-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
tidiga förändringar i kroppen
18 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
tidiga förändringar i kroppenNågon som börjat se ut som en "kossa" redan innan v. 6?
Re: tidiga förändringar i kroppenDu är inte ensam!
Re: tidiga förändringar i kroppenalltså medans graviditetshormonerna ökar, så saktar hela mag/tarm systemet ner, vilket leder till svullna tarmar och uppsvälldhet. magen kan bli som en riktig spärrbalong, men det lägger sej iomed att veckorna tickar på och sedan kommer bebismagen istället
Re: tidiga förändringar i kroppenKan inte mindre än hålla med. Är också i v6 och känner mig helfet. Riktigt jäkla äckeldaller fet.
Är gudaglad för min graviditet men livrädd om man redan nu känner och ser sig själv såhär, hur f*n kommer det bli när tiden lider då?? Kloka ord ngn?
Re: tidiga förändringar i kroppenJag är 6+7 v. gången, och jag känner mig också så där "smällfet".
Min största rädsla är ju just det; att jag ska bli fet. Att få en bebismage,större pattar och lite hulligare rumpa har jag då inget emot, men just det där.. Ja.. Min mor gick upp 26 kilo när hon väntade mig (jag är första barnet), och hon har fortfarande inte kommit i sin gamla kropp. Jag väger normal kring 62-63 kilo, men väger redan nu 67.. Jag försöker dock hitta orken att motionera lika mycket som jag gjorde innan jag blev gravid. Men jag vettefaan om det gör någon skillnad Dock ska jag väl inte klaga. Jag har ju faktiskt väntat på att få bli bebis-tjock! =)
Re: tidiga förändringar i kroppenJag gick upp 20 kg med mitt första barn och är livrädd att gå upp så mycket denna gång efterssom att jag på slutet (hade nog svårt att andas pga bebisen i magen som låg och tröck på lungorna) och sedan ett gäng extrakilon på detta. (väger 50 kg i vanliga fall och gick ner alla 20 kg utan problem efteråt).
Men BM har ändå rekomenderat mig att försöka äta mindre och motionera mer än förra gången så att detta problem ej ska uppstå. Trots detta så ser jag ut som ett svullo
Re: tidiga förändringar i kroppenJag såg jättegravid ut i början för jag fick så svullen mage
![]() MA 8/1-12 (v17+2)
Re: tidiga förändringar i kroppenjag e v6+1 och känner mig stor som ett hus, mindre kul vill inte tänka på hur jag kommer se ut om ett par veckor när man börjar få en stooor mage! men men det är underbart att känna sig lite större än vanligt
18 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|