• Anonym1218

    Hur mycket närhet och sex efter 10 år långt förhållande?

    Hej!

    Hur ofta har ni som varit i långa förhållanden sex? Hur ofta kramas, kysser ni varandra och ligger och gosar tillsammans? 

    Själv lever jag i ett förhållande sedan 10 år tillbaka som blivit helt sexlöst efter andra barnet, vilket känns väldigt deprimerande. Blir allt bara vänskapligt med tiden eller lyckas ni andra hålla kärleken och sexet vid liv? Känns deppigt att vara så ung (40 år) och inte ha ett sexliv längre.

  • Svar på tråden Hur mycket närhet och sex efter 10 år långt förhållande?
  • Anonym (Kvinna 31)

    9 år tillsammans och tre barn. Sex 1-3 gånger i veckan i snitt, mer vid ägglossning och uppehåll vid mens. Pussas, kramas och gosar varje dag. 

    Var också i ett sexlöst förhållande innan mitt nuvarande och det är väldigt tufft. Samtidigt ska ju inte någon part ha sex mot sin vilja så det är svårt att se hur man löser det utan att gå skilda vägar.

  • Anonym (Deer)

    Vi har sex 1-2 gånger i veckan. Pussas i alla fall varje dag och försöker få in en eller två kramar om dagen men har en 6 månaders och en 2,5 åring. Sexet kanske inte är det mest spontana eller vildaste men det blir av. 

  • Anonym (Deer)
    Anonym (Deer) skrev 2024-04-02 15:28:31 följande:

    Vi har sex 1-2 gånger i veckan. Pussas i alla fall varje dag och försöker få in en eller två kramar om dagen men har en 6 månaders och en 2,5 åring. Sexet kanske inte är det mest spontana eller vildaste men det blir av. 


    Varit tillsammans i 15 år. 35 och 34 år gamla. 
  • Anonym (Man)

    Efter tio år och två barn har vårt sexliv förändrats men vi har fortfarande sex 1-3 gg veckan. Det är bättre nu med fler saker vi inte gjorde de första fem åren, bla analsex och bdsm. Jag är fortfarande tänd på min fru men såklart kan även ett lyckligt sexliv kännas lite slentrian och tråkigt och behöver fortsätta utvecklas. 

  • Anonym (Hmm)

    Jag och min kvinna har 10-års jubileum i september.
    Hon är i klimakteriet och är därmed lite "svårstartad" om man säger. Dock saknar hon närhet, smek och kyssar. 
    Inga problem med att vara nära eller kyssas, men vi verkar ha olika åsikter om mys och vad som ska leda till sex.
    Jag är helt nöjd med att ligga nära men hon verkar tolka det som sex.
    Vad göra??

  • Anonym (Lustfyllt par)
    Anonym1218 skrev 2024-04-02 13:14:27 följande:
    Härligt! Låter som ni har det underbart tillsammans och en väldigt fin relation
    Det har vi absolut!
  • Anonym (Silver)

    Vi har levt tillsammans i 25 år. Livet har gått upp och ner. När barnen var små var det lite ansträngt. Men nu är de tonåringar och samlivet är lättare att få till. 2-5 gånger i veckan. Beror på hur vi mår. Men trötthet är inget som är ett problem. Man får stänga av tv´n och gå och lägga sig tidigare. 
    Vi kramas och pussas varje dag. Ligger och gosar i soffan på kvällen när vi tittar på tv. Håller hand om vi är ute på stan och går. 
    Vi är väldigt noga med att säga hejdå ordentligt på morgonen. Med pussar och kramar. Den fysiska närheten är så viktig. 

  • Anonym (Mmm)

    Strax under 30 år, sambon strax över, 11 år ihop och två barn som är i skolåldern, dvs inte särskilt små längre. Kommit i form efter graviditeter osv medan sambon har mycket övervikt. Inte haft sex de senaste 2 åren, innan dess väldigt sporadiskt, ett par gånger om året. Hade ett väldigt aktivt sexliv i början men det sinade visst bort. Försökt prata om det men han säger bara att han vill ha sex men det blir aldrig av. Funderat länge på att lämna pga. det men samtidigt känns det så jävla egoistiskt mot barnen. 

  • Mimosa86

    Långt förhållande (17 år) två barn i lågstadiet.

    kysser och tar på varandra dagligen. Sex kanske 4-5 ggr i veckan, utifrån vad vi orkar (krävande heltidsjobb båda två med mycket övertid). Försöker spica till det extra på helgen när barnen sover med underkläder, nya platser och ställningar.

    Man gör det man kan för att liva upp i ekorrhjulet :)

    Men vi är båda kompatibla där. Både hans och mitt kärleksspråk är fysisk beröring. Ingen av oss skulle må bra utan beröring och sex. Det är så starkt förknippat med kärlek och tillhörighet i vår relation.


    Men har stor respekt för att andra har andra kärleksspråk

  • Anonym (Sugen)

    Vi har varit tillsammans i snart 20 år, sedan jag var 15. Det har gått lite i perioder hur ofta vi har haft sex, har en del ungar som kommit emellan men just nu är jag i en topp. Jag är sugen i princip hela tiden och om det inte varit för att annat i livet kommer emellan hade vi nog kunnat ligga flera gånger om dagen men i praktiken fungerar det inte, men några ggr i veckan blir det. 

  • Anonym (Maja)

    Vi har varit ett par i 10+ år. Har flera barn (5), heltidsjobb och varsin enskild firma ovanpå det, stort hem, aktiviteter, barnens akiviteter med mera, så det blir sex 2-3(-4) gånger/vecka. Undrar vad alla andra sysslar med om det inte finns tid till sex, för jag tänker att om vi hade haft mindre att göra så hade vi haft sex 7 dagar i veckan.

Svar på tråden Hur mycket närhet och sex efter 10 år långt förhållande?