• Awaz

    Efter 3 missfall fick jag cyclogest och Trombyl har nån använd det? Hjälper det verkligen för inte få missfall är väldigt orolig

    Hej! 
    jag har haft 3 missfall är gravid igen men är väldigt orolig om det kommer bli samma som förra gången. Jag kan inte vara glad och försöker tänka positivt men det är svårt. Min läkare hon skrev idag cyclogest och Trombyl. har nån av er använt ? Hjälper det verkligen för att förebygga missfall? är gravid i vecka 5.3 20 mars ska jag på tidigt ultraljud. är tacksam för all svarGlad

  • Svar på tråden Efter 3 missfall fick jag cyclogest och Trombyl har nån använd det? Hjälper det verkligen för inte få missfall är väldigt orolig
  • Fyrkantigaboll

    Hej hur går de för dig?


    Har tyvärr inget svar på om de hjälper eller inte men jag har fått samma utskrivet efter flera missfall och är nu gravid igen! Gick inte att få tag på cyclogest där jag bor så fick istället crinone. 


    Jag är nu i v 5 (4+1) och ska träffa barnmorskan på måndag, och förhoppningsvis få tid för tidigt ultraljud i v 6. Har inte alls kunnat landa i att jag är gravid igen då jag fortfarande är skärrad efter att jag hade ett missed abortion när jag var i v 13 i december. 


    Håller tummarna för att de ska gå bra för oss båda denna gång ❤️

  • Gull12345

    Hej 
    jag fick två missfall i rad inom 4 månader en var vecka 7 och den andra vecka 5 
    nu har jag mycket brotum att bli gravid för tredje gången 
    vad kan ni rekommendera mig att för tredje gången hur länge ska jag vänta att jag ha ett lyckat gravitet 

Svar på tråden Efter 3 missfall fick jag cyclogest och Trombyl har nån använd det? Hjälper det verkligen för inte få missfall är väldigt orolig