Teresa Hellgren

Hej Matilda! Alla mjukostsorter är ok att äta under graviditeten!...

Kostrådgivare

tidiga tecken ?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Re: tidiga tecken ?

Inläggav naellie 22 feb 2011, 15:05

Symptom en vecka efter äl är la helt i sin ordning- kroppen "vet" ju isf redan om att du är gravid och i början kan man känna allt möjligt hela tiden när kroppen ställer om sig. Var observant på att symptom kan dya upp bara för att du vill det så mkt, och att man brukar ha en hel kroppsliga förändringar även före mens. Lycka til!! :)
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Inläggav kantarell 22 feb 2011, 15:13

anilie Har försökt sluta röka ett tag, men har inte riktigt hittat motivationen. Och har alltid sagt att om jag inte lyckats sluta tidigare så slutar jag när jag blir gravid, men det är nog lättare sagt än gjort skulle jag tro.
Oavsett vad så är det inte gott längre, så ska passa på o försöka sluta nu, så får vi se hur det blir.

Tack :)
kantarell
Nykomling

Inläggav kantarell 22 feb 2011, 15:18

naellie Okej :)
Jo, där av allt tvivlande eller vad man ska säga,
men känns ändå annorlunda mot förut..

men det är bara att vänta o se, o hålla lite tummar ;)

Tack :)
kantarell
Nykomling

Inläggav Thiies_ 22 feb 2011, 15:42

hoppas du får ett pluss! :D hoppas du orkar hålla dig ifrån ciggen också! rökte själv fram till 1 vecka efter att jag plussat! vad skönt de är att inte röka måste jag säga! hehe slippa oroa sig över om man har cigg tills imorgon m.m.
men de är ingen idé att sluta röka för att andra säger till dig att göra de utan du ska göra de för din skulle och att du är motiverad annars är de ingen idé! och va är en bättre motivation än graviditet? så kände jag iaf, har inte haft svårt alls att låta bli ciggen sen jag slutade 13 november
(förutom när jag och min 2 åriga son blir ovänner, då känner jag ett STARKT sug)
hehe men de går över fort :) känns mer som en lättnad att slippa skiten sen är de så förbaskat dyrt :p
Men jag tycker fortfarande cigarettröken luktar gott men skulle inte få för mig att ta en cigg ändå... Men hoppas du fixar till ett pluss och ett rökfritt liv! :D LYCKA TILL!
Bild

BildBild
Thiies_
Alltid online

BF: 110719
Status: Ser ut att bli en lillasyster till Ricky!

Inläggav kantarell 23 feb 2011, 01:48

Thiies_
TACK dedär behövdes höras.
Nog för att jag försöker sluta o börjar hitta större motivation iom försök till graviditet. Men det är lättare sagt än gjort som du säkert själv vet.
O jag kan va lite "göra tvärt emot", mamma med flera har vart på mig i år o dar o tjatat om att jag ska sluta, okej säger ja o ställer mig på balkongen.. o så bra gick de haha..
men som sagt, motivationen börjar konstigtnog dyka upp, med hoppet om att bli 3 som ligger lite på lur..
För jag drömmer faktiskt om en dag då jag slipper leta småpengar i soffan i slutet på månaden för att de fattas 3 spänn, slipper all "planering" (har ja så de räcker till i morgon, om ja åker bort har ja med mig tillräckligt om de inte finns nån affär, etc etc), alla pengar som man i efterhand känner att fan de kunde jag gjort så med, om jag varit duktig nog att slutat, eller ännu bättre aldrig börjat o allt sånt, börjar bli less, men ändå ha jag inte lyckats sluta längre än kanske 1-2 månader me nå tjuvbloss här o där när man vart med folk.. vilket varit framsteg iofs men ja..

Tack o tack :)
kantarell
Nykomling

Inläggav kantarell 16 mar 2011, 21:23

Hej alla goa!
Var ett tag sen man var här, haft lite datastrul, men nu e jag tillbaka, o med strååålande nyheter! :D
helt rökfri o överlycklig - vi fick + :D:D:D:D

har inte vart så lycklig på länge :D

hoppas det går bra för er :D
kantarell
Nykomling

Inläggav Thiies_ 17 mar 2011, 08:03

ååh grattis! härligt att höra!!
Bild

BildBild
Thiies_
Alltid online

BF: 110719
Status: Ser ut att bli en lillasyster till Ricky!

Inläggav kantarell 18 mar 2011, 04:52

thiies_
Tusen tack, har inte lyckats smälta de riktigt än tror jag, men är så lycklig så det går inte att beskriva :D
kantarell
Nykomling

Föregående

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm