• Anonym (Frihet123)

    Introducera ett öppet förhållande

    Jag äe en man i 40årsåldern som efter ett drygt år som singel hittat en kvinna jag verkligen har djupa känslor för. Vi är mycket samspelta och sexlivet är fantastiskt. 
    Större delen av mitt vuxna liv levde jag i ett monogramt förhållande som fungerade mycket dåligt och de sista åren var helt se lösa. Åren i ofrivilligt celibat satte sina spår psykiskt.
    Tillslut fick jag nog och lämnade. Jag började dejta och det gick över förväntan bra.

    Plötsligt blomstrade sexlivet och jag hade en rad kk-relationer och allmänt lättsamt dejtande. Sedan träffade jag hon som förändrade allt och som jag dejtar exklusivt sedan några månader.

    Jag brottas hela tiden med tanken på att jag inte kommer klara en lång monogram relation. Jag behöver den sexuella variationen. Jag vill testa trekanter, gruppsex, älskar spänningen i nya möten. 
    Måste tillägga att mina sexuella erfarenheter innan den monogama skitrelationen var väldigt små, så den här tiden som medelålders singel har varit en fullständig revolution och ett pånyttvaknande. 

    Min önskan är att leva i en öppen relation där vi båda har friheten att träffa vilka vi vill, och att vi även träffar andra par och singlar tillsammans. Tjejen har uttryckt fantasier om trekanter, så där finns en liten öppning. Hur lägger jag fram detta
    på ett hänsynsfullt sätt? Jag är rädd att skrämma iväg henne, men samtidigt
    måste jag vara ärlig. Ni som öppnat upp era relationer - vilka steg tog ni?

  • Svar på tråden Introducera ett öppet förhållande
  • Anonym (E)
    Anonym (y) skrev 2024-04-22 03:20:35 följande:
    Nej du, projicera inte din egen sexlöshet på mig i ditt tramsprat om "behöva orgasmer". Rikta det mot din egen inceldom istället eller Lena Handén.

    Polygami är slamperi och sexmissbruk, inget annat. 
    Haha! Så i din verklighet har man antingen en inceldom eller ägnar sej åt slamperi. Inte konstigt att du inte kan bestämma dej för i vilken kategori du ska placera mej.
  • Anonym (John)

    Två dagar sedan, lång och skön sängstund på morgonen. Hon fick höra symfoniorkestern två gånger. Jag hade svårt att komma, vi gick upp och åt frukost och gick till sängs igen sen. Då kom jag. Men det var nog första timmen som var bäst. 

    Härligt att vara barnfri pensionär med sommarstuga.

  • Anonym (Pinsamt)
    Anonym (Frihet123) skrev 2024-04-22 07:36:14 följande:
    Helt rätt- monogami är givetvis normen som de flesta rättar sig efter med varierande resultat. Men Y:s snäva syn på sex är allt mer ovanlig i dagens läge.

    Kommunikation är det viktigaste som finns för att det ska fungera inte minst i en öppen relation. Vilja till kompromisser är också viktigt, men befinner man sig långt ifrån varandra rent sexuellt kommer båda bli lidande. Jag och mitt ex gjorde det tillexempel vilket ledde till en högst plågsam relation som lyckligtvis är slut nu.

    @Frihet123. Nope min frågeställning besvarades inte särskilt on spot. 


    Den löd om belägg finns om huruvida konservativa normer i sex och samlevnad blivit mer sällsynt än tidigare. Värderingar som premierar en hållning med exempelvis en utdragen datingprocedur som inte nödvändigtvis leder till erotik.


    Utan hänvisning till studier eller forskning blir argumentationen med Y anekdotiskt. 


    Märkligt om du som verbaliserar dig klart och tydligt här inte kommunicerade egna sexuella preferenser och behov i ett äktenskapet som du säger lyckligtvis är slut. Hur lång tid tar det egentligen att konstatera om opinions, preferenser och attraktion går isär? Den saken bör i bästa fall om nog så knepigt kommuniceras relativt kvickt. Partners fångar lätt in på ett subtilt plan en frustration eller en längtan efter multipla sexpartners parallellt. Om önskemålen ej kommunicerad sås frön och logiska skäl inom din partner till backa undan rent sexuellt. Läget blir låst! Ja en öppen och ärlig kommunikation vinner.

    Omvända tendensen i sexvanor relativt vanlig. En klassisk motreaktion mot 1968 revolution. Den öppna linje som beskrivs här är väl inte helt up to date? Utövas av främst moget folk och av yngre marginaliserade grupper i samhället? 


    Tjugoåringar revolterar hur som helst mot sina föräldrars och far- och morföräldrars livsstil och promiskuösa val. De väljer gärna ett mer kyskt beteende som samtidigt ger ökad status. Selektiva sexpartners värderas och rankas högt och partners som knullat runt så snart tjejer eller killar uppvisar sexuellt intresse ges mindre status. Det senare ett tecken på mindre god karaktär? En variabel i sammanhållning? Relatera det jag nämner till ungdomarnas dating- och sexvanor i Japan så förstår du min poäng. 

  • Anonym (Lustfyllt par)

    Har levt i öppet förhållande i flera år och tänkte lufta mina tankar och erfarenheter kring det hela för andra, främst män, som vill införa det. Jag ser normal ut, varken jättesnygg eller ful utan ligger nog rätt fast mitt i skalan. Något försiktig med nya personer men väldigt öppen och social när jag känner mig trygg. Tyvärr är det så att väldigt få som mig har någon glädje av den här typen av förhållanden om man inte är verkligen inne på hitwife/cuckold för det är så förhållandet kommer bli. Min fru har tills nu haft sex med runt 10 män sen vi träffades och jag med en kvinna då vi träffade ett par. Hon överöses med kåta män på Badoo och Tinder medan jag varje dag tittar på en tom inkorg och inga likes. Räknar inte Filipinskor och Afrikanskor som vill träffa en man i väst samt ej fotoverifierade som i samtliga fall visat sig vara scamers. Är du fotomodellsnygg som kille, charmig som få och mästare på att föra dig och få kvinnor på fall så är det toppen. Är du däremot en normalsvenson så får du ställa in dig på att ligga hemma och runka när frun är ute och har kul. För kvinnans skull verkar det inte spela någon större roll hur hon ser ut utan mest hur kräsen hon är hur mycket dejter och sex hon får. Snyggare är ju dock såklart populärare. 

  • Anonym (Frihet123)
    Anonym (Lustfyllt par) skrev 2024-04-23 10:50:25 följande:

    Har levt i öppet förhållande i flera år och tänkte lufta mina tankar och erfarenheter kring det hela för andra, främst män, som vill införa det. Jag ser normal ut, varken jättesnygg eller ful utan ligger nog rätt fast mitt i skalan. Något försiktig med nya personer men väldigt öppen och social när jag känner mig trygg. Tyvärr är det så att väldigt få som mig har någon glädje av den här typen av förhållanden om man inte är verkligen inne på hitwife/cuckold för det är så förhållandet kommer bli. Min fru har tills nu haft sex med runt 10 män sen vi träffades och jag med en kvinna då vi träffade ett par. Hon överöses med kåta män på Badoo och Tinder medan jag varje dag tittar på en tom inkorg och inga likes. Räknar inte Filipinskor och Afrikanskor som vill träffa en man i väst samt ej fotoverifierade som i samtliga fall visat sig vara scamers. Är du fotomodellsnygg som kille, charmig som få och mästare på att föra dig och få kvinnor på fall så är det toppen. Är du däremot en normalsvenson så får du ställa in dig på att ligga hemma och runka när frun är ute och har kul. För kvinnans skull verkar det inte spela någon större roll hur hon ser ut utan mest hur kräsen hon är hur mycket dejter och sex hon får. Snyggare är ju dock såklart populärare. 


    Den där dynamiken är jag helt införstådd med, Jag har fått rätt mycket matchningar på Badoo och Tinder tidigare, men när jag gick ut med en profil som tydligt talade om att jag var i ett öppet förhållande sjönk matchningarna som en sten. Tjejen blir däremot bombarderad med likes. Men omöjligt är det inte. Sidor som Bodycontact, Darkside och Feeld funkar för mig. Jag är över medellängd, rätt vältränad och ser helt ok ut om än inget exeptionellt. Jag träffade väl runt 10 tjejer från BC förra året och där går det säkert 20 killar på varje tjej. Jag tror att det handlar om att verkligen bemöda sig. En tjej kan se ut hur som helst och ändå få napp. Som kille får man se till att hålla sig hyfsat i trim. ha ordentliga bilder, skriva ihop en ordentlig presentationstext och ta sig tid med kommunikationen, inte bara spamma en massa klychor som de flesta gör enligt de kvinnor jag pratat med. Sedan är alltid krogen ett alternativ, eller varsomhelst där det råkar finnas kvinnor egentligen. Gör allt du kan för att optimera det du kan så får du nog ligga med betydligt fler.
  • Anonym (Pinsamt)
    Anonym (Frihet123) skrev 2024-04-23 18:12:28 följande:
    Den där dynamiken är jag helt införstådd med, Jag har fått rätt mycket matchningar på Badoo och Tinder tidigare, men när jag gick ut med en profil som tydligt talade om att jag var i ett öppet förhållande sjönk matchningarna som en sten. Tjejen blir däremot bombarderad med likes. Men omöjligt är det inte. Sidor som Bodycontact, Darkside och Feeld funkar för mig. Jag är över medellängd, rätt vältränad och ser helt ok ut om än inget exeptionellt. Jag träffade väl runt 10 tjejer från BC förra året och där går det säkert 20 killar på varje tjej. Jag tror att det handlar om att verkligen bemöda sig. En tjej kan se ut hur som helst och ändå få napp. Som kille får man se till att hålla sig hyfsat i trim. ha ordentliga bilder, skriva ihop en ordentlig presentationstext och ta sig tid med kommunikationen, inte bara spamma en massa klychor som de flesta gör enligt de kvinnor jag pratat med. Sedan är alltid krogen ett alternativ, eller varsomhelst där det råkar finnas kvinnor egentligen. Gör allt du kan för att optimera det du kan så får du nog ligga med betydligt fler.

    Hörru du vad tror du om att besvara min post till dig. Innan du surrar på och medvetet byter ämne, tack! 


    Anonym (Pinsamt) skrev 2024-04-22 23:11:42 följande:

    @Frihet123. Nope min frågeställning besvarades inte särskilt on spot. 


    Den löd om belägg finns om huruvida konservativa normer i sex och samlevnad blivit mer sällsynt än tidigare. Värderingar som premierar en hållning med exempelvis en utdragen datingprocedur som inte nödvändigtvis leder till erotik.


    Utan hänvisning till studier eller forskning blir argumentationen med Y anekdotiskt. 


    Märkligt om du som verbaliserar dig klart och tydligt här inte kommunicerade egna sexuella preferenser och behov i ett äktenskapet som du säger lyckligtvis är slut. Hur lång tid tar det egentligen att konstatera om opinions, preferenser och attraktion går isär? Den saken bör i bästa fall om nog så knepigt kommuniceras relativt kvickt. Partners fångar lätt in på ett subtilt plan en frustration eller en längtan efter multipla sexpartners parallellt. Om önskemålen ej kommunicerad sås frön och logiska skäl inom din partner till backa undan rent sexuellt. Läget blir låst! Ja en öppen och ärlig kommunikation vinner.

    Omvända tendensen i sexvanor relativt vanlig. En klassisk motreaktion mot 1968 revolution. Den öppna linje som beskrivs här är väl inte helt up to date? Utövas av främst moget folk och av yngre marginaliserade grupper i samhället? 


    Tjugoåringar revolterar hur som helst mot sina föräldrars och far- och morföräldrars livsstil och promiskuösa val. De väljer gärna ett mer kyskt beteende som samtidigt ger ökad status. Selektiva sexpartners värderas och rankas högt och partners som knullat runt så snart tjejer eller killar uppvisar sexuellt intresse ges mindre status. Det senare ett tecken på mindre god karaktär? En variabel i sammanhållning? Relatera det jag nämner till ungdomarnas dating- och sexvanor i Japan så förstår du min poäng. 


  • Anonym (E)
    Anonym (Pinsamt) skrev 2024-04-23 19:23:29 följande:

    Hörru du vad tror du om att besvara min post till dig. Innan du surrar på och medvetet byter ämne, tack! 


    Anonym (Pinsamt) skrev 2024-04-22 23:11:42 följande:

    @Frihet123. Nope min frågeställning besvarades inte särskilt on spot. 


    Den löd om belägg finns om huruvida konservativa normer i sex och samlevnad blivit mer sällsynt än tidigare. Värderingar som premierar en hållning med exempelvis en utdragen datingprocedur som inte nödvändigtvis leder till erotik.


    Utan hänvisning till studier eller forskning blir argumentationen med Y anekdotiskt. 


    Märkligt om du som verbaliserar dig klart och tydligt här inte kommunicerade egna sexuella preferenser och behov i ett äktenskapet som du säger lyckligtvis är slut. Hur lång tid tar det egentligen att konstatera om opinions, preferenser och attraktion går isär? Den saken bör i bästa fall om nog så knepigt kommuniceras relativt kvickt. Partners fångar lätt in på ett subtilt plan en frustration eller en längtan efter multipla sexpartners parallellt. Om önskemålen ej kommunicerad sås frön och logiska skäl inom din partner till backa undan rent sexuellt. Läget blir låst! Ja en öppen och ärlig kommunikation vinner.

    Omvända tendensen i sexvanor relativt vanlig. En klassisk motreaktion mot 1968 revolution. Den öppna linje som beskrivs här är väl inte helt up to date? Utövas av främst moget folk och av yngre marginaliserade grupper i samhället? 


    Tjugoåringar revolterar hur som helst mot sina föräldrars och far- och morföräldrars livsstil och promiskuösa val. De väljer gärna ett mer kyskt beteende som samtidigt ger ökad status. Selektiva sexpartners värderas och rankas högt och partners som knullat runt så snart tjejer eller killar uppvisar sexuellt intresse ges mindre status. Det senare ett tecken på mindre god karaktär? En variabel i sammanhållning? Relatera det jag nämner till ungdomarnas dating- och sexvanor i Japan så förstår du min poäng. 


    Vad är då din fråga och poäng? Du nämner unga japaners ointresse för sex. Nedan går att läsa om japanska myndigheters oro över minskade födelsetal: 
    svenska.yle.fi/a/7-1113202
  • Anonym (Kvinna 40)

    Visst kan man föreslå öppen relation, men vara beredd på ett nej eftersom de flesta kvinnor vill leva i en monogram relation. Och då ha bestämt dig för vad du vill göra om hon säger nej. 

    När jag läser ditt inlägg får jag inte intrycket att du nödvändigtvis är en person som inte kan/ vill ha en monogram relation, men det låter definitivt som att du inte har lekt av dig. 

    Inget fel med det! Speciellt förståeligt om du fick mer positiv feedback än förväntat, och dessutom inte lekte av dig som 20 åring. 

    Så föreslå öppen relation för henne. Vill hon inte, var ärlig med dina önskningar. 

    Framförallt försäkra dig om vad hon vill ha ut av en relation. Du är 40- är hon 35-39 och har barnönskan tex medan det som rör sig i ditt huvud mer är trekanter och gruppsex, så är det jystast att släppa henne så att hon kan hitta en man som vill samma som henne innan det är för sent för henne. 

  • Anonym (Frihet123)
    Anonym (Pinsamt) skrev 2024-04-22 23:11:42 följande:

    @Frihet123. Nope min frågeställning besvarades inte särskilt on spot. 


    Den löd om belägg finns om huruvida konservativa normer i sex och samlevnad blivit mer sällsynt än tidigare. Värderingar som premierar en hållning med exempelvis en utdragen datingprocedur som inte nödvändigtvis leder till erotik.


    Utan hänvisning till studier eller forskning blir argumentationen med Y anekdotiskt. 


    Märkligt om du som verbaliserar dig klart och tydligt här inte kommunicerade egna sexuella preferenser och behov i ett äktenskapet som du säger lyckligtvis är slut. Hur lång tid tar det egentligen att konstatera om opinions, preferenser och attraktion går isär? Den saken bör i bästa fall om nog så knepigt kommuniceras relativt kvickt. Partners fångar lätt in på ett subtilt plan en frustration eller en längtan efter multipla sexpartners parallellt. Om önskemålen ej kommunicerad sås frön och logiska skäl inom din partner till backa undan rent sexuellt. Läget blir låst! Ja en öppen och ärlig kommunikation vinner.

    Omvända tendensen i sexvanor relativt vanlig. En klassisk motreaktion mot 1968 revolution. Den öppna linje som beskrivs här är väl inte helt up to date? Utövas av främst moget folk och av yngre marginaliserade grupper i samhället? 


    Tjugoåringar revolterar hur som helst mot sina föräldrars och far- och morföräldrars livsstil och promiskuösa val. De väljer gärna ett mer kyskt beteende som samtidigt ger ökad status. Selektiva sexpartners värderas och rankas högt och partners som knullat runt så snart tjejer eller killar uppvisar sexuellt intresse ges mindre status. Det senare ett tecken på mindre god karaktär? En variabel i sammanhållning? Relatera det jag nämner till ungdomarnas dating- och sexvanor i Japan så förstår du min poäng. 


    Det finns en massa undersökningar som visar att intresset för öppna relationer ökar. 34% av USAs befolkning nämner en ickemonogom relation som det ideala enligt en yougove-undersökning och det är hos de yngre som den trenden ökar. 
    Men du har rätt i att det finns en mer traditionell motsörelse av unga som sett avigsidorna med deras föräldrars seriella monogami och försöker hålla ihop. Så det är nog flera trender samtidigt. 
    Hookup-kulturen som dejtingapparna fört med sig är nog en starkare trend än de mer nytreditionella tippar jag på.

    Sedan kan en öppen relation vara högst traditionell utåt. I USA är swingerskulturen mest utbredd i republikanska midwest-stater bland par som identifierar sig som traditionella och religösa. Inte i de liberala delarna som man kunde tro. Flera par som verkligen värdesätter familjen öppnar upp relationen för att ge den ny livsnäring medan de liberalare skiljer sig mer lättvindigt. 

    Sexlösheten i Japan är ett märkligg fenomen jag vet aldeles för lite om orsakerna till tyvärr.
  • Anonym (Kvinna 40)
    Anonym (y) skrev 2024-03-20 01:54:18 följande:
    Nej, knappast då det inte finns något stort antal av folk som väljer att leva polygamt eftersom detta inte är naturligt. 

    Det rör sig om en minoritet av människor som antingen har ett hormonellt orsakat sexmissbruk eller dålig självbild som driver dem till att hela tiden söka sexuell bekräftelse hos andra personer utöver sin partner.

    Sen väljer ni att försöka släta över dessa dåliga drag hos er själva genom förskönande begrepp som "livsbejakande" och annat bullshit. Patetiskt är det minst sagt, likväl som transparent.

    Jo, det är fel att slampa runt i en relation eftersom majoriteten av de som inte gör detta blir sårade. Naturen är inte promiskuös. Då hade den inte straffat runtliggande äckel med könssjukdomar genom alla tider. 
    Jag tror att du blandar ihop kvinnor och män. 
    Många män är definitivt av naturen promiskuösa! 
    Få kvinnor är dock det. 
  • Anonym (E)
    Anonym (Kvinna 40) skrev 2024-04-23 20:16:16 följande:
    Jag tror att du blandar ihop kvinnor och män. 
    Många män är definitivt av naturen promiskuösa! 
    Få kvinnor är dock det. 
    Tyvärr att även du blandar fritt bland päron och bananer. Det är öppna och inte oreglerade (läs promiskuösa) relationer som diskuteras här. Att fler män än kvinnor skulle leva i öppna förhållanden tvivlar jag på, eftersom de flesta parförhållanden består av en man och en kvinna. I mitt fall var det också jag som kvinna som introducerade och från början önskade ett öppet förhållande.
  • Anonym (Pinsamt)
    Anonym (E) skrev 2024-04-23 19:45:07 följande:
    Vad är då din fråga och poäng? Du nämner unga japaners ointresse för sex. Nedan går att läsa om japanska myndigheters oro över minskade födelsetal: 
    svenska.yle.fi/a/7-1113202

    Läs om. Läs rätt. Din pollett trillar säkert ned mitt i kryss när min poäng är tydlig och klar. Tydligen kritiseras kristna och frikyrkligt folk här på forumet på fel grunder vilket är oacceptabelt. Alla har åsiktsfrihet samt rätt att tycka till på plattformen så länge ingen kränks. 


    För din info är det Anonym (Frihet123) s post jag inväntar. Jag är säker Frihet123 är mer än fullt kapabel att gå sina egna ärenden och respondera i sitt eget. Utan en påpasslig support grupp i back up inte sant.


    Kort kommentar. Ja i Japan landar barnafödandet på ett sätt som äventyrar befolkningspyramiden. Ett trendbrott världen över i västerländska kulturer. Nya livsstilen sprider sig med en traditionell syn på samlevnad och sex och den ges revansch. Sexuellt experimenterande röner ingen status längre och andra sätt att utvecklas på premieras. 

  • Anonym (E)
    Anonym (Pinsamt) skrev 2024-04-23 21:19:43 följande:

    Läs om. Läs rätt. Din pollett trillar säkert ned mitt i kryss när min poäng är tydlig och klar. Tydligen kritiseras kristna och frikyrkligt folk här på forumet på fel grunder vilket är oacceptabelt. Alla har åsiktsfrihet samt rätt att tycka till på plattformen så länge ingen kränks. 


    För din info är det Anonym (Frihet123) s post jag inväntar. Jag är säker Frihet123 är mer än fullt kapabel att gå sina egna ärenden och respondera i sitt eget. Utan en påpasslig support grupp i back up inte sant.


    Kort kommentar. Ja i Japan landar barnafödandet på ett sätt som äventyrar befolkningspyramiden. Ett trendbrott världen över i västerländska kulturer. Nya livsstilen sprider sig med en traditionell syn på samlevnad och sex och den ges revansch. Sexuellt experimenterande röner ingen status längre och andra sätt att utvecklas på premieras. 


    Kort kommentar: En traditionellt kristen syn på sex är att man har sex för att skaffa barn. I Japan är det just det som är ett problem. Det vill säga folk har inget sex och det "äventyrar befolkningspyramiden" och exemplifierar således inte en traditionell syn på sex. Sen vet jag att TS är fullt kapabel att svara för sej själv och det är jag med.
  • Anonym (Lustfyllt par)
    Anonym (Frihet123) skrev 2024-04-23 18:12:28 följande:
    Den där dynamiken är jag helt införstådd med, Jag har fått rätt mycket matchningar på Badoo och Tinder tidigare, men när jag gick ut med en profil som tydligt talade om att jag var i ett öppet förhållande sjönk matchningarna som en sten. Tjejen blir däremot bombarderad med likes. Men omöjligt är det inte. Sidor som Bodycontact, Darkside och Feeld funkar för mig. Jag är över medellängd, rätt vältränad och ser helt ok ut om än inget exeptionellt. Jag träffade väl runt 10 tjejer från BC förra året och där går det säkert 20 killar på varje tjej. Jag tror att det handlar om att verkligen bemöda sig. En tjej kan se ut hur som helst och ändå få napp. Som kille får man se till att hålla sig hyfsat i trim. ha ordentliga bilder, skriva ihop en ordentlig presentationstext och ta sig tid med kommunikationen, inte bara spamma en massa klychor som de flesta gör enligt de kvinnor jag pratat med. Sedan är alltid krogen ett alternativ, eller varsomhelst där det råkar finnas kvinnor egentligen. Gör allt du kan för att optimera det du kan så får du nog ligga med betydligt fler.
    Ja visst går det och det kräver att man lägger ner tid och energi i det och skulle jag göra det så skulle det säkert hända lite ibland. Tyvärr är livet så att den tiden och energin inte finns. Av de jag träffat i den här världen så verkar det dock vara mycket vanligt det jag beskriver. Tyckte det var jobbigt från början men när jag inser att det ser liknande ut för de flesta så var det lätt att acceptera. Det är bara att inte ge upp. Frun tar det mycket lugnare nu också då även hon vill att det ska vara mer jämnt och båda få en positiv upplevelse av vårt sätt att leva.
  • Anonym (Pinsamt)
    Anonym (E) skrev 2024-04-23 21:33:25 följande:
    Kort kommentar: En traditionellt kristen syn på sex är att man har sex för att skaffa barn. I Japan är det just det som är ett problem. Det vill säga folk har inget sex och det "äventyrar befolkningspyramiden" och exemplifierar således inte en traditionell syn på sex. Sen vet jag att TS är fullt kapabel att svara för sej själv och det är jag med.
    Bete dig då därefter så bibehålls en god stämning i tråden. Nej, du behöver inte känna någon press på dig att agera TS språkrör eller än värre sitta på dubbla konton. 
  • Björkenli
    Anonym (E) skrev 2024-04-23 20:44:18 följande:
    Tyvärr att även du blandar fritt bland päron och bananer. Det är öppna och inte oreglerade (läs promiskuösa) relationer som diskuteras här. Att fler män än kvinnor skulle leva i öppna förhållanden tvivlar jag på, eftersom de flesta parförhållanden består av en man och en kvinna. I mitt fall var det också jag som kvinna som introducerade och från början önskade ett öppet förhållande.
    Jag kommenterade det personen postat ang promiskuösitet.
Svar på tråden Introducera ett öppet förhållande