• Anonym (Num Num)

    Tjejer som raggar har psykiska problem?

    Det är A och O att kvinnor ska passivt vänta på att männen ska ragga pga biologi och traditionella könsroller.

    Väldigt få tjejer som aktivt raggar och de som gör det har säkert psykiska problem och massa röda flaggar. 

  • Svar på tråden Tjejer som raggar har psykiska problem?
  • Anonym (Larv!)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-27 07:42:26 följande:
    Jag skulle påstå att det inte är så självklart. Det är många kvinnor som inte vågar visa intresse, ta första steget, för de skulle bli helt förstörda om han sa nej. Många kvinnor tycker det är bättre att han tar första steget, så att hon slipper utsätta sig för risken att få nej. Och så känns det bra för henne att få känna sig bekräftad och åtråvärd. Brudig, som en kvinna sa.
    Och du kan inte tänka tanken att kvinnor precis som män är olika?
    Du kan inte tänka att vissa kvinnor inte vågar och är nervösa precis som vissa män kan vara det men att det finns andra kvinnor som faktiskt vågar och kan båda vara nervösa eller inte men ända vågar precis som män.

    Du kan inte tänka att vi numera lever i 2024 och det finns kvinnor och män som lever olika liv och på olika sätt och rör i olika kretsar?

    Måste alla kvinnor och alla män göra likadant eller kan du tänka dig att det finns många olika kvinnor och män som gör på olika sätt?

    Du påstår till en kvinna att hon har fel trots att hon har andra erfarenheter än dig,
    kanske ni lever helt olika liv och rör i er helt olika kretsar där inte alla beter sig likadant, kan du tänka dig in att det kan vara så?
    Att din värld inte är lika som andras.
    Andra har andra erfarenheter och folk är olika och gör olika.
    Packa in folk i fack som du gör!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Förekommer_hela_tiden) skrev 2024-04-27 07:52:38 följande:

    Flirtande och raggningsförsök förekommer hela tiden, hos både kvinnor och män. Det sker dagligen på många arbetsplatser och andra sammankomster. Den som har missat det kanske aldrig har arbetat eller studerat?


    Många tycker att det skillnad beroende på kön. Om en man säger att han är attraherad av en kvinna på jobbet så skyndar sig många kvinnor och säger att kvinnor är på jobbet för att jobba, inget annat. Man träffar ingen på jobbet.
    När en kvinna är attraherad av en man på jobbet så låter det helt tvärtom.
    Jag har sett exempel på att det är ok för kvinnor att försöka få till det med en man även om båda inte är singlar. En singelman som vill få ihop det med en singelkvinna är mindre ok.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Förekommer_hela_tiden) skrev 2024-04-27 07:52:38 följande:

    Flirtande och raggningsförsök förekommer hela tiden, hos både kvinnor och män. Det sker dagligen på många arbetsplatser och andra sammankomster. Den som har missat det kanske aldrig har arbetat eller studerat?


    Jobbet är tydligen ett av de vanliga ställena där man träffas. Inte så konstigt, då man tillbringar mycket tid tillsammans. Jag har själv fått känslor för kvinnor på jobbet. Minns när jag skrev om den senaste, en yngre tjej. De flesta här skrev att kvinnor tycker det är obehagligt att kollegan tänker på henne på det sättet. 
  • Anonym (Det är skillnad på folk.)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-27 08:32:58 följande:
    Jobbet är tydligen ett av de vanliga ställena där man träffas. Inte så konstigt, då man tillbringar mycket tid tillsammans. Jag har själv fått känslor för kvinnor på jobbet. Minns när jag skrev om den senaste, en yngre tjej. De flesta här skrev att kvinnor tycker det är obehagligt att kollegan tänker på henne på det sättet. 
    Det är du som är obehaglig. Därför blir det du gör obehagligt för kvinnor. En normal man sänder inte ut obehagliga signaler och kan därför ragga på sin arbetsplats medan andra män inte kan göra det. Saknar man självinsikt och social kompetens bör man absolut inte ragga på sin arbetsplats om man inte vill bli inkallad till chefen. Fattar du att det finns skillnader när det kommer till vem som kan göra vad i sociala sammanhang beroende på en rad olika saker? 

    Du borde prova ragga på krogen, där blir man inte lika förvånad eller upprörd när folk beter sig mer eller mindre konstigt. Då kan dårarna dölja sitt udda beteende bakom alkoholen. Folk tänker snarare att dessa udda exemplar inte tål alkohol istället för att tänka att de är dumma i huvudet på riktigt. 
  • Anonym (Den jagande Diana)

    Jag har inga kända diagnoser och har aldrig upplevt psykiska problem men jag väljer själv män, och det fungerar utmärkt för mig.

  • Anonym (2016)
    Anonym (Den jagande Diana) skrev 2024-04-28 09:47:03 följande:

    Jag har inga kända diagnoser och har aldrig upplevt psykiska problem men jag väljer själv män, och det fungerar utmärkt för mig.


    De flesta män (iaf jag) tycker det är väldigt attraktivt med tjejer som vet vad de vill ha, och ser till att få det!
  • Anonym (Den jagande Diana)
    Anonym (2016) skrev 2024-04-28 09:57:56 följande:
    De flesta män (iaf jag) tycker det är väldigt attraktivt med tjejer som vet vad de vill ha, och ser till att få det!
    Ja det sämsta som hänt är att de blivit smickrade och bett om ursäkt (om de varit upptagna) så jag vet inte varför jag skulle vilja låtsas vara en blyg viol.
  • Anonym (Man)

     Alltså ingen kvinna har raggat på mig tidigare och det kommer aldrig att ske heller. Det sagt ser jag inte det som underligt att kvinnor raggar på män de tycker är attraktiva och jag ifrågasätter inte att det förekommer. Underlig trådstart.

  • Anonym (Hm)
    Anonym (2016) skrev 2024-04-28 09:57:56 följande:
    De flesta män (iaf jag) tycker det är väldigt attraktivt med tjejer som vet vad de vill ha, och ser till att få det!
    Det är nog det vanligaste åt båda håll.
  • Anonym (Kvinna)

    Jag raggade upp min kille .  Inget konstigt.  Tog mycket steg och var envis. Jag ville ha honom.

  • Anonym (Elisa)
    Anonym (Lovely) skrev 2024-04-27 07:38:12 följande:
    Sjävklart har de flesta inga problem med det. Att få ett nej är inte att hela världen går under. Det betyder att just den personen är inte rätt för en. Jag har tagit första steget med mina två ex. Trots att de är ex så har jag finna minnen kvar :)
    Jag håller med i allt vad du har skrivit.."lovely" Och det namnet passar dig verkligen!
    Alltså vore jag inte heterosexuell så skulle jag frågat efter ditt nummer och om vi inte kunde träffas på tu man hand.😂.
    Så stor impact har du gjort på mig åtm..Keep going girl! 
    Fortsätt vara dig själv..Underbara människa..
  • Anonym (Ööööh nej??)

    Vad är det för trams? Psykiska problem? 

    Alltså killar raggar ALDRIG på jobbet, Inte alls som mamma berättar att det var förr. Så hur skall man annars träffa någon på jobbet om inte kvinnan raggar? Jag har träffat två senaste så.

Svar på tråden Tjejer som raggar har psykiska problem?