• Anonym (TS)

    Erfarenhet av City Dental?

    Har bara varit där för mer än 10 år sen.. Nån som har erfarenhet av hur de är nu? Det verkade vara lite blandade åsikter i recensionerna.
    Har tid där på tisdag , var hos en annan tandläkare igår och fick ett prisförslag för att dra ut en tand (5000), tyckte det kändes som lite för mycket så vill ha en ?second opinion?

    Tacksam för svar! 

  • Svar på tråden Erfarenhet av City Dental?
  • Anonym (G)

    Det var några år sedan jag var där så min upplevelse är inte färsk. De har bra priser, många akuttider och generösa öppettider.

    Jag kommer dock inte gå dit igen. Vid alla tillfällen pratade vare sig tandläkaren eller tandsköterskan svenska. Det kunde jag stå ut med, men tidspressen de hade var uppenbar. I mitt fall fick behandlingen ta 30 minuter så det var väldigt stressigt. Just då hade de inga marginaler i sitt schema.

    Det är lågpristandvård och jag betvivlar inte tandläkarens skicklighet. Hade jag suttit riktigt tight till för tandvård hade jag valt dem, inte annars. De agerar för stressigt.

  • Anonym (TS)
    Anonym (G) skrev 2024-04-12 09:16:23 följande:

    Det var några år sedan jag var där så min upplevelse är inte färsk. De har bra priser, många akuttider och generösa öppettider.

    Jag kommer dock inte gå dit igen. Vid alla tillfällen pratade vare sig tandläkaren eller tandsköterskan svenska. Det kunde jag stå ut med, men tidspressen de hade var uppenbar. I mitt fall fick behandlingen ta 30 minuter så det var väldigt stressigt. Just då hade de inga marginaler i sitt schema.

    Det är lågpristandvård och jag betvivlar inte tandläkarens skicklighet. Hade jag suttit riktigt tight till för tandvård hade jag valt dem, inte annars. De agerar för stressigt.


    Tack så mycket för svar! Ja det är ju lite jobbigt om de inte kan svenska och såklart jobbigt om de är stressade.
    Jag pluggar just nu (jobbar lite extra bara) och är  ensamstående större del av tiden med två barn så har tyvärr inte så mycket att lägga på tandvård.. har redan skjutit upp det här länge pga julafton och barnens födelsedagar och annat som har kostat pengar. Hade räknat med att det skulle kosta runt 2-3000 så blev lite chockad av priset hos tandläkaren jag var hos. 
  • Anonym (G)
    Anonym (TS) skrev 2024-04-12 09:20:49 följande:
    Tack så mycket för svar! Ja det är ju lite jobbigt om de inte kan svenska och såklart jobbigt om de är stressade.
    Jag pluggar just nu (jobbar lite extra bara) och är  ensamstående större del av tiden med två barn så har tyvärr inte så mycket att lägga på tandvård.. har redan skjutit upp det här länge pga julafton och barnens födelsedagar och annat som har kostat pengar. Hade räknat med att det skulle kosta runt 2-3000 så blev lite chockad av priset hos tandläkaren jag var hos. 
    Tandläkarräkningar ställer ofta till det, även för de med bättre ekonomi.

    Du får bedöma själv, men är det tight hade jag kunnat tänka mig City Dental. 
  • Anonym (Nöjd)

    Jag kan annars, om du vill ha bra bemötande och väldigt duktiga tandläkare, rekommendera Södertandläkarna. Jag har dragit tand där i närtid, gick på ca 3000 (plus undersökning inför så det blir ju så klart en extra kostnad där).


     


    Bonus för att de är suuuuperbra med mig som har tandläkarskräck. 

  • Anonym (TS)
    Anonym (Nöjd) skrev 2024-04-12 12:34:57 följande:

    Jag kan annars, om du vill ha bra bemötande och väldigt duktiga tandläkare, rekommendera Södertandläkarna. Jag har dragit tand där i närtid, gick på ca 3000 (plus undersökning inför så det blir ju så klart en extra kostnad där).


     


    Bonus för att de är suuuuperbra med mig som har tandläkarskräck. 


    Tack för svar , ska kolla det :) 
  • Anonym (TS)
    Anonym (G) skrev 2024-04-12 09:23:01 följande:
    Tandläkarräkningar ställer ofta till det, även för de med bättre ekonomi.

    Du får bedöma själv, men är det tight hade jag kunnat tänka mig City Dental. 
    Tack för svar :) 
Svar på tråden Erfarenhet av City Dental?