• Anonym (TS)

    3:a med två barn

    Har kollat på två lägenheter , en 4:a och en 3:a. 3an är bättre på alla sätt (bättre område osv) utom att det är ett rum mindre.. och så är det nästan samma hyra eftersom 3an är nyrenoverad. 

    Nu bor vi i en 3a men vill flytta pga en del problem med lägenheten vi bor i nu.
    Har två barn som bor med mig och ett äldre barn som är utflyttad men säkert kommer sova hos oss ibland. Pappan till yngsta och jag är särbos just nu så han kommer nog vara hos oss en hel del men inte bo på heltid.

    Det är en ganska stor 3a (85kvm) med två toaletter, bor på 77kvm med en toalett nu. Grejen är att det är lite för stor ålderskillnad för att barnen ska dela rum. Det är en 8 år gammal tjej och 2 år gammal pojke. Nu sover yngsta med mig men ska jag fortsätta bo i en 3a väl jag få sova i vardagsrummet när det blir dags för honom att ha eget rum.. gjorde det ett tag här när äldsta fortfarande bodde med oss. 


    Vad tror ni? Funkar det långsiktigt att bo med två barn som inte delar rum i en 3a? Eller borde jag antingen tacka ja till 4an jag har kollat på eller vänta tills det dyker upp nån annan 4a? Har vänner som bor med två eller tre barn i 3or men då delar barnen oftast rum utom hos två som sover i vardagsrummet. 

    Tacksam för svar om någon kan ge råd :) 

  • Svar på tråden 3:a med två barn
  • Anonym (My)

    Jag har bott i en trea med två barn i 10 år nu och det funkar utmärkt. I första lägenheten hade jag bara sängen i vardagsrummet. I andra har jag byggt upp en vägg, delat av vardagsrummet, så vi alla har varsitt rum. 

  • Anonym (TS)
    Anonym (My) skrev 2024-05-03 10:10:02 följande:

    Jag har bott i en trea med två barn i 10 år nu och det funkar utmärkt. I första lägenheten hade jag bara sängen i vardagsrummet. I andra har jag byggt upp en vägg, delat av vardagsrummet, så vi alla har varsitt rum. 


    Tack för svar :) Vad bra att det funkar bra :)
  • Anonym (Ninni)

    Hur ser planlösningen ut? Kan man stänga in sig i vardagsrummet eller är det genomgångsrum? Finns det en matplats i köket som man kan skärma av med en hemmasnickrad vägg och använda som sovrum?

    En kollega bodde med man och tre tonåringar i en fyra. De hade sängskåp i vardagsrummet och kunde fälla ner sängarna och stänga om sig när det var läggdags. Alla barnen hade egen tv på rummet.

  • Anonym (K)

    Skulle ta lägenheten som känns bäst. Vi bor i en stor 2 r.o.k med 3 barn (barn nummer 4 påväg). Funkar alldeles utmärkt.

Svar på tråden 3:a med två barn