    En livspartner som bara är en kompis lär bli svårt att hitta dock.

    Din sista mening då... det låter som att du tror att män är som djur. Det gör mig faktiskt som mor till två vuxna söner) lite ledsen.
    I en relation brukar man nog vilja vara nära varandra, med allt från kramar, kyssar och smek till sex.

    Jag kan bara tala för mig själv men jag hade en period i livet då jag kände som du, jag vill aldrig mer ha sex!
    Sedan efter ganska många år i celibat hände det som jag aldrig i min vildaste fantasi trorr skulle hända. Jag blev kär! Han blev kär! Och vi har det så fantastiskt ihop, och gör allt det där som jag "visste" att jag var färdig med och inte saknade en endaste sekund i många år.

    Alltså tror jag att om du bara hittar rätt man så löser det sig.

    Jag hoppas att du får uppleva detta fantastiska också!

    Jag vill gärna vara nära och älskar kyssar men vet också att det kan uppfattas som att man lovar att han ska få ligga ikväll och om man sen inte vill det har man brutit löftet. 


    å andra sidan är jag väldigt tjejig och gillar att samtala. Det kan uppfattas som att jag ältar saker. 

  • Anonym (?)
    Anonym (mamma) skrev 2024-01-23 14:06:52 följande:

    Åh det låter som en dröm! Tänk att ha nån som vill bli gammal tillsammans och planera sommarsemestern i januari. Finns not inte många killar som är så. 


    vet inte vad du har för vänner men ingen av mina vänner har jag den relationen till. Eller är attraherad av. Kan också längta efter nån att föra mig fin för utan att han bara tänker att han ska sätta på mig. 


    Om man har synen att ens livskamrat vill "sätta på" när han eller hon vill vara nära, känna, njuta och älska tillsammans med dig bör man nog vara rätt tydlig när man letar efter en livskamrat
  • Anonym (Donna)
    Anonym (mamma) skrev 2024-01-23 14:12:28 följande:

    Jag vill gärna vara nära och älskar kyssar men vet också att det kan uppfattas som att man lovar att han ska få ligga ikväll och om man sen inte vill det har man brutit löftet. 


    å andra sidan är jag väldigt tjejig och gillar att samtala. Det kan uppfattas som att jag ältar saker. 


    Fast det måste du väl ändå förstå att det inte är hållbart?
    Det är klart att intensiva kyssa väcker lust att göra mer... känner jag iallafall.

    Jag älskar djupa kyssar och allt det väcker inom mig, inte vill jag bara sluta och kolla på tv efter heller.

    Nej, det lär bli svårt.

    Hur då "tjejig och gillar att samtala"? Varför uppfattas det som ältande? Vad är det du ältar isåfall?
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Donna) skrev 2024-01-23 15:07:42 följande:
    Fast det måste du väl ändå förstå att det inte är hållbart?
    Det är klart att intensiva kyssa väcker lust att göra mer... känner jag iallafall.

    Jag älskar djupa kyssar och allt det väcker inom mig, inte vill jag bara sluta och kolla på tv efter heller.

    Nej, det lär bli svårt.

    Hur då "tjejig och gillar att samtala"? Varför uppfattas det som ältande? Vad är det du ältar isåfall?
    Ska man inte kunna kyssas utan att knulla?
  • Anonym (?)
    Anonym (Samma) skrev 2024-01-23 15:38:50 följande:
    Ska man inte kunna kyssas utan att knulla?
    Jo, men ska man aldrig knulla?

    Vill man ha en livskamrat där man bara kysser och aldrig knullar så kan det bli svårt att hitta
  • Anonym (lugg)
    Anonym (Donna) skrev 2024-01-23 15:07:42 följande:
    Fast det måste du väl ändå förstå att det inte är hållbart?
    Det är klart att intensiva kyssa väcker lust att göra mer... känner jag iallafall.

    Jag älskar djupa kyssar och allt det väcker inom mig, inte vill jag bara sluta och kolla på tv efter heller.

    Nej, det lär bli svårt.

    Hur då "tjejig och gillar att samtala"? Varför uppfattas det som ältande? Vad är det du ältar isåfall?
    Ja, såna kyssar... lätt att man blir kåt då. Men det är bara ok när kvinnor känner så.
  • Anonym (lugg)
    Anonym (?) skrev 2024-01-23 15:44:49 följande:
    Jo, men ska man aldrig knulla?

    Vill man ha en livskamrat där man bara kysser och aldrig knullar så kan det bli svårt att hitta
    Om män vill det, så brukar det låta "allt i livet handlar inte om sex". När kvinnor däremot är sugna, då är det plötsligt väldigt angeläget att det ska bli ligga. Och då är det toppen att män inte brukar vara så svårövertalade.
  • Ascendere
    Anonym (mamma) skrev 2024-01-22 22:58:45 följande:

    Jo du har rätt. En vän/livspartner hade varit fint. Helst då en kille med glimten i ögat som får det att pirra lite i magen :) 


    Men tror inte det finns. Killar killar gillar bara långa promenader och djupa samtal om dom får knulla sen :)


    Inte jag, jag knullar helst innan promenaden. Finns inget bättre än att nyknullad en söndagmorgon i oktober tillsammans gå på en lång höstpromenad med sprakande höstfärger och ha djupa samtal om livet, universum och allting. Det är kärlek. 


    Sen när man kommer hem en kopp the, sedan är man redo för omgång 2 innan lunch.

    Men on topic, om du inte vill ha sex så skaffa fler vänner istället. 

  • Mandel
    Anonym (mamma) skrev 2024-01-23 14:06:52 följande:

    Åh det låter som en dröm! Tänk att ha nån som vill bli gammal tillsammans och planera sommarsemestern i januari. Finns not inte många killar som är så. 


    vet inte vad du har för vänner men ingen av mina vänner har jag den relationen till. Eller är attraherad av. Kan också längta efter nån att föra mig fin för utan att han bara tänker att han ska sätta på mig. 


    Fast jag har en sådan killkompis. Jag har en man som jag var på dejt med, men där vi kände att vi är som ett syskonpar och ingen attraktion finns. Visst är han snygg och sexig, men finns inte på världskartan att jag skulle klara av leva med honom på heltid.


    Däremot VET jag att han alltid finns där för mig i vått och torrt. Behöver jag hjälp kommer han farandes. Behöver han hjälp kommer jag farandes. Vi har aldrig legat med varandra och han vet det mesta om mig och mitt liv. Han är min "Väninna".
    Är jag deppig får jag uppmuntrande ord och kramar. Är jag glad gläds han med mig. Vi hittar på saker tillsammans osv. 

    Men detta upplägg funkar bara så länge han är singel misstänker jag. Är en kvinna som är intresserad av honom, men inte han av henne och hon är ganska svartsjuk och avig mot mig när vi ses...


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Samma)
    Anonym (?) skrev 2024-01-23 15:44:49 följande:
    Jo, men ska man aldrig knulla?

    Vill man ha en livskamrat där man bara kysser och aldrig knullar så kan det bli svårt att hitta
    Jo men inte jämt o bara när båda vill
  • Anonym (L)
    Anonym (mamma) skrev 2024-01-22 22:58:45 följande:

    Jo du har rätt. En vän/livspartner hade varit fint. Helst då en kille med glimten i ögat som får det att pirra lite i magen :) 


    Men tror inte det finns. Killar killar gillar bara långa promenader och djupa samtal om dom får knulla sen :)


    Jag hittade en jättefin man på en dejtingsajt som själv har ett barn och inte är "purung" men en riktig hunk! Och vi har både djupa samtal, kul ihop OCH bra sex.
  • Anonym (mamma)
    Ascendere skrev 2024-01-23 16:07:28 följande:

    Inte jag, jag knullar helst innan promenaden. Finns inget bättre än att nyknullad en söndagmorgon i oktober tillsammans gå på en lång höstpromenad med sprakande höstfärger och ha djupa samtal om livet, universum och allting. Det är kärlek. 


    Sen när man kommer hem en kopp the, sedan är man redo för omgång 2 innan lunch.

    Men on topic, om du inte vill ha sex så skaffa fler vänner istället. 


    Jo det har jag förstått  Vill man inte knulla 2 gånger om dagen är man inte värd att få vakna bredvid en kill en söndag morgo, somna om i hans armar en stund och sedan dela morgonkaffet. 
  • Anonym (mamma)
    Anonym (Donna) skrev 2024-01-23 15:07:42 följande:
    Fast det måste du väl ändå förstå att det inte är hållbart?
    Det är klart att intensiva kyssa väcker lust att göra mer... känner jag iallafall.

    Jag älskar djupa kyssar och allt det väcker inom mig, inte vill jag bara sluta och kolla på tv efter heller.

    Nej, det lär bli svårt.

    Hur då "tjejig och gillar att samtala"? Varför uppfattas det som ältande? Vad är det du ältar isåfall?

    Jo jag fattar. Alltså bäst att undvika kyssar. Synd. 


    Jag ?ältar? allt möjligt.  drömmar, planer, nyheter, vetenskap, tv program, jobbet, barnen, fritidsintressen. Värst av allt, tankar och känslor och åsikter. 

  • Anonym (Donna)
    Anonym (mamma) skrev 2024-01-23 20:34:39 följande:
    Jo det har jag förstått  Vill man inte knulla 2 gånger om dagen är man inte värd att få vakna bredvid en kill en söndag morgo, somna om i hans armar en stund och sedan dela morgonkaffet. 
    Skulle inte heller vilja ligga två gånger varje dag, men någon gång på helgen? Jo, gärna. 
    Men inte för att jag måste, utan för att jag vill.

    Såklart man vill ha den där somna-om-känslan ibland också.

    Jag och min man delar så himla mycket, vi har samma humor, gillar samma tv-program, älskar att laga mat ihop, gå långa promenader, bara garva och dricka vin... och att älska med varandra.

    Hoppas du en dag också får uppleva det igen, även om du inte ens vill det just nu!

    Jag var utan sex i en massa år och trodde fan att jag skulle växa ihop, sen ramlade jag över mannen som jag lever som särbo med idag. Särbo är bra, då nöter man inte på varandra i onödan.
Svar på tråden Dejta eller inte?