• Kråkan1337

    Solskenshistoria! Efter tre missfall blev det äntligen bebis!

    Jag vill med detta inlägg bara ge lite ljus och hopp till den där ute som behöver det. För mig var det räddningen när jag själv var mitt i det, att läsa solskenshistorier. Jag genomgick tre missfall på två år, alla i vecka 6-10. Däremellan tog det tid för kroppen att komma igång igen, och jag hade långa uppehåll mellan ägglossning. Vi har genomgått både fertilitetsutredning och missfallsutredning, som inte kunde förklara missfallen och som tvärtom båda visade att vi hade mycket goda förutsättningar för att lyckas. Fjärde gången fick jag utskrivet lutinus (progesteron) som jag tog till och med fullgångna 12 veckor samt trombyl som jag tog typ till vecka 30 (hade nog inte behövts tas så länge men är ett i stort sett helt ofarligt  att ta så varför inte kände jag - ska bara inte tas för nära förlossning). Därutöver testade jag den där kuren många skrivit om med zink och magnesium. Jag tog också tillskott av b-vitamin, omega 3 och d-vitamin. Jag tränade heller inte högintensivt under graviditeten. Vem vet om det var något av detta som funkade eller om det bara var maximal otur de tre gångerna  innan, men denna fjärde gång gick det och nu sitter jag här med min perfekta lilla kille. Det är både så självklart och så overkligt. Så ge inte upp där ute!! 

  • Svar på tråden Solskenshistoria! Efter tre missfall blev det äntligen bebis!
  • littlewickewire

    Härligt att höra att det gick för er på fjärde försöket ❤️ Behöver lite solskenshistorier, fick missfall nr 2 i fredags 😥

Svar på tråden Solskenshistoria! Efter tre missfall blev det äntligen bebis!